מכוונים גבוה

גלבוע גליל מסומנת כקבוצה שיכולה ל"ללכת" עד הסוף בהתמודדות על תואר אלופת המדינה בכדורסל בישראל, הפועל עפולה קרובה מתמיד לעליה לליגת העל, הפועל מגדל העמק עלתה לליגה הלאומית והקבוצה הצנועה ממגידו בדרך לליגה הארצית. חובבי הכדורסל לא זוכרים כבר הרבה זמן עונה כל כך מוצלחת על הפרקטים – באולמות ברחבי העמק. צילום: רום שקד

השנים 2020-2021 ייזכרו לעד כשנים בהן התמודדנו עם נגיף הקורונה המאיים, אבל לפחות בהיבט הספורטיבי, חובבי הכדורסל ברחבי העמק ייזכרו שנים אלה לטובה, עם המון הצלחות לקבוצות המובילות.

"לוהט" על הפרקט: יפתח זיו. צילום: רום שקד
"לוהט" על הפרקט: יפתח זיו. צילום: רום שקד

• גלבוע גליל

הקבוצה הבכירה ללא ספק בעמק היא גלבוע/גליל שייתכן שנכון לקריאת שורות אלה תהיה אחת הפיינלסטיות בהתמודדות על תואר אלופת המדינה. הצהרת כוונות ראשונית נראתה ביום שני השבוע כשחניכיו של אבישי גורדון גברו בניצחון הירואי על הפועל חולון.
גורדון גיבש קבוצה לוחמת ומוכשרת, מלאת אנרגיות עם חדר הלבשה חיובי ואין זה פלא שרבים מפרשני הכדורסל מודים כי זו לא תהיה הפתעה, אם הקבוצה תלך עד הסוף. מעבר לזה, כשבסגל הקבוצה יש לך שחקן "ווינר" כמו יפתח זיו, שנבחר כבר לשחקן העונה, השמיים הם הגבול.

האם הפועל עפולה תשלים את המשימה בדרך לליגת העל? צילום: מנהלת הליגה הלאומית
האם הפועל עפולה תשלים את המשימה בדרך לליגת העל? צילום: מנהלת הליגה הלאומית

הפועל עפולה

אל הישורת האחרונה בליגה הלאומית הגיעה הפועל עפולה במומנטום אדיר, כולל הדחה של הפועל אשדוד, שהייתה אחת המועמדות המובילות לשוב לליגת העל.
לפני כחודשיים, אחרי החלפת המאמנים בעפולה קיוו בקבוצה לא להסתבך בפלייאוף התחתון ובמאבקי הירידה – אבל כאמור מאז התמונה השתנתה אלפי מונים והקבוצה המאומנת על ידי ניר קפלן קרובה מתמיד לשוב לליגת הראשונה בכדורסל.
בקבוצה מציינים כי החיבור בין השחקנים התחזק בצורה משמעותית בעת האחרונה ויחד עם הקהל התומך יש כבר מי שחולם על דרבי מול גלבוע/גליל בעונה הבאה. עתה נותר לראות אם הקבוצה תוכל להשלים את המשימה מול גליל עליון שגם לה שאיפות לשוב למרכז הבמה.

נכון לסגירת הגיליון…

שחקני מגדל העמק חוגגים עלייה. צילום: מועדון מגדל העמק/יזרעאל
שחקני מגדל העמק חוגגים עלייה. צילום: מועדון מגדל העמק/יזרעאל

• מגדל העמק/יזרעאל

למרות עונת "קורונה" לא פשוטה, הצליחה הקבוצה המאוחדת מהעמק "מגדל העמק/יזרעאל" להעפיל לליגה הלאומית. עבור קבוצת הכדורסל הייתה זו עונה אינטנסיבית הרבה בעקבות נגיף ה"קורונה" שאילץ את השחקנים לצאת לשתי הפסקות במהלך העונה ועם חזרתה לשחק שני משחקים בשבוע. לאורך כל העונה התמודדה מגדל העמק/יזרעאל על הכרטיס לליגה הלאומית מול הפועל כפר סבא, ובסופו של דבר בזכות ניצחון חוץ בתחילת השבוע 87-68 מול כפר קאסם, חגגה הקבוצה עלייה מתוקה לליגה הלאומית.
נתן בן חיים יו"ר הקבוצה: "הקבוצה נבנתה על עלייה לליגה הלאומית וזו המטרה שעמדה לעיננו מתחילת הדרך. למרות כול הקשיים פציעות ומאבק עיקש מול הפועל כפ"ס הצלחנו בזכות סל ניצחון הצלחנו לעמוד במשימה". ראש העיר אלי ברדה בירך את הקבוצה וכל בעלי התפקידים על הזכייה באליפות ועלייה לליגה הלאומית ואמר: "חשוב שהקבוצה תתנהל באופן תקין ומקצועי וחשוב שהיא תתקע יתד בליגה ותקדם שחקנים צעירים מהעמק והסביבה".

שחקני מגדל העמק חוגגים עלייה. צילום: מועדון מגדל העמק/יזרעאל
שחקני מגדל העמק חוגגים עלייה. צילום: מועדון מגדל העמק/יזרעאל

• הפועל מגידו

ניצחון אדיר של הפועל מגידו ביום שני על נוף הגליל, היריבה העיקרית במאבק על העלייה לליגה ארצית – מציב את הקבוצה בדרך הבטוחה לעלייה.
אל מול 500 צופים ב'במבצר' במשמר העמק בינהם ראש המועצה איציק חולבסקי ובתום משחק דרמטי ומותח, ניצחו כאמור שחקני מגידו את היריבה מנוף הגליל. הקבוצה בהובלת המאמן יאיר קלס עשתה מהפך במחצית השנייה שהוביל בסופו של דבר לניצחון.
מנהל מחלקת הספורט, אריאל ירון: "מועדון הכדורסל הפועל מגידו חוזר לימים הגדולים. קבוצת הבוגרים שמובילה את המועדון הבטיחה את העלייה לליגה הארצית עם 13 ניצחונות וללא הפסדים. הפועל מגידו זו משפחה. קהילה אחת גדולה של ילדים ילדות נוער בבוגרים וקהל אוהדים שאוהבים כדורסל וספורט. זכינו השנה אחרי עונת קורונה קשה להצליח לעשות את ההישג הספורטיבי ולחזור לליגות הגבוהות בישראל".