מכללה האקדמית כנרת: העיתונאי והפרשן מוחמד מג'אדלה במפגש מיוחד עם סטודנטים לתקשורת

העיתונאי ואיש התקשורת מוחמד מג'אדלה, הגיע השבוע למכללה האקדמית כנרת להרצאה ושיח משותף יחד עם סטודנטים מהחוג לתקשורת, והעביר מסר אופטימי לגבי עתיד הקונפליקט הערבי-ישראלי במדינה. צילום באדיבות המכללה האקדמית כנרת

מוחמד מג'אדלה, עיתונאי ופרשן לענייני ערבים בערוץ 12, נפגש השבוע עם סטודנטים לתקשורת במכללת כנרת במסגרת הקורס "מפגשי מדיה". כחלק מהקורס מוזמנים אנשי מקצוע בכירים בתעשיית התקשורת בישראל להעשיר את הסטודנטים ולתת טיפים מעשיים מניסיונם המקצועי, כאשר המפגש האחרון היה תחת הנושא "להיות פרשן לענייני ערבים בפריים טיים הישראלי".
מדבריו של מג'אדלה עלה כי הקונפליקט המתמשך שמגיע לנקודות רתיחה בכל פעם שיש עימות בין פרשנים יהודים לערבים באולפני החדשות הינו "קרב השוואות מי יותר צודק שגורם עוול למציאות ומפספס את הנקודה המהותית" זאת אומרת שבמקום שכל צד ינסה להוכיח מי צודק תפקיד הפרשנים לעסוק באירוע עצמו ולנסות להגיע להסכמה משותפת כי אפשר אחרת. את המוטיב הזה "אפשר אחרת" מג'אדלה שזר לאורך כל ההרצאה, גם כאשר דיבר על המהומות במהלך מבצע "שומר החומות" הדגיש שישנה מציאות מורכבת. "האמת היא שיש קומץ קיצוני משני הצדדים גם היהודים וגם הערבים. אבל המציאות מורכבת והרוב מבינים זאת. עלינו להתעמת עם המציאות המורכבת הזו, לקבל אותה ולנסות להתאים את עצמינו אליה ולא לנסות להתעלם מזה, כי אפשר אחרת באמת שאפשר".
מג'אדלה סיים את המפגש במסר מלא במוטיבציה לסטודנטים כאשר התייחס לקשיים והחששות שהוא בעצמו חווה בעברו "בתקופת הלימודים העסיקה אותנו השאלה, האם אנחנו נצליח בתקשורת, האם נצליח לעבוד בתחום? אבל אין תשובה חד משמעית. זה מאוד אינדיבידואלי. זה תלוי מה אתה רוצה, האם אתה מאמין בעצמך, מאמין שאתה יכול להגיע למקום הזה".
ד״ר עידית מנוסביץ, ראשת המחלקה לתקשורת: ״שמחנו מאד שעיתונאי בשיעור קומה כמו מוחמד מג׳אדלה מגיע לדבר עם הסטודנטים שלנו במחלקה לתקשורת. היה מפגש מרתק. מוחמד מייצג את הדור הצעיר של העיתונאים הישראלים שמבינים את התפקיד החשוב שיש לתקשורת להתמודד עם המורכבות של המציאות הישראלית הרב-תרבותית ולשקף אותה לציבור בישראל . הדיון שהתפתח במפגש מתכתב עם החזון של המחלקה שלנו, לפתח אנשי תקשורת שידעו למנף את היכולות התקשורתיות ליצירת תקשורת המשקפת את המציאות הישראלית לחיזוקה.״