מסתמן: הצעירה שנורתה בתחנה המרכזית בעפולה – לא מחבלת

איסרא עבד זידאן נחשדה כמחבלת לאחר שנופפה בסכין בתחנה המרכזית בעפולה וקראה לאנשי כוחות הביטחון טרוריסטים. בפרקליטות מחוז צפון לא יגישו כנגדה, ככל הנראה, כתב אישום בגין ניסיון לרצח

הצעירה ששלפה סכין לפני כחודש, ונופפה בו אל מול כוחות האבטחה בתחנה המרכזית בעפולה, במה שנראה תחילה כעוד ניסיון פיגוע, היא ככל הנראה לא מחבלת, כך מסתמן על פי פרסומים של גורמים בפרקליטות. הצעירה, איסרא עבד זידאן, בתו של איש דת מנצרת, לא תואשם בניסיונות רצח, אך ייתכן שתואשם בהחזקת סכין. היום היא תובא להארכת מעצר בבית המשפט בנצרת.

כזכור, הצעירה נורתה על ידי כוחות הביטחון בשיאו של גל הפיגועים שארע בישראל, יום לאחר הפיגוע שנערך במרכז העיר בעפולה. בצילומים שהתפרסמו מיד לאחר האירוע נראתה הצעירה מנופפת בסכין וצעקה לעבר כוחות הביטחון "טרוריסטים, טרוריסטים", עד שנורתה על ידי חייל ושוטרים.
לאחר האירוע היא פונתה לקבל טיפול רפואי בבית החולים פוריה, אך זמן קצר לאחר הירי עלו תהיות בנוגע לאירוע. אחת ההערכות המרכזיות היא שעבד זידאן מעורערת בנפשה וביקשה לשים קץ לחייה – במסווה של פיגוע חבלני.

בחקירה שהיא עברה לאחר האירוע התברר מיד שמצבה הנפשי מעורער וכן כי היא סבלה בעבר מבעיות נפשיות. כאמור, מסתמן כי בפרקליטות לא יגישו כנגדה כתב אישום בגין ניסיון לרצח.