מנכ"ל הכללית אהוד דודסון: "המרכז הרפואי העמק יהיה מרכז-על של הכללית בצפון״

לאחר הודעת מנכ"ל הכללית אמר מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים: "זה יום חג במרכז הרפואי העמק. זהו מעמד מרגש מאד". צילום: גיל אליהו

בביקור שערך הבוקר במרכז הרפואי העמק, אמר מנכ"ל הכללית פרופ' אהוד דודסון כי הכללית מאיצה את הפיתוח במרכז הרפואי העמק כך שהעמק יהיה אחד מבתי החולים הגדולים בישראל, ומרכז-על של הכללית בצפון.
לדברי פרופ' דודסון: "אנו מתכננים השקעה גדולה בבית החולים העמק. אנו רואים אותו כבית חולים-על ואחד מבתי החולים הגדולים במדינת ישראל שנותן את כל השירותים הנדרשים, כך שתושבי הצפון לא יצטרכו לנסוע לא לגוש דן ולא לחיפה. העמק הוא בית חולים מצויין שנותן שירותים רפואיים ברמה מקצועית גבוהה מאד ואנו רוצים להאיץ את תהליך הפיתוח של בית החולים. בין השירותים שנוסיף ונפתח: קרדיולוגיה מתקדמת וניתוחי לב, נוירולוגיה מתקדמת וצנתורי מוח וניתוחי מוח, מרכז סרטן שפיתוחו מתקדם מאד כבר, יחידות חדשות לטיפול נמרץ למבוגרים, לילדים ופגיה, פסיכיאטריה חדשה, חדר מיון חדש וגדול שיתאים לעידן הנוכחי, חדרי ניתוח חדשים ומתועשים, ועוד שורה שלמה של שירותים שבית חולים-על צריך שיהיה.
אנו משריינים מאות מיליוני שקלים לטובת בית החולים מתקציבי הפיתוח של הכללית, ולמעשה מכפילים פי 3 את ההשקעות של הכללית בבית החולים".
"בשנים האחרונות הוספנו מיטות לבית החולים שמהן נגזרים תקנים ותקציבים, ולמעשה הוקצה לבית החולים בשנתיים האחרונות שליש מכל ההקצאה של כל הכללית. עכשיו זה זמן העמק, זה הזמן לתעדף את הצפון. ההשקעות שלנו כוללות כל מה שקשור בבינוי וציוד מודרני, והגדלת צוותים שהם נגזרת של העלאת כמות המיטות. יש מי שיגיד שזהו תיקון פערים, אבל זו הסתכלות קדימה וזה מה שמגיע לתושבי הצפון. העמק הוא בית חולים איכותי מאד ותושבי הצפון התברכו בצוותים ואנשים מעולים שמטפלים בהם. כיום, הכללית מבטחת 70% מתושבי הצפון וזו אחריות שלנו לתת את השירותים שנדרשים ולפתח את בית החולים שהוא העוגן הרפואי של הצפון", כך הודעת מנכ"ל הכללית, פרופ' דודסון.
לאחר הודעת מנכ"ל הכללית אמר מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים: "זה יום חג במרכז הרפואי העמק. זהו מעמד מרגש מאד. ההכרזה של מנכ"ל הכללית היא בשורה ענקית לתושבי הצפון. הכללית תעצים באופן דרמטי את יכולותיו של בית החולים ותעצב מחדש את מפת הרפואה בצפון, למען האוכלוסייה הגדולה והחשובה שאותה אנחנו משרתים, כ- 700,000 נפש. אני גאה ונרגש להיות זה שעליו מוטלת המשימה להוביל את המרכז הרפואי העמק להיות מרכז-העל של כללית בצפון. הכללית עושה כאן מעשה של תיקון אמיתי של פערים למען תושבי הצפון, ואני מודה לדירקטוריון הכללית, בראשותו של האלוף במילואים יוחנן לוקר ולמנכ"ל הכללית פרופ' אהוד דודסון על שהובילו מהלך כה משמעותי".