מגדל העמק: ממשיכים בפרוייקט התקנת הפחים הטמונים

נפרדים ממכלי האצירה. בשלב הראשון הותקנו 87 פחים מוטמנים, בימים אלו יותקנו 26 נוספים ובשלב הבא יותקנו 200 פחים בעלות של כ-750 אלף שקלים. צילום: מגדל העמק

מהפכת הפחים המוטמנים במגדל העמק נמשכת. אגף חזות העיר כבר התקין 87 פחים מוטמנים ויחל בהתקנת 26 פחים טמוני קרקע שיוצבו בשכונות מצפה העמק, פנינת העמק, ברחוב העצמאות, ובעמותה למען הקשיש ושדרות צבי אלדרוטי.
השלב השני של הפרויקט יכלול התקנה של עוד 200 פחים נוספים בעלות כוללת של כ-750 אלף שקלים. במסגרת התוכנית כל פחי הדחס הישנים יוחלפו.
אחד היתרונות הבולטים של הפחים המוטמנים הוא למעשה במכלי האשפה, פחי הצפרדע הירוקים, שאותם הם מחליפים שהיוו פעמים רבות מפגע סביבתי צורם לעין. יחסית לפח האשפה המוכר נפחו של פח מוטמן הוא גדול יותר ושטחו מעל פני האדמה קטן יחסית לפח הרגיל ומבנו הוויזואלי ניתן להתאמה עם הסביבה. פתרון הירוק של הפחים המוטמנים יצמצם משמעותית את מפגעי התברואה בשכונות העיר, ימנע מפגעי ריח ולא יאפשר גישה לבעלי חיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בנוסף, מדובר גם בפתרון חסכוני לעירייה. פינוי הפחים החדשני אני מצריך החלפת רכבי הפינוי ויתרה מכך זמן הפינוי ברחובות יתקצר באופן משמעותי ובכך יקל על התנועה ברחובות שבהם מתבצע הפינוי.
ראש העיר אלי ברדה הנחה את מהנדס העיר אריאל טויטו לוודא הכנה בתשתיות לפחים מוטמנים בשכונות החדשות.
מ"מ ראש העיר סרגי אוקלנדר מחזיק תיק חזות העיר, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט ומנהל אגף חזור העיר יניב בן יוסף סיירו ברחבי העיר וסימנו את המקומות בהם יוחלפו "מכלי האצירה והצפרדעים" בפחים מוטמנים חדשים ואמרו: "מכלי האשפה המוטמנים בקרקע ישנו את פני העיר. הצלחת הפרויקט תלויה הרבה במודעות של התושבים ונצטרך את שיתוף הפעולה שלהם".