מסתמן: חלק גדול מהמגרשים ב"מורדות עפולה הצעירה" יימכרו לתושבי עפולה

בלעדי: בזמן שבבירת העמק הרוחות עדיין סוערות בעקבות פרשת המגרשים במורדות עפולה הצעירה – נרקמת עסקה רחבת היקף שבמסגרת יימכרו מרבית המגרשים למספר תושבים מעפולה. עוה"ד חוסיין חאלדי שמלווה את תהליך הרכישה ברמה המשפטית: "הזוכים במכרזים יימכרו בקרוב את הקרקעות – ובסוף התהליך המגרשים יימכרו לתושבי העיר עפולה"

פרשת המכרזים במורדות עפולה הצעירה ממאנת לרדת מסדר היום הציבורי-חברתי-פוליטי ותקשורתי בעפולה. כזכור, לפני כשלושה שבועות נחשף כי ערבים ישראלים זכו במכרזים לבניית 27 מגרשים לבניית 45 יחידות דיור במורדות עפולה הצעירה, ובעקבות זאת תושבי העיר יצאו למאבק ומחאה לשנות את תוצאות המכרז- כשהם מדגישים כי הדרישה שלהם לשינוי היא לא על רגע גזעני. המאבק זכה לחשיפה אדירה בכל אמצעי התקשורת המקומיים והארציים והוא לווה בהפגנת מחאה שנערכה בראשית השבוע בעיר.

אך מסתמן כי הרוחות בעיר צפויות להירגע בקרוב, בעקבות כוונה שמרבית הקרקעות יימכרו בקרוב לתושבי העיר- בתום תהליך בו ייקחו מספר אנשים המעורים בתחום המשפט, הנדל"ן והכלכלה.

למערכת עיתון "חדש בעמק", ואתר "עמקניוז" נודע כי מדובר ביוזמה שמצויה בשלב די מתקדם ומוביליה ציינו כי הם אופטימיים מאוד לגבי סגירתה.

את המהלך מוביל ברמה המשפטית עוה"ד חוסין חאלדי שהתייחס לסטטוס העסקה ואמר: "אני בקשר עם מרבית רוכשי המגרשים וכל תהליך המכירה מצוי בשלב מאוד מתקדם. המטרה היא להביא לסיום התהליך בזמן הקרוב. אני יכול לציין שחלק ניכר מבעלי הקרקעות, עמם אני מצוי בקשר, צפויים למכור בקרוב את המגרשים בהם הם זכו במכרזים של רשות מקרקעי ישראל ובסוף התהליך המגרשים הללו יימכרו לתושבי העיר עפולה.
המוכרים הם אנשים מלומדים, משכילים ואמידים שכל רצונם היה לזכות באיכות חיים טובה בעיר עפולה – אבל הם לא מעוניינים להיות צד במריבה ובמחאה הזו ולכן בכוונתם למכור את המגרשים.
בסופו של דבר אף אדם לא מעוניין לגור במקום שהוא לא רצוי. כמובן שכל ההליך הזה נעשה בזהירות מירבית נוכח הרגישות והמחלוקות שעלו על הפרק בימים האחרונים, ומעבר לכך אני וגורמים נוספים שמעורבים בתהליך בודקים את כל ההשלכות שלו בכדי לפעול על פי חוק, הלכה למעשה", סיכם עוה"ד חאלדי.

 

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|