מסלולי רכיבה מיוחדים בגליל המערבי וסביב הכינרת

להעמיס את האופניים ולצאת לדרך למסלולים משפחתיים עם הפסקות קפה ואוכל בדרך, ובעיקר רכיבה מהנה בטבע עם נוף מרהיב. ניתן לעשות חלק המהמסלולים גם בהליכה

 

• מסלול קסום על שפת הכינרת!

כחלק מפרויקט 'שביל סובב כינרת' של רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת, שנועד ליצור נגישות מלאה לכל חופי הכינרת, באמצעות שביל החובק את האגם הלאומי ומציע נופים ופינות חמד נסתרות ובכך להחזיר את הכינרת לציבור ואת הציבור אל הכינרת, ברשות הכינרת פיתחו גם שבילים מיוחדים לרכיבת אופניים.
מתחילים את הטיול בחוף דגניה, חוף מטופח ומרשים הנמצא בנקודה ייחודית. פתח היציאה מהכינרת אל הירדן, רוכבים לאורך שביל סובב כינרת לכיוון דרום מזרח בטיילת מטופחת. לאחר כ- 700 מטרים של רכיבה, נכנסים לתחומי המועצה האזורית עמק הירדן, חולפים דרך בניין המועצה לעבר חוף צמח. את חוף הרחצה חוצים דרך שביל סובב כינרת הממשיך לכיוון דרום-מזרח צמוד לגדר התוחמת את אזור המגלשות.
ממשיכים לרכב לעבר אמפי צמח ומשם מטפסים לעבר גבעת תצפית יפה בקיבוץ מעגן, הניצבת בסמוך לכפר הנופש מעגן עדן, מקום מקסים לעצירה אל מול נופה המרהיב של הכינרת וקיום פיקניק או הפסקת קפה.

טיול אופניים בסובב כינרת צילום רשות הכינרת (2)
טיול אופניים לכל המשפחה בסובב כינרת. צילום רשות הכינרת

מנקודה זו ניתן לרדת לכביש 92 הסמוך ומשם באמצעות רכב שהושאר מבעוד מועד לשוב לנקודת ההתחלה או לחילופין לשוב על עקבותינו ברכיבה עד לנקודת ההתחלה בחוף דגניה.
אורך המסלול כ- 3 קילומטר, מתאים לרכיבה ולהליכה. רמת הקושי: הליכה- קלה, רכיבה- בינונית. מהמסלול קיימת גישה למי הכינרת.

לפרטים ומסלולים נוספים בסובב כינרת www.kineret.org.il


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


•  משבי ציון לאכזיב

רן גפן, מנהל "רן אופן" שבי ציון, והמיזם הפילנתרופי "אוצרות הגליל", ממליצים על טיול אופניים על רצועת החוף היפה בארץ, משבי ציון לאכזיב:
המסלול מתחיל בחניון הים בשבי ציון, פונים צפונה לשביל כורכר קצר, המתחבר ישירות לטיילת מסודרת הצמודה לים, לכיוון נהריה. ממשיכים לרכב לאורך החוף, חולפים על פני שדירת בתי הקפה עד למרינה של נהריה, בשער החוסם את הדרך פונים ימינה ומיד שמאלה במשך כ-300 מטרים עד שמבחינים שוב בחוף ומתחילים לטפס  על השביל המוביל בחזרה לטיילת וממשיכים צפונה.

טיול אופניים משבי ציון לראש הנקרה צילום ראש הנקרה
טיול אופניים משבי ציון לראש הנקרה עם נוף מרהיב. צילום ראש הנקרה

ניתן לסיים את הרכיבה בחוף בננה ביץ', או להמשיך על הטיילת עד לראש הנקרה.
למעוניינים, ניתן לעזוב את הטיילת בכניסה לגן לאומי אכזיב ולהתחבר ימינה לכביש 70, שם מיד רואים את תחנת הדלק אלונית של קיבוץ גשר הזיו. רוכבים אליה ומהכניסה לקיבוץ פונים לכיוון מזרח ומתחברים לשבילי רכיבה בין מטעי הבננות של הקיבוץ מזרחה לכיוון צומת עבדון.
כלל המסלול מישורי וסלול ומאפשר רכיבה קלילה ומהנה בין נופים מרהיבים וצבעוניים של ים וירוק המטעים.

לפרטים ומסלולים נוספים בגליל המערבי- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il