מלחמת פייסבוק בין מומו לוי לאלקבץ

סגן ראש העיר עפולה מומו לוי התיייחס אתמול לפוסט ביקורת של אלקבץ בנושא הופעות הקיץ וכתב: ״הוא הותיר לנו תשתיות הרוסות ומתפוררות. אפשר להבין בהחלט את הפאניקה וההיסטריה להם הוא נתפס כשהוא רואה את תנופת העשייה והצמיחה של העיר"

המופע של הזמרים הפופולאריים סטטיק ובן אל תבורי יחד עם עדן בן זקן, אמש בפארק העירוני בעפולה זכה להצלחה מרשימה ונוכחות של יותר מרבבת צופים, בהם הורים וילדים. אבל מתחת לפני השטח הוא חשף את האיבה המתרחבת בין צידי הקואליציה והאופוזיציה בעפולה. מצד אחד של המפה, יו"ר האופוזיציה וראש העיר לשעבר אבי אלקבץ ומצד שני סגן ראש העיר עפולה מומו לוי.

• אלקבץ: "שלא יעבדו על התושבים"

אלקבץ היה זה שהבעיר את החזית ביום רביעי, טרם המופע בעת שכתב פוסט על חזון באלו המילים.
"בואו נדבר על צביעות וגניבת דעת. לפני עשר שנים הקמתי, יחד עם צוות ההנהלה, את הפארק העירוני בלב העמק, במיקום שיחבר בין כל תושבי העיר. הפארק הוקם והפך ללב הפועם של העמק, כזה שימשוך אליו את תושבי העמק ובכך ימצב את עפולה כבירת התרבות בצפון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אלקבץ: "ארבע שנים לאחר שסיימתי את התפקיד, הפארק שוב נפתח ומשמש את העירייה הנוכחית בעשיית ההופעות.(כמובן בגלל שאנחנו בשנת בחירות! לפני כן בשום קיץ לא היו הופעות בעיר). ואגב זה אותו פארק שראש העיר הנוכחי טען במרץ בבחירות הקודמות כי הוא "בזבוז כסף".
אז שנבין – אצל מירון, בשנת בחירות זה כבר לא בזבוז!! בואו נדבר קצת על חזון: בתקופתי, העיר עפולה הייתה בראש הישגי החינוך באזור צפון, זכינו בכל פרס אפשרי ממשרד החינוך וממוצע הבגרויות עמד על כ83%. בתי הספר היו מלאים בתלמידים תושבי העיר. משלחות נוער עירוניות יצגו אותנו בכבוד ותרמו לשמם הטוב של בני הנוער בעיר. כיום, מערכת החינוך בעפולה קורסת. אחוזי בגרות צללו ועומדם על כ53%. נשירת תלמידים לבתי ספר סובב עפולה הולכת וגוברת. המצב עד כדי כך גרוע ש'באורט' עפולה עלית שוקלים לפטר מורים בגלל היעדר נרשמים וב"ניר העמק" מקיימים מבחני סינון לקבלת תלמידי העיר עפולה. וכמובן, שום משלחת עירונית לא ייצגה את עפולה בארבע השנים האחרונות (!) עצוב ומצער.
בתקופתי הוקם מרכז ספורט בעפולה עלית ביחד עם הבריכה עירונית, בעלות כניסה סמלית לרווחת כלל התושבים. כיום? שום מתקן לא נבנה לרווחת תושבי עפולה עלית, גבעת המורה ועפולה.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד בפוסט אלקבץ: "בתקופתי ספורט ותרבות היו עניין חשוב, ימי העצמאות, החגים והקיץ היו חגיגה של ממש. בספורט השגנו הישגים נהדרים שהציבו את עפולה כמרכז ספורט בצפון עם קבוצות בליגה לאומית ומחלקות נוער משובחות.
כיום? את ראש העיר מעניין אך ורק הבחירות הקרובות, ומנסה לקנות את תושבי העיר בעזרת מופעים חד פעמיים. כולנו זוכרים את השנים האחרונות בהן לא הושקעה שום מחשבה להעניק לתושבים תרבות איכותית ותקציבים ראויים לספורט. בתקופתי רווחת התושב עמדה לנגד עיננו, מחיר החניה בעיר היה שפוי מתוך הבנה ודאגה לתושבי העיר וגם עבור הסוחרים בעמק – כיום, אנו מתבשרים על עליה של 50% במחיר החנייה וזה על מנת לממן, איך לא…את המזרקות בעיר.
ראש העיר אשר משקיע בתרבות רק בשנת בחירות מזלזל באינטליגנציה של תושביו, ראש עיר שמפקיר את חינוך ילדינו ומפקיר את צעירי העיר שזועקים לעבודות מכובדות בעיר הוא ראש עיר ללא חזון. חזון אמתי הוא חינוך טוב לילדנו! תעסוקה מכובדת לדור הצעיר! התחשבות בתושבי העיר ובסוחריה! השקעה בתרבות לאורך כל הקדנציה ולא רק בבחירות!
אז…שלא יעבדו עליכם", חתם אלקבץ את הפוסט.

• מומו לוי: "החזון של אלקבץ כלל אפס השקעות בהייטק, ובאתרי תרבות, בילוי ופנאי"

התגובה של לוי, מבכירי הכוורת של מירון לא אחרה לבוא והיא הגיעה אתמול בדמות פוסט תגובה שנכתב בסרקסטיות ובחריפות: "במענה לפוסט שפרסם אלקבץ. תושבי עפולה היקרים. פרק ראשון. כל האמת על ה"ירושה" שהשאיר לנו אלקבץ לאחר 8 שנות כהונה כראש עיר !!! מה הוא שכח להזכיר לנו? ומה החזון שהשאיר לנו אלקבץ:
תשתיות של כבישים, הרוסות ומתפוררות, עם אלפי בורות ומפגעים. מערכות ביוב ומים ציבוריות ופרטיות, קורסות, הצפות מים בחורף בכבישים ובבתים פרטיים עם תושבים המשוועים לעזרה, גני שעשועים וציבור ישנים, ללא הצללות עם מתקנים שבורים, שכמעט אינם ראויים לשימוש. תשתיות ומבנים הרוסים של מערכת החינוך, גני ילדים, בתי ספר, מתנסים שכמעט לא היו ראויים לשימוש. ברמת השקעה שאינה הולמת. מערכת חינוך הניגשת לשלוש יחידות בגרות בלבד במקום ארבע וחמש יחידות, כן…כך יותר קל להגיע לתוצאות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד בפוסט התגובה של מומו לוי: "היכל תרבות וקאנטרי קלאב מתפוררים ובלתי מתוחזקים, אפס השקעות בתעסוקת הייטק, (כן, הוא החליף מדי פעם את השלט "כאן יקום פארק הייטק"). אפס השקעות באתרי תרבות ובילוי פנאי לצעירים. פארק עירוני, ברמת תפעול נמוכה מאוד, ללא מתנפחים, ללא פעילויות מתקני שעשועים תקולים, גינון רעוע ומעט מבקרים. שכונות עם תשתיות כבישים ומדרכות מתפוררות, (גילוי נאות: חצי שנה לפני שתי מערכות הבחירות, עשה מעט מדרכות) וללא גני שעשועים ראויים לשימוש.
כיכר העצמאות והשדרה במרכז העיר ישנים ובלתי מתוחזקים. אפשר להבין בהחלט את הפאניקה וההיסטריה להם הוא נתפס שהוא רואה את תנופת העשייה והצמיחה של העיר בכל התחומים, ולא רק לפני הבחירות", נכתב בפוסט.