מכללת אורנים: המלצה למורים – צלמו עצמכם בוידאו במהלך השיעור

הרעיון מאחורי עידוד הצילום העצמי במהלך השיעור, קבלת משוב עצמי ועל ידי החברים לכיתה. לבחור קטע של כחמש דקות לשתף את העמיתים לספסל הלימודים, להקשיב להערותיהם, ולקיים שיח על הקטע שראו.

מכללת אורנים מעודדת את הסטודנטים לתואר שני להוראת מתמטיקה, רובם כבר מורים פעילים במערכת החינוך, לצלם את עצמם במצלמת הטלפון החכם שברשותם במהלך השיעור ולצפות בחומר המצולם במטרה לבדוק את דרך העברת החומר הנלמד לתלמידים, ולמצוא דרכים להתפתח ולהשתפר.
ד"ר סגל מבהירה כי במהלך העשורים האחרונים, קיימת הסכמה רחבה כי תיעוד וידאו מהכיתה מהווה כלי שימושי להתפתחות מקצועית של מורים, "אין מי שלא מופתע כשהוא רואה את עצמו מעביר שיעור. גם מורים מנוסים ביותר. הצילום מעלה את רמת המודעות לשפת הגוף, לשפה, ולדרך העברת הידע לתלמידים."
ההמלצה היא לצלם את השיעור, לבחור קטע של כחמש דקות מתוכו ולשתף את העמיתים בצפייה, להקשיב להערות שלהם, ולקיים שיח על הקטע שראו.