מעפולה ל"אינתיפאדת עפיפוני הטרור"

14 לוחמי אש משרותי הכבאות וההצלה בעפולה יצאו השבוע למשימה אינטנסיבית כנגד "טרור העפיפונים" ביישובי עוטף עזה.
בתום 12 שעות תובעניות הם סייעו לכבות עשרות שריפות. “פעלנו לסייע לאחינו הכבאים ולכל תושבי האזור, בסיכון גדול אבל בתחושת סיפוק עילאית. למרות העבודה הקשה אנו מוכנים לכל קריאה לשוב לאזור מיד", אמר השבוע להב איציק הררי שהוביל את הצוותים. תיעוד מיוחד מהאזור "החם"

רבות נכתב על טרור העפיפונים שמגיע מגזרת עזה ומחריב כל חלקה טובה ביישובי העוטף, אבל המידע הזה לא הכין את לוחמי האש מעפולה למחזות אליהם הם נחשפו במהלך משימה שאליה הם נשלחו בראשית השבוע.
כחלק מהפעילות השוטפת של שרותי הכיבוי וההצלה- תחנת עפולה, יצאו ביום ראשון ושני השבוע 6 צוותי כיבוי עם 14 לוחמי אש לגזרה הכי "חמה" בישראל.
המשימה שהוגדרה בעבורם, כפי שהסביר השבוע סגן טפסר מיקי כהן, מפקד התחנה בעפולה: "סיוע ותמיכה ללוחמי האש בדרום והחלפות עתודה כשליחות מקצועית להגנת שטחי המדינה- כל זאת במסגרת המאבק נגד טרור העפיפונים”. עוד הוסיף כהן כי בהמשך תחנות נוספות מכל רחבי ישראל יתמכו בלוחמי האש בדרום.

• "פעלנו לכבות עשרות שריפות, על אוטומט, מהזנקה להזנקה"

לוחמי האש קיבלו תדריך בתחנת הכיבוי באשקלון ומיד יצאו לשטחים החמים והבוערים, בידיעה שהם צריכים לסייע באינספור אירועים שמגיעים מהרצועה הרגישה.

לוחם אש מתחנת עפולה אש בפעולות כיבוי שריפה בעוטף עזה
לוחם אש מתחנת עפולה בפעולות כיבוי שריפה מטרור העפיפונים בעוטף עזה

"העבודה הזו הייתה מנקודת ראותי עבודה בחירום, הלכה למעשה", סיפר השבוע להב איציק הררי, שהוביל את הצוותים הראשוניים בשטח, “ביום יום לוחמי האש עוסקים בחילוצים, כיבוי שריפות בבניינים ובבתים ועוד ולצד זה יש עתה גם את פעולות הכיבוי של שריפות שפורצות כתוצאה מטרור העפיפונים והצתות.
אחרי שקיבלנו תדריך ממפקד המשמרת בתחנת אשקלון והסברים על הסכנות הטמונות במשימה, מיהרנו לשטח. לאורך 12 שעות ארוכות, כמעט עד חצות פעלנו לכבות עשרות שריפות, על אוטומט, מהזנקה להזנקה אבל עם המון מוטיביציה נוכח הידיעה כי אנחנו עוזרים לאחינו לוחמי האש וכמובן לכל תושבי היישובים בעוטף עזה.
לא תמיד נתקלנו פיזית בעפיפונים, זה תלוי ברוח, אבל הידיעה שלפני זמן קצר העפיפון היה בידיים של גורם עוין לא פשוטה. מעבר לזה גם טיפלנו בבלוני הליום עם חומר בעירה".

• “זה לא פשוט לראות כל כך הרבה דונמים שחורים משחור"

ביום בו פעלו לוחמי האש בדרום היו 40 אירועים, והכבאים מעפולה טיפלו ב-33 מתוכם. למחרת היום נוספו לצוות השני אירועים נוספים. מרבית השריפות פרצו לדברי להב הררי בשדות קוצים, חורש טבעי, יערות וגם בחממות של מגדלים. “זה מרגיש כמו אינתיפאדת עפיפונים, לא פחות", סיפר להב הררי, “זה לא פשוט לראות כל כך הרבה דונמים שחורים משחור. חלק מהשדות הבוערים הם חלק משמורות טבע, אתרי מחיה של בעלי חיים וצמחים והכל בוער ונמחק. אף אחד לא מכין אותך לראות את המראות הללו, ואנחנו כבר כמעט חסינים מהכול, אחרי אירועים כל כך קשים שראינו בעבר. למרות זאת זו לא חוויה פשוטה והעבודה הייתה מאוד מורכבת, אך לצד זה מספקת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ההוכחה לכך שלוחמי האש שלצידי היו מוכנים להישאר למשמרות נוספות, אחרי 12 שעות. בשעות הללו לא הרגשנו רעב או צמא, רק האדרנלין דיבר. הם חשו תחושת שליחות בעבודתם, ושמחו מאוד לעזור לכבאים בתחנות הדרומיות שאת חלקם אנחנו מכירים שנים רבות, עוד מהתקופה בקורס הכבאות הראשוני. אני שמח שעמדנו במשימה שהוצבה לנו למרות שהיא הייתה רק ליום אחד. זה היה אתגר אמיתי לעבוד כל כך קרוב לגדר, עם קריאות וקללות מהצד השני של הגבול ולעיתים עבודה עם אפוד קרמי וקסדות. אני באופן אישי העדפתי לא לספר לילדיי על המשימה בכדי שלא יהיו מוטרדים ושיתפתי רק את אשתי ובני משפחתי הבוגרים. צריך לזכור שלעיתים היינו במרחק של 200 מטר, ובכל רגע יכול לצאת מעזה פצמ"ר או איום אחר. זו הייתה עבודה בצל איום תמידי, אבל כפי שציינתי, הסיפוק גבר על כל תחושת עייפות, מכשול וקושי".

צפו בפעולות הכיבוי של לוחמי האש בתחנת עפולה בשריפות טרור העפיפונים בעוטף עזה:

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|