"מי שמשבחים שהידים, רוצחים, קוראים לחיילים נאצים, הם סכנה לדמוקרטיה ולמדינה"

נאיל זועבי, איש שלום, מחנך ומקרב בין המגזרים מוטרד מתוצאות הבחירות במגזר הערבי ואומר: "מדינת ישראל ומנהיגיה חייבים לטפח את דור בני הארץ הערבים אשר רוצים בשיח מכבד, דו-קיום, באהבת אדם באשר הוא". צילום: אדהם זועבי

נאיל זועבי, מחנך מוערך ואיש שלום מוכר מהכפר נין, מתהלך בימים האחרונים שלאחר הבחירות בתחושה פסימית- וכל זאת בעקבות התוצאות במגזר הערבי.
"אני מודאג ביותר ופסימי ממכירת הערכים והנכסים הלאומיים והתרבותיים שלנו", אומר זועבי, "אני גם רואה איך השיג והשיח בציבוריות הישראלית מתפרק מנכסיו, מהערכים החשובים ולצד זאת רואה את אחיי, ערביי ישראל, נוהרים למפלגות אנטי ישראליות במהותן, בהן חלק מראשיה וחבריה אינם תורמים מאומה למען הקיום המשותף במדינת ישראל, אלא ההיפך. יש בהם מי שמשבח שהידים שבעיניי הם רוצחים מנוולים ולא יותר, מי שמתייצבים לצד שונאי מדינת ישראל והיהודים. אני מקווה מאוד מאוד שאיש במדינת ישראל והנהגתה לא חושב לרגע לסמוך על האנשים האלה, הם לא ראויים לכך. מדינת ישראל ומנהיגיה חייבים לטפח את דור בני הארץ הערבים אשר רוצים בשיח מכבד, דו-קיום, באהבת אדם באשר הוא, בהשתלבות, בנאמנות, בכבוד לדגל המדינה, בגאווה להיות ישראלים. אני מוטרד ופסימי ומקווה כי ההיגיון ינצח ומי שרוצים בחיסולה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, לא יהיו חלק מכל הנהגה העתידית. אנו, אנשי השלום הפרגמטיים המבקשים להשתלב, להתחבר, להיות חלק משמעותי, רואים את המצטרפים, לבדלנים, למפלגים, לאלה אשר אינם רואים בשותפות היהודית-ערבית ערך חשוב. אסור לתת להם לגיטימיות אלא, לחזק את האנשים המבקשים לחיות בארץ הטובה שלנו מתוך כבוד למדינה וסמליה".