מנכ"ל פרוטרום ישראל: "אנחנו מצפים שההתחייבות של השלטון הקודם תכובד"

ארי רוזנטל מנכ"ל פרוטרום בראיון מיוחד ל – עמקניוז מצהיר כי הוא מצפה לעלות על הקרקע ולהתחיל בהכנות לבניית המפעל לפני החורף הקרוב. רוזנטל מרגיע את תושבי הגלבוע ואומר כי מדובר במפעל מודרני העומד בכל התקנים המחמירים ומבטיח כי המפעל יהיה גאוות הגלבוע. ממוא"ז הגלבוע נמסר כי ראש המועצה לומד את הנושא ורק לאחר שיבחן לעומק יתקבלו החלטות.

אחרי אי הוודאות שהשתקף בסוף השבוע שעבר בעניין כוונות פרוטרום לגבי המפעל בגלבוע, ערך אתר 'עמקניוז' ראיון מיוחד עם מנכ"ל המפעל, ארי רוזנטל, שלא מותיר מקום לספקות באשר לכוונות המפעל.  רוזנטל,  אמר כי דבריו, כפי שפורסמו בעיתונות הארצית, הוצאו מהקשרם וכי,

ארי רוזנטל מנכ"ל פרוטרום ישראל
ארי רוזנטל מנכ"ל פרוטרום ישראל

אין, לא הייתה ולא תהיה לו ולמפעל פרוטרום כוונה לסגת מהקמת המפעל בגלבוע. יש לציין כי לדברי רוזנטל,  השטח עליו אמור לקום המפעל כבר נמצא בבעלות פרוטרום, ששילמה עליו כעשרה מיליון שקלים, וכי הוא מקווה שבקרוב מאד יוכלו לעלות על הקרקע ולהתחיל בהכנות לבניה לפני החורף, שיגרום לעיכוב נוסף.

• הכוונה שלנו להקים מפעל דגל של החברה בארץ

השבוע ניסה רוזנטל לתאר את השתלשלות האירועים כפי שהם מנקודת מבטו: "בימיו של דני עטר כראש המועצה החלנו בתהליך של הקמת המפעל בגלבוע.
חשוב לי לציין כי הכוונה שלנו הייתה ונשארה להקים מפעל דגל של החברה בארץ. במהלך המו"מ הצגנו בפני ראשי המועצה את מיטב חוות הדעת הכי מקצועיות, ועמדנו בכל ההנחיות המחמירות ביותר של המשרד להגנת הסביבה, שנתן אישור להקמת המפעל.
לקראת מערכת הבחירות הגשנו בקשה לעלות על הקרקע וקיבלנו מכתב פורמאלי מהמועצה שמסר לנו שהנושא של הקמת המפעל נמצא בעין הסערה במערכת הבחירות, והתבקשנו להמתין עד לתום מערכת הבחירות כדי להמשיך בפעילות המפעל. אחרי הבחירות ביקשתי להיפגש עם עובד נור ,ראש המועצה, אבל הוא ביקש ללמוד את הדברים.
לפני עשרה ימים נפגשתי עם ראש המועצה ואמרתי לו שאנחנו מוכנים רוצים ונחושים בכוונתנו להקים את המפעל. חשוב להבין שמדובר בהשקעה של למעלה מ – 110 מיליון שקל שהם לא עניין של מה בכך.
הגשנו את כל המסמכים, קיבלנו את כל האישורים של המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, לא עשינו קיצור דרך בשום תהליך ועכשיו אנחנו רוצים לממש את הרצון להקים את המפעל בגלבוע. אנחנו מצפים שההתחייבות של השלטון הקודם תכובד".

 

איזור התעשייה החדש בגלבוע. תמונת הדמייה
איזור התעשייה החדש בגלבוע. תמונת הדמיה" מוא"ז הגלבוע

• רוצים מפעל למאה השנים הבאות

בנוגע לאפשרות שראש המועצה האזורית בגלבוע יעמוד בסירובו, לא פוסל רוזנטל שימוש באמצעים העומדים לרשות פרוטרום למימוש העיסקה, למרות שנראה כי רוזנטל מקווה לא להגיע למצב הזה: "אנחנו חיים במדינת חוק והמועצה האזורית היא לא עסק פרטי של אף אחד. בתהליכים הפורמאליים נלך לפי כל התהליכים המקובלים להשגת התוצאה. אנחנו לא נדל"ניסטים ומתכוונים לעשות סיבוב על הקרקע שהשקענו בה.
אנחנו רוצים לבנות מפעל למאה השנים הקרובות. אותנו מעניינים התעשיה והייצור ואנחנו חושבים לטווח ארוך. הכוונות שלנו ברורות ואנחנו רוצים לצאת לדרך. אנחנו לא רואים שום סיבה לעקב אותנו".

לרוזנטל יש מסר מרגיע לתושבי הגלבוע: "אנחנו עומדים לבנות בגלבוע את המפעל הכי מודרני שאפשר, מפעל שיעמוד בכל התקנים הכי מחמירים שקיימים, אנחנו מחפשים משהו שישתלב בקהילה ובסביבה, מפעל שיביא גאווה לפרוטרום ולתושבי הגלבוע כאחד. אנחנו מבינים את הרגישות, לוקחים אותה בחשבון ומוכנים להציג את הנתונים בשקיפות ובפתיחות לכל מי שרוצה, אבל מתוך עניין אמיתי בבעיות ולא בסיסמאות ריקות מתוכן".

• עיד סלים: המפעל חשוב לגלבוע       

בתוך כך עיד סלים, מי שעמד בראש המועצה האזורית הגלבוע לפני עובד נור, אמר השבוע  ל – עמק ניוז כי פרוטרום חייב לקום בגלבוע. סלים הוסיף כי במידה והמפעל יעמוד בדרישות התקן של מפעל תמציות טבעיות, ללא כל מעורבות כימית, ויעמוד בכל הסטנדרטים המחמירים של איכות הסביבה, חובה יהיה להקים את המפעל בגלבוע.
סלים ציין כי בשלב א' בלבד של המפעל אמור היה המפעל להעסיק 300 עובדים! מספר חסר תקדים בחשיבותו למצב התעסוקה בגלבוע ובאזור, ולהוות עוגן לאזור התעשיה החדש בגלבוע, הן מבחינת כמות העובדים, שאמור להתרחב ככל שהמפעל יעמיק את שורשיו בגלבוע, והן מההכנסות הצפויות למועצה ממיסי הרשות שאמור המפעל להכניס.

• מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר

ראש המועצה החדש, מר עובד נור, נפגש לפני שבועיים עם מנכ"ל פרוטרום מר ארי רוזנטל וממשיך ללמוד את הנושא המורכב. רק לאחר שראש המועצה יבחן את הנושא לעומק יתקבלו החלטות.

עוד כתבות באותו נושא:

לחץ כבד על מוא"ז גלבוע להקים את מפעל פרוטרום

 סופית: מפעל פרוטרום לא יקום בגלבוע

 המועמד לראשות מוא"ז הגלבוע עובד נור הכריז בנושא "פרוטרום"

 

 

 

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|