מעל 250 בעלי עסקים מעפולה והעמקים השתתפו בכנס לעידוד רכש למשרד הביטחון

את הכנס הפיקו משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ו- 'מעוף לעסקים' עפולה, עם ראשי מנהל הרכש ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. צילום: מעוף

הצלחה גדולה לכנס "הזדמנויות עסקיות לעסקים קטנים ובינוניים". יותר מ- 250 בעלי עסקים הגיעו לכנס במטרה להיפגש עם ראשי מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון (מנה"ר), להכיר את מכרזי המשרד ולהצטרף למאגר הספקים שלו.
הכנס התקיים ביזמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ו"מעוף לעסקים" עפולה במכללה האקדמית עמק יזרעאל.
הכנס חשף בפני בעלי העסקים בצפון את הדרישות לנהלי העבודה של מנהל הרכש (מנה"ר) ואגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) ואת ההזדמנויות העסקיות הרבות בהתמודדות במכרזי משרד הביטחון. במסגרת הכנס התקיימו הרצאות והדרכות של בכירים במשרד הביטחון, משרד הכלכלה והתעשייה ומעוף. כמו כן, הוצגו כלי הסיוע ושרותי מעוף והתקיימו מפגשים אישיים עם ראשי היחידות והתחומים השונים במנה"ר ובאגף ההנדסה והבינוי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון, אמר בכנס למשתתפים: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים ורוצים שותפות עם כמה שיותר ספקים, גם כי אנחנו רוצים כמה שיותר משתתפים בכל מכרז וגם כי הגברת התחרות מחזירה את המיסים שאתם משלמים אליכם חזרה. המשימה הראשונה שלי כראש מנה"ר היא להקפיד שכל שקל שיש לנו יופנה לרכש כחול לבן, בדגש על הפריפריה. חוסן לאומי זה גם העסקים שלכם ואני קורא לכם תהיו איתנו, יד ביד לאורך כל הדרך".
אתי גוטמן, מנכ"לית מעוף גליל, גולן והעמקים: "אנו שמחים על ההיענות הרבה בקרב בעלי עסקים רבים מעפולה והעמקים שהגיעו לכנס החשוב, בו הונגש המידע אודות תהליך הצטרפות למערך הרכש של משרד הביטחון. בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקשים להתמודד במכרזים ותפקידנו במעוף להציע ייעוץ וליווי, הן בגישור על פערים המונעים מעסקים להשתתף במכרזים והן ללוות את מי שמעוניין בתהליך הגשת המכרז. אין ספק שנפתחו הזדמנויות עסקיות חדשות בפני המשתתפים שהגיעו לכנס והכירו מקרוב את מנהל הרכש של משרד הביטחון, בקרוב נקיים כנסים נוספים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


משרד הביטחון- מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון מקיים למעלה מ-7,000 מכרזים בשנה ומוציא קרוב ל-30 אלף הזמנות 'כחול לבן' לספקים בהיקף של יותר מ-10 מיליארד ₪. על פי נתוני משרד הביטחון כ-25% מהרכש מתבצע מספקים באזורי עדיפות וקו עימות, בעיקר בצפון ובדרום. במנה"ר פועלים להרחיב את מעגל הספקים, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה ובכך להגדיל את היקף הרכש מספקים בצפון, בשיתוף 'מעוף לעסקים' במחוז צפון. במקביל, גם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) מנהל פרויקטים לבניה ותשתיות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה ומבקש להרחיב את מאגר הספקים שלו, בדגש על קבלנים, יועצים ומתכננים מהצפון.
מעוף, הינו מערך השטח הארצי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, שמטרתו לקדם עסקים ויזמים בישראל.
שרותי מעוף מוענקים בהתאמה לצרכי העסק, בין היתר: מיפוי עסקי, ייעוץ פרטני במגוון תחומי הניהול העסקי, הדרכות וכנסים מקצועיים, ליווי בגיוס מימון, פרויקטים מיוחדים, הטבות ומענקים ומתן מידע על כלל כלי הסיוע הקיימים במימון ובפיקוח משרד הכלכלה והתעשייה.