מעלים חיוך על פני הילדים: מאשדוד המופגזת לעפולה המחבקת

בימים האחרונים ספגה העיר אשדוד מטחי טילים קשים ומאיימים. בכדי להפיג את המתח החליטו משפחות שבת ואביטל לצאת למספר ימי הפגה בעפולה. תושבי בירת העמק לא נותרו אדישים ובתמיכה של ראש העיר אבי אלקבץ וחבר המועצה איתי כהן דאגו שירגישו ״כמו בבית״. ״יש פה את התושבים עם הלב הכי רחב שהכרתי מימיי״, אמרה בהתרגשות ענת, אם אחת המשפחות

אלו לא ימים פשוטים לאזרחי מדינת ישראל בטח ובטח לתושבי היישובים בדרום הארץ שסופגים במרוצת הימים האחרונים אינספור מטחי טילים – וחלקם מתמודדים עם חרדות וטראומות של ילדים ובוגרים כאחד.
תושבים רבים מאשקלון, אשדוד ועוטף עזה בוחרים לעבור בתקופה הנוכחית לאזורים יותר בטוחים ורגועים, בעיקר במטרה ליצור הפגה עבור הילדים המבוהלים.
כך עשו גם משפחות שבת ואביטל מאשדוד שהגיעו להתארח בעפולה לאחר שנתקלו בפרסום פוסט בפייסבוק – הקורא למשפחות מהדרום להתארח בבירת העמק.
אימהות שתי המשפחות ענת וחיה סיפרו היום על אירוח מרגש, חם ומחבק מצד התושבים והנהגת העיר.
״השבוע האחרון הרגיש לי כמו חלום, ולא מהטובים״, שיתפה ענת, ״במשך כל היום וגם הלילה התמודדנו עם אזעקות בלתי פוסקות, ריצות לממ"ד ותפילות שהכל יעבור בשלום ולא יהיו נפילות או אבידות בנפש. חיפשנו מקום מפלט ומצאנו מלאך בדמות אדם שעונה לשם איתי כהן, חבר מועצת העיר עפולה שמייד דאג לנו, ומצא למשפחתנו מקום מפלט לנוח בו. כשיצאתי עם בנותיי לכיוון העיר עפולה רק רציתי להגיע בשלום. נחשפתי מיד לעיר מדהימה וחמה, עם מרכזי קניות מעולים שלא מביישים גם את העיר אשדוד, וקאנטרי מתוחזק ומנוהל ביד רמה על ידי עמית אשכנזי. והאנשים פה? עם הלב הכי רחב שהכרתי, כל אחד מציע את עזרתו ונותן מכל ליבו. אני זכיתי להתארח בדירה מושלמת שממוקמת ברובע יזרעאל. בנותיי עדיין נחושות בדעתן שאנחנו בבית מלון, ואכן כך קיבלה אותנו בעלת הבית זוהר בן דוד שדאגה להבריק את הבית, להציע את המיטות ולגרום לנו להרגיש הכי בנוח שיש. בעלה גיא פינה את הבית והשאיר אותו לרשותנו. מה נותר עוד לומר? אני זכיתי, זכיתי להכיר אנשים מדהימים, עפולה עיר חמה ומהממת, מלאה בשמש וחום כמו תושביה. אני מודה גם לראש העיר אבי אלקבץ על התמיכה והחיבוק החם. תודה לך עפולה, בהחלט אחזור עוד לעיר בעתיד בתקווה לזמנים טובים ושקטים, את ליבי בהחלט שביתם״.

• איתי כהן: "נמשיך להיות עיר חמה ואוהבת גם בעתיד"

חבר מועצת העיר איתי כהן שלקח חלק פעיל באירוח המשפחות הוסיף על המחווה מחממת הלב בימים כה מאתגרים ואמר: "אתמול בשעות הערב ציצלה אלי קורל מקבוצה בפייסבוק שנקראת ׳אירוח משפחות מהדרום׳ וביקשה את עזרתי בנושא של אירוח של שתי משפחות עם ילדים שהגיעו מהדרום ומתארחות כרגע בעיר עפולה. מיד הרמתי את הכפפה. שאלתי אותה מה צריך ואיך אני יכול לעזור. היא אמרה לי שיש להם כבר מקום להתארח וביקשה רק אם אפשר לבחון לארח את המשפחה במתקנים של תרבות הפנאי בעיר, בעיקר בכדי להעסיק את הילדים. השבתי בחיוב, ומיד יצרתי קשר עם ראש העיר. עדכנתי אותו בפרטים והוא אמר לי ׳איתי, אתה יודע מה המדיניות שלי ומה המדיניות של העירייה במקרים כאלה- תעזור בכל מה שאפשר׳.
לאחר מכן פניתי לעמית אשכנזי , מנהל הקאנטרי שלא היסס ופתח בפני המשפחות את הקאנטרי במטרה שיוכלו להינות מהפגה ובילוי של מספר שעות. החיוך של הילדים מרגע כניסתם לקאנטרי גרם לי לאושר. חשתי גאווה אמיתית שאני שייך לעיר הזאת ואני גאה שיש מדיניות של ערבות הדדית כזו מצד ראש העיר אלקבץ. נמשיך להיות עיר חמה ואוהבת גם בעתיד", סיכם כהן.