"מסלול הפיקוד הפך למטרה ולמסע חיי"

מפקדת מערך מגל, אלה שדו- שכטמן מעפולה מסיימת את תפקידה, ולאחר שהועלתה לדרגת תא"ל היא תשמש כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. צילום: דובר צה"ל

אלה שדו-שכטמן מעפולה, נשואה לנאור ואם לארבעה, מסיימת בימים אלו את תפקידה כמפקדת מערך מגל, הועלתה לדרגת תא״ל ותיכנס לתפקיד יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר.
אל"מ שדו-שכטמן נכנסת לתפקידה החדש, במקומה של האלופה יפעת תומר-ירושלמי, כעת הפרקליטה הצבאית הראשית.
אלה צמחה במסלול הפיקוד של מערך מגל, ומאז שירתה והתקדמה בציר הליבה – החלה כמפקדת כיתה, מפקדת פלוגה, מפקדת בט״ר ׳ניצנים׳, מפקדת ביה״ס לפיקוד ועד לתפקיד הבכיר ביותר אותו מילאה כשלוש ש נים – מפקדת מערך מגל.
״במהלך שירותי במערך, ובתפקיד זה בפרט, זכיתי לחוות ולהשפיע על מגוון של אוכלוסיות חיילים, מפקדים וקצינים", היא מספרת, "דרך הפיקוד ניתן לחנוך, לפתח, לאפשר לחיילים לבצע תהליך הסתגלות למערכת הצה״לית, לעזור להם לחוות הצלחה ואמונה עצמית. במהלך תפקידי הסברתי לפקודיי שבהרבה מאוד מובנים אנחנו לא משפיעים על צה״ל בלבד, אלא גם החברה הישראלית כולה – זו שליחות וזכות גדולה״, כך מסכמת המפקדת היוצאת.
אל״ם שדו-שכטמן עתידה להיכנס לתפקידה החדש בקרוב, והיא הוסיפה כי היא מצפה להמשיך ולשרת בתפקיד כה משמעותי. ״אני שמחה על ההזדמנות להמשיך להתפתח ולהוביל, ללמוד את האתגרים ולגשת אליהם בעוצמה. אין ספק שיש לי עוד הרבה ללמוד״.

• "נכנסתי בשערי מערך מגל וגורלי נקשר בגורלו"

בשבוע שעבר, התקיים טקס החלפת מפקדת מערך ״מגל״, בראשות ראש אט״ל, האלוף איציק תורג׳מן, ובנוכחות קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא״ל רונן כהן. אל״מ הרצל דרעי, מפקד מערך ״מגל״ הנכנס, מתחיל את תפקידו לאחר שורה של תפקידים משמעותיים ביחידות השדה השונות ובמערך ״מגל״.
אל״מ שדו-שכטמן סיכמה את כהונתה בטקס ואמרה: ״אני אפתח ואומר שאני מתרגשת. בתחילת 1996 נכנסתי בשערי מערך מגל וגורלי נקשר בגורלו. שובצתי כמ״כית בבט״ר דותן והתפתחתי בציר הפיקוד. האמונה בתפקיד, בערך שהוא מביא עימו לצה״ל ולחברה הישראלית רק הגבירה אצלי את התשוקה לפיקוד ואת הרצון להמשיך ולהשפיע בתפקידים נוספים כך שמסלול הפיקוד הפך למטרה ולמסע חיי. היום אני לא מסכמת תפקיד מפקדת מערך מגל אלא מסלול ארוך ומשמעותי במערך, מתפקיד מ"כית ועד מפקדת המערך שעבר דרך תחנות רבות, אינסוף חוויות משמעותיות ותהליך של התבגרות והתפכחות אישית ומקצועי.״

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|