"מעשה חינוכי מובהק עשה הסופר – בהנחילו את חווית האירוע ההיסטורי של שחרור ירושלים העתיקה"

פרופ' יוסי גמזו, משורר מוערך ועטור תהילה התרגש מאוד מיציאתו לאור של ספר הילדים "אריות על הגבעה", אותו כתב המחנך, המשורר, הסופר והפובליציסט – עמנואל בן סבו מעפולה. צילום: שגיב כנפו

המשורר הנודע, עטור ההילה והפרסים, פרופ' יוסי גמזו, מי שהעניק לזמר הישראלי מאות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל ובהם השירים: 'בשערייך ירושלים', 'הכותל' ועוד התרגש מאוד לרגל צאת ספר הילדים "אריות על הגבעה", אותו כתב המחנך, המשורר, הסופר והפובליציסט עמנואל בן סבו, תושב עפולה. הספר מספר בשפה עשירה ומיוחדת במינה את סיפור קרב גבעת התחמושת בעיני שלשת הצנחנים: ציון כרסנטי, חיים אושרי וד"ר איציק יפעת.
המשורר פרופ' גמזו כתב על הספר "אריות על הגבעה": "מעשה חינוכי מובהק עשה הסופר והמשורר עמנואל בן סבו בספר הילדים החדש פרי עטו "אריות על הגבעה", בהנחילו את חווית האירוע ההיסטורי של שחרור ירושלים העתיקה במלחמת ששת הימים על ידי חטיבת הצנחנים ההרואית לילדי ישראל של הזמן הזה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בן סבו פרסם עד כה 55 ספרי ילדים. בעבר הוא זכה בפרס נשיא המדינה, בפרס רחל לשירה, בפרס גרשון שופמן לספרות מקור ובאות קסת הזהב של אגודת הסופרים העברים. "הסופר מיטיב לספר סיפור בלשון הנקלטת על ידי קהל הקוראים הצעירים ומעניקה לו לא רק ידע, אלא גם ריגוש אמוציונאלי, ועל כך יבורך", חתם פרופ' יגמזו.
כמחווה מיוחדת לרגל הוצאת הספר "אריות על הגבעה", כתב פרופ' גמזו גם מקאמה מיוחדת במינה ובה מובע הגעגוע למשחררי ירושלים שנפלו בקרבות.