מפגן עוצמה יזרעאלי: חניכי תנועות הנוער פתחו את שנת הפעילות

במוצאי שבת התקיים באמפי ויצו נהלל טקס פתיחת שנת הפעילות של תנועות הנוער במועצה האזורית עמק יזרעאל. הטקס התקיים במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל,  אייל בצר, כ  – 2200 מילדי עמק יזרעאל (שכבות ד'- ט') ובני משפחותיהם.

הטקס חתם יום חוויתי של טיולים אליהם יצאו החניכים כבר משעות הבוקר בעמק יזרעאל ובכרמל. לפנות ערב, נרגשים ומלאי חוויות, הגיעו בני הנוער לנהלל לטקס פתיחת שנת הפעילות תשע"ו ולשיאו של הטקס – קבלת החניכים החדשים לתנועת הנוער – 450 תלמידי כיתות ד' מכל יישובי המועצה.
החניכים החדשים חלפו לקול תשואות הקהל והתקבלו על ידי הוריהם ואורחי האירוע בהתרגשות רבה. במהלך הטקס הופיעו להקות צעירות שהקפיצו את הקהל, והוקרנו סרטים שתארו את ההכנות לטקס ואת הטיולים אליהם יצאו בני הנוער.

מאות בני בני התכנסו לטקס שחתם יום חוויתי מהנה
מאות בני בני התכנסו לטקס שחתם יום חוויתי מהנה

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, שקיבל את החניכים החדשים, ברך ואמר: "המועצה האזורית עמק יזרעאל מקיימת את כל הפעילויות ושומרת על שגרה. אנו רואים חשיבות רבה בפעילות תנועת הנוער ובחינוך החברתי ומשקיעים בכך רבות. השנה, אני נרגש במיוחד – גם הנכד שלי הלומד בכיתה ד', מתחיל את שנת הפעילות בתנועה. תודה לכל המדריכים ולמחלקת הנוער המקדמים לאורך כל השנה את הפעילות הענפה ביישובים ובאזור".


מיה בירמן, מנהלת מחלקת הנוער במועצה ברכה ואמרה: "היום המרגש הזה שבו טיילו כ 2200 ילדים קורה בסופו של שבוע מורכב לכולנו. בשבוע הזה נראה היה כי הפחד, השנאה, הגזענות והטרוף משתלטים עלינו…."


בירמן עוד אמרה : "אני גאה לעמוד כאן אתכם ולהגיד שכל זה לא אצלנו! אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים, וכואבים את הירצחם של ההרוגים, מזדהים ומחזקים את התושבים בנקודות העימות, ויחד עם זאת נשמור על שפיות!
אני גאה שאצלנו נאפשר לילדים ולבני הנוער לבטא את התחושות המורכבות בפעילויות במועדוני הנוער – בגבולות של שיח הומני ואנושי, נאפשר להביע מחאה בגבולות החוק והדמוקרטיה, נשמור על שגרת חיים ופעילות ונצא לטייל- בעמק יזרעאל ובכרמל. ובעיקר נשמור על ערכים של שוויון וכבוד האדם, דמוקרטיה, חרות וסובלנות. ולאור ערכים אלו נחנך ונפעל בפעילויות בנוער עמק יזרעאל – בתנועות הנוער, במועדוני הנוער ובפעילות הקהילתית בישובים."

בירמן הוסיפה וציינה כי הערב היה מפגן של עצמה ויכולות של בני הנוער בתחומים רבים- הדרכת צעירים, כתובות האש, בניית הטקס וארגון מקום הטקס על ידי שכבת כיתות ט' וצוות הפעילים, מופעי הלהקות הצעירות- כולם נעשו על ידי בני נוער למען ילדים ובני הנוער. את הערב חתם מפגן כתובות אש חגיגי ומרשים.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|