מעוררת השראה: צעירה מעפולה תרמה צמה באורך 47 ס"מ לחולות סרטן

לירון בן ששון, תלמידה בת 18 מעפולה החליטה במחווה מרגשת לגזור את שיערה אותו גידלה במשך שנים – ולתרום אותו לעמותת "זיכרון מנחם" – במטרה לשמח חולות סרטן

לירון בן ששון, תלמידה בבית הספר אורט אלון בן גוריון בעפולה, החליטה במחווה מרגשת וראויה להערכה לתרום את שיערה לחולות סרטן.
"ההחלטה לתרום את השיער שגידלתי במשך שנים ארוכות חלחלה בי הרבה זמן", סיפרה השבוע לירון, "עצם המחשבה והידיעה שאני נותנת משהו ממני למישהו שיעזור לו מילאה אותי. אחרי שגזרתי את השיער אני מרגישה סיפוק גדול. מבחינתי זו מצווה גדולה ואני שמחה לחשוב שהצלחתי לשמח מישהי שזקוקה לזה. אני מאמינה שאני אצא למסע הזה פעם נוספת. אאריך את השיער ואתרום אותו שוב".
משימת גזירת השיער והצמה הופקדה בידיה של חברתה של לירון והמדידה הצביעה על צמה מרשימה באורך של 47 ס"מ.
מיד לאחר הגזירה לירון יצרה קשר עם עמותת "זכרון מנחם", שתומכת ומסייעת לילדים ובני נוער חולי סרטן ובני משפחותיהם, ושלחה להם את השיער בדואר.

הצמה שנגזרה
הצמה שנגזרה

"אני שמחה לחשוב שבזכות הצמה שתרמתי הביטחון העצמי של נשים שנשר להם השיער בעקבות טיפולים כימותרפיים יתחזק ויתן להן כוח להמשיך להילחם ולנצח בעזרת השם. לאחר הגזירה התרגשתי מאוד. היה לי מוזר לראות את עצמי עם שיער קצר כי מאז ומתמיד הייתי עם שיער ארוך. אם לי היה קצת קשה להיפרד מהצמה אני מדמיינת כמה זה קשה לבנות שנפרדות מכל השיער שלהן ללא ברירה, נוכח מצבן הרפואי", סיכמה לירון.
עלויות ייצור של פאה הן גבוהות במיוחד ובעמותת "זכרון מנחם" מקיימים לאורך השנה שלל פרויקטים חברתיים מבורכים במטרה שהציבור יתמוך בתוכנית החשובה ויאפשר להעניק פאה טבעית ויפיפייה לחולות הסרטן.