מכרז הקרקעות: אלמקייס במתקפה נגד מטה המאבק ולהיפך

יהודה אלמקייס, חבר מועצת העיר עפולה יוצא במתקפה לוחמנית כוללת על מטה המאבק בעפולה עלית, חברי המועצה וטוקבקיסטים: "הם פועלים בחוסר שיקול דעת ומובלים על ידי גורמים אינטרסנטיים שכל מטרתם לזכות בהון פוליטי. במקום להסביר לציבור את הסיבה האמיתית להתפטרותם באי קבלת 'ליטרת הבשר' השלטונית, חברי המועצה מתרצים זאת  ב'אידיאולוגיית' המכרזים". מטה המאבק: "אלמקייס השלים עם מצבו הפוליטי- כמי שאיבד את רוב תומכיו"

פרשת המכרזים בעפולה ממאנת לרדת מסדר היום הציבורי והתקשורתי בעפולה. בראשית השבוע, יצא יהודה אלמקייס במתקפה כנגד טוקבקיסטים ברשת הפייסבוק, חברי מועצה שפרשו מהקואליציה ומובילי מטה המאבק בסוגיית המגרשים.

"כדי למנוע כל ספק, אני שותף מלא להפגנות ולאמירה ברורה ובקול רם, כדי שנוכל לשמור על צביונה של  השכונה והעיר כולה, נאבק ונעשה כל שאפשר למנוע מגורים מעורבים של  ערבים ויהודים. מאידך, מדובר במאבק מורכב שחלקו גלוי וחלקו סמוי מן העין", אומר אלמקייס.

לדבריו, לאחרונה, אופנה חדשה ומעניינת פשטה בקרב חברי מועצת העיר שהתפטרו מהקואליציה. "במקום להסביר לציבור את הסיבה האמתית להתפטרותם באי קבלת "ליטרת הבשר" השלטונית, הם מתרצים זאת  ב"אידיאולוגיית" המכרזים בעפולה עילית", אמר השבוע אלמקייס.

קרקעות המכרזים בעפולה עלית
קרקעות המכרזים בעפולה עלית

• "עירוב אוכלוסיות ערבית ויהודית בשכונה אחת (ואיני נגד ערבים) הוא מצב לא בריא"

"אדגיש", הוסיף אלמקייס, "אני, משפחתי וילדיי גרים בעפולה עלית משחר ילדותי. אני אוהב מאוד את השכונה ותושביה ואעשה כל מה שנדרש כדי שהשכונה תתפתח ותגדל כשכונה יהודית וצביונה הקיים יישאר לעד כך ואיש לא יטיף לי מוסר בנושא. אין ספק שעירוב אוכלוסיות ערבית ויהודית בשכונה אחת (ואיני נגד ערבים) הוא מצב לא בריא וצופן בחובו עירוב תרבויות שיכול להיות אסון לשתי האוכלוסיות גם היהודית וגם הערבית. יש למנוע אותו לטובת כולם ככל האפשר. נכון הרבה יותר, בנוסף למאבק הגלוי ובקול רם נגד מכירת קרקעות לערבים, לפעול גם בשקט מאחורי הקלעים. שילוב זה, הרבה יותר אפקטיבי מההשתלחויות וההתנגחויות המכוונות לעיריית עפולה ובחברי מועצת העיר. דבר זה נעשה ללא ספק בכוונת מכוון לצרכים פוליטיים, ופוגע באיחוד הכוחות הנחוץ מאוד להצלחת המאבק לשמירת צביונה של העיר. אלה הטוענים לכתר של "מובילי המאבק" וככל שכוונתם כנה ואמיתית לכאורה, בעצם הם משמשים כמריונטות של מנהיגים פוליטיים אשר חלקם אינו גר כלל בשכונת עפולה עלית ומשתמש בהם באופן ציני, מזין אותם בדיסאינפורמציה מטעה ולא נכונה ונוטע בהם את התחושה שכך הם יכולים לשנות את חוקי המדינה.

• "המאבק צריך להתנהל ברחובות"

לצערי הרב, השיקולים והדרך בהם הם נוקטים, גורמים נזק תדמיתי לעיר ולסיכויי הצלחת המאבק. הגשת העתירה כנגד המכרז היא אחת הדוגמאות לטעויות אלו. אני סבור כי המאבק צריך להתנהל ברחובות ומול הגורמים הרלוונטיים, קרי, מינהל מקרקעי ישראל וכנסת ישראל. העתירה לביהמ"ש יש בה משום קיבוע של המצב הלא רצוי וכל פסיקה של בית המשפט, בין עם תתקבל (סיכוי קלוש) לבין אם תדחה, תקבע ותבסס את גיבוי בית המשפט לקיום מכרזים בהן ערבים יוכלו לרכוש קרקעות בקרב אוכלוסייה יהודית בהמשך, ויגרם נזק בלתי הפיך למאבק. יש לקחת בחשבון כי במורדות עפולה הצעירה מתוכננת שכונה חדשה בת 2200 יח"ד, לכן המאבק חייב להיות בלתי מתפשר, עקבי ומנוהל באיחוד כוחות. חשוב להדגיש כי המפתח לשינוי החוק ולמניעת מצבים אלו בעתיד מצוי בעיקר בידי הממשלה וכנסת ישראל, שם יש ליצור תשתית חוקתית שכל אוכלוסייה תגור בתוך עצמה ותוכל לנהל את תרבותה ללא הפרעה ומוטל עלינו ללחוץ עליהם ככל האפשר".

• תגובות:

חביב פרץ, חבר מועצת העיר עפולה מטעם הבית היהודי שפרש מהקואליציה
חביב פרץ, חבר מועצת העיר עפולה מטעם הבית היהודי שפרש מהקואליציה

חביב פרץ, חבר מועצת העיר עפולה מטעם הבית היהודי, שהחליט לפרוש מהקואליציה בשבוע שעבר התייחס לדבריו של אלמקייס ואמר: "אני נציג ציבור ולא אהיה חלק מהקואליציה כל עוד לא יינתן מענה הולם לחינוך הדתי והתרבות התורנית בעפולה. אני מכהן כחבר מועצה שני עשורים, 5 קדנציות וללא כל שכר. זה מדבר בעד עצמו. אמשיך גם בעתיד בפעילות ציבורית".

אייל כץ, חבר מועצת העיר עפולה מטעם "בוחרים עפולה" נכון לעכשיו משהה החלטתו לפרוש
אייל כץ, חבר מועצת העיר עפולה מטעם "בוחרים עפולה", נכון לעכשיו משהה החלטתו לפרוש

אייל כץ, חבר מועצת העיר מטעם "בוחרים עפולה" שהחליט לפרוש מהמעוצה בשבוע שעבר ולעת עתה השהה את החלטתו, אמר כי הוא בוחר שלא להתייחס לדבריו של אלמקייס וכי הוא יתייחס בעתיד רק לנושאים עניינים.

• מטה המאבק: "אנחנו מובילים ולא מובלים"

ממטה המאבק לשמירת צביונה היהודי של עפולה נמסר בתגובה: "לכנות את תושבי העיר מריונטות או כאלה המובלים, הינם כינויים שלא שווים התייחסות כלל וככל שמדובר בהודעה מתנשאת ויהירה של חבר מועצה שכנראה השלים עם מצבו הפוליטי כמי שאיבד את רוב תומכיו נוכח עמדותיו שאין בהם אלא לפגוע בתושבים החרדים לגורלם ולגורל העיר עפולה. מוזר, כיצד מר אלמקייס, כאדם מאמין ומחזיק בעמדות ימניות מהווה עלה תאנה לעמדות שמאלניות רדיקאליות וקיצוניות שיביאו חלילה, אם המאבק יכשל, ליישוב ערבים בעפולה ולעיר מעורבת. מטה המאבק הוא המוביל ולא המובל וזה ראינו בהפגנה האחרונה ובטח בעצרת ההמונים שתתקיים בקרוב. להגיד, כי העתירה שהגישו התושבים לביטול המכרז בו זכו רק ערבים במגרשים לבנות את ביתם בתוך עפולה, הינה טעות, כפי שטוען מר אלמקייס, מבהירה לתושבים ולכולנו, על העדר הבנה בסיסית של האירועים, של המכרז עצמו ובטח להעדר הבנה משפטית בסיסית. לגבי שאר יחידות הדיור שלגביהם יצאו מכרזים בהמשך כפי שמציין מר אלמקייס, אנו אכן מצפים מעיריית עפולה לקבוע כללים תנאים במכרזים הבאים ולאלמקייס שיוביל עמדה זו במועצה, כך שתהיינה עדיפות לבני ובנות עפולה, לחיילים משוחררים וזוגות צעירים ולא עדיפות לבני הכפרים וערביי הסביבה. התושבים ימשיכו לחבק כל חבר מועצה שיתמוך במאבק כמו חביב פרץ שבחר לתמוך במאבק ולהיות יו"ר הבית היהודי ולא יו"ר הבית הערבי בדומה לאלה שעשו זאת לפניו. חברי המועצה שטומנים ראשם היום בחול יופתעו לגלות כי לא זו העיר שביקשו וחלמו להשאיר. חברי המועצה שטומנים ראשם היום בחול יופתעו לגלות כי לא זו העיר שביקשו וחלמו להשאיר לדורות הבאים", לשון התגובה.

 

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|