מכבי קוראים לציבור לא להזניח טיפולים חשובים ולפנות למענה רפואי באמצעיים המגוונים

במסגרת המשימה הלאומית למניעת הידבקות בנגיף, במכבי שירותי בריאות ממשיכים להתמודד מול משבר הקורונה ולהציע מגוון דרכים למטופלים לקבלת מענה רפואי. ד"ר אייל פורמן, המנהל הרפואי של מחוז הצפון, מתייחס לניהול / מערכות הבריאות של מכבי במחוז ומסביר את הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר עבור מטופלים לקבלת טיפול ומענה רפואי. צילום: מכבי

"האחריות שלנו היא כלפי מאות אלפי מטופלים בצפון מדי יום בשגרה ולבטח בזמני חירום״, כך אומר ד"ר אייל פורמן, המנהל הרפואי של מחוז הצפון, "לכן שירותי הרפואה השונים ממשיכים לתת מענה מלא. הרפואה הדחופה ואשפוזי היום פתוחים וזמינים לכל מטופל שזקוק לטיפול, נכונים הדברים גם לגבי רופאי משפחה, נשים, ילדים ושירותי אחיות. רוב הרופאים ממשיכים להעניק טיפול במרפאות השונות עם כל דגשי הבטיחות והמיגון לפי ההנחיות".
בשל בהלת ההידבקות, לאחרונה קיימים מטופלים הנמנעים מלקבל שירות רפואי בגלל הפחד להגיע למרפאות על כך אומר ד"ר פורמן: "על מנת להעניק מענה רפואי בכל הדרכים מכבי יישמה מענה מגוון לטיפול גם בהגעה פיזית על פי הנחיות וגם מרחוק, דרך הטלפון, הווידאו והאפליקציה. כל מטופל שמעוניין לקבל שירות רפואי יכול לפגוש את הרופא באמצעים הדיגיטליים. בהתאם למצבו, במידה והוא זקוק לבדיקה פיזית יתאם לו הרופא תור ויסביר לו כיצד להיערך מבחינת מיגון בעת ההגעה. צריך לזכור, גם בימי הקורונה מטופלים רבים זקוקים לטיפולים שונים, לכן בייחוד כשמדובר במחלות כרוניות אנו ממליצים להגיע כשיש צורך בכך ולהיבדק בזמן".
על ההתנהלות מול מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות וזקוקים למענה רפואי, ד"ר פורמן קורא שלא להזניח ולפעול בדרכים השונות שמכבי מציעים: "חולים הסובלים ממחלות כרוניות אומנם נמצאים בקבוצות סיכון להידבק, אך יחד עם זאת, הזנחה או אי התמדה של נטילת תרופות עלולות לגרום לתוצאות לא רצויות. לכן אנו משקיעים מאמצים רבים לדאוג שהמטופלים שלנו, בייחוד בימים אלו, ימשיכו לשמור על איזון נכון. אנחנו מעמידים לרשותם מענה טלפוני ודיגיטלי ובמקרה הצורך ממליצים גם להגיע פיזית להיבדק.  למטופלים חולי סוכרת יש אפשרות לקבל מענה רפואי דרך מוקד הסוכרת על ידי יחידה רפואית וייחודית שפועלת לאיתור חולי סוכרת לא מאוזנים ומעניקה להם מעטפת טיפולים במעקב רציף עד לשלב האיזון".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


על השירותים הדיגיטליים העומדים לרשות חברי הקופה: "מטופלים המעוניינים לקבל טיפול מרחוק באמצעים הדיגיטליים מוזמנים לפנות למענה רפואי דרך אפליקציית מכבי, לביצוע מגוון רחב של פעילויות כמו בקשת מרשמים ועוד. בנוסף, באפשרותם להשתמש באפליקציית k, שבה ניתן לבדוק האם קיימים תסמינים של הנגיף ולהמשיך לצ'אט מול רופא במידת הצורך וטלפונית דרך *3555 לקביעת תור טלפוני לרופאים ומטפלים".
ומה עושה מי שזקוק לשירותי רפואה דחופה: " למוקדי הרפואה הדחופה בחיפה והקריות יש חשיבות רבה בימים שמטופלים רבים נמנעים מלהגיע לחדרי המיון. הצוות הרפואי פועל כהרגלו ובצורה ממוגנת לפי כל ההנחיות, חדרי ההמתנה מרווחים מהרגיל ומבוצעים כל הטיפולים הדחופים בתחום רפואת המשפחה, ילדים, נשים, אורתופדיה, בדיקות מעבדה וצילומי רנטגן. בנוסף, רוב רופאי מכבי ר"ד (רפואה דחופה) עובדים כרגיל ומקבלים מטופלים במקרים דחופים וניתן לפנות לטיפול דרך האפליקציה. הייחודיות של השירות מאפשרת למטופלים שלנו לבדוק איזה רופא בקרבת מקום זמין כרגע לתת לו מענה לרפואה דחופה. אנחנו ערוכים להעניק מענה במספר דרכים לכל מי שזקוק".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


ועל התכניות הייחודיות לגיל השלישי שמכבי מציעה מסכם ד"ר פורמן :"אנו מגיעים לביתם של מטופלי הגיל השלישי המרותקים לביתם. אנו מעמידים לרשותם רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים ועובדות סוציאליות לפי הצורך ומצבם. מטופלים גריאטריים מקבלים שירות במרפאות הייעודיות או באמצעים הדיגיטליים. ואנו קוראים לא להזניח בעיות רפואיות. בנוסף, אנו דואגים שכל המטופלים מהגיל השלישי יקבלו את התרופות שהם זקוקים להם עד הבית באמצעות 'מכבי פארם' ובשיתוף וסיוע של עמותת עזר מציון ועובדי מכבי שפועלים מדי יום להגיע לכל המטופלים הזקוקים לשירות זה. כל זאת על מנת למנוע הידבקות בקרב מטופלים שבקבוצות סיכון. אנחנו מבינים את מצוקתם יותר מתמיד ולכן אנו עושים ונעשה כל שביכולתנו לעבור את המשבר ביחד איתם בצורה הטובה ביותר האפשרית".

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|