מסתמן: רשימה אתיופית חדשה לבחירות המוניציפאליות בעפולה

בימים אלה מתגבשת רשימה עצמאית, צעירה, חדשה ומגוונת, בני הקהילה האתיופית בעפולה, שצפויה להתמודד בבחירות למועצת העיר בשנה הבאה. "ניסיון העבר לימד אותנו שאם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו", אומרים בקהילה

בעוד כשנה וארבעה חודשים ייערכו הבחירות המוניציפאליות בעפולה ובעת האחרונה החלה הקלחת הפוליטית בעיר להתעורר עם חיבורים פוטנציאליים ושמועות על שיחות בין מועמדים ומתמודדים.
נוכח ידיעה זו החלה להתארגן בעיר קבוצה עצמאית צעירה, חדשה ומגוונת, בני הקהילה האתיופית, שצפויה להתמודד בבחירות למועצת העיר בשנה הבאה, במטרה להציב נציג במועצה.
אחד הפעילים המובילים של הרשימה הוא גבריאל בריהה, תושב העיר, שהתמודד בעבר על מקום במועצת העיר, בבחירות בשנת 2003, והיה קרוב מאוד לשבת במועצה.

• "הדור הצעיר של הקהילה מעורה היום יותר, הוא מכיר את המנטאליות טוב יותר"

בריהה, כיום פעיל חברתי למען הקהילה, החליט שהגיעה העת לעורר את המנהיגות הצעירה בעדה, במטרה להגיע מוכנים ליום הבוחר. "לאחר 35 שנים מאז שנקלטנו בישראל, לא הייתה לנו השפעה בצמתים המרכזיים של מקבלי ההחלטות בעפולה. לצערי, לא פעם, פוליטיקאים כאלה ואחרים השתמשו בנו לאינטרסים של מפלגה או רשימה כזו או אחרת.


"המטרה המרכזית מנקודת ראותי היא לגרום לנו להיות מאוחדים, ובדרך זו ליצור מוקד כוח אחד ומרכזי. אנחנו כקהילה מחוברת יכולים להוות גורם משפיע בבחירות בעיר ואם נצליח, אז בהמשך גם במועצת העיר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הדור הצעיר של הקהילה מעורה היום יותר, הוא מכיר את המנטאליות טוב יותר מאשר הקהילה הכירה לפני שלושה עשורים ואת כל הידע והאנרגיות הללו, אנחנו מתכוונים לתעל לטובת הבחירות הקרובות. בשלב ראשון, התחלנו במפגשים בו צעירי הקהילה שומעים ומשמיעים את דעותיהם, את רצונותיהם, ואת המקומות שבהם הם רוצים להשפיע. ברור לי וגם להם שבכדי לקדם מטרות ואינטרסים של הקהילה, אנחנו צריכים להיות בעלי השפעה במועצת העיר, כפי שמגזרים נוספים עושים זאת.
ניסיון העבר לימד אותנו שאם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. המטרה המרכזית מנקודת ראותי היא לגרום לנו להיות מאוחדים, ובדרך זו ליצור מוקד כוח אחד ומרכזי. אנחנו כקהילה מחוברת יכולים להוות גורם משפיע בבחירות בעיר ואם נצליח, אז בהמשך גם במועצת העיר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי בריהה, הקבוצה החדשה מונה כשמונים צעירים, חלקם מעפולה וצעירים נוספים מגבעת המורה ועפולה עלית, "הפגנות הענק בהם לקחו חלק צעירי העדה לפני כשנתיים, במחאה על יחס המשטרה ליוצאי אתיופיה בישראל, הוכיחה שאנחנו יודעים להתאחד כשזה למען מטרה חשובה, והמטרה שעל הפרק עתה חשובה מאוד", אומר בריהה, "אין לי ספק שאם נשב במועצה גם נשפיע. כבר בקרוב נציג את ה'אני מאמין' שלנו ואת השם של הרשימה החדשה, בכדי לחשוף אותה כמה שיותר בפני הקהילה ובכלל, בפני תושבי עפולה. יהיו גם בחירות פנימיות שקופות בכדי לבחור את הנציגים ובסופו של יום הקהילה תכריע מי יוביל אותה. אין לנו טענה כזו או אחרת לגורמים פוליטיים בעיר, אבל לתפיסתי הגיעה העת שנפיק לקחים מכישלונות העבר ונקצור הישגים כי הפוטנציאל קיים. זה ברור לכל בר דעת. מכאן אני מזמין את כל מי שמעוניין לקחת חלק פעיל ברשימה, להצטרף ולהיות חלק מקבוצה שתוביל שינוי, תחת אותה מטרה משותפת".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|