מי צריך משלוח? בעפולה הספרייה באה אליכם הביתה

ההנחיה להישאר בסגר הובילה ליוזמות מרגשות בבירת העמק שאחת מהן היא חלוקת ספרים על ידי עובדי עירייה ומתנדבים מהספרייה העירונית ועד לבתי התושבים

התפשטות נגיף הקורונה שהובילה להנחיה על מיעוט יציאות מהבית ובידוד של האזרחים הוותיקים לשמירה על בריאותם הובילה למחוות יפות ברחבי העיר עפולה ואחת מהן היא פרויקט מרגש שזכה לשם "עם הספר" במסגרתו עיריית עפולה באמצעות מחלקת הנוער, היחידה לפניות ציבור, הספריות העירוניות, מדריכי תנועת הצופים ומדריכי תנועת 'תארבות' בעיר קיימה יום חלוקת ספרים מהספרייה העירונית עד בית התושבים.

מטרת היוזמה להמשיך אספקה סדירה של ספרים מהספריות העירוניות לילדים, אזרחים וותיקים ולבעלי צרכים מיוחדים המרותקים בימים אלה לביתם. לדברי אילנה ברסלבסקי, בעפולה מנויים כ-6,000 תושבים לספריות העירוניות שחלקם פנה וביקש למצוא פתרון למצב. המשנה למנכ"ל אבי אלבאז האמון על מחלקת הנוער ומנהל המחלקה חנן בן דוד, יחד עם מנהל היחידה לפניות ציבור אורן אקיקוס גייסו את מדריכי תנועת הנוער של "הצופים" ומדריכי תנועת "תארבות" ואלה החלו לרכז יחד עם צוותי הספריות את בקשות התושבים. לפני כשבוע נערכה החלוקה הראשונה במסגרתה חולקו מאות ספרים לתושבים ואלה יוחזרו באופן עצמאי לאחר תום המשבר. יש לציין כי חלוקה נוספת עתידה להתקיים בהמשך.
ראש העיר אבי אלקבץ פרגן על היוזמה העירונית המבורכת ואמר: "זה הזמן לחזור ולקרוא ספרים ואני בטוח שהיוזמה הנפלאה הזאת תגרום לעלייה בקריאת ספרים, לא רק עכשיו, אלא גם לאחר המשבר".