מיגור האלימות בחברה הערבית: כתב אישום כנגד נער בן 17 שנתפס עם אקדח

הנער נתפס במהלך פעילות מבצעית של שוטרים בישוב בגליל התחתון, לאחר שנמלט ונתפס לאחר מרדף במהלכו השליך אקדח אפ.אנ. צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש כנגד נער כבן 17 מישוב בגליל התחתון שנתפס בחודש אוגוסט השנה כאשר ברשותו נתפס אקדח F.N.
מכתב האישום עולה כי בתאריך 228 באוגוסט בשעות הלילה המאוחרות חזר הקטין לביתו ביישוב בגליל התחתון. כוח שיטור שהיה בפעילות מבצעית באזור הבחין בקטין שהחל בבריחה מהמקום.
שוטרי המשטרה ביצעו מרדף רגלי אחרי הקטין עד שנתפס ונעצר, וכאמור הנשק שהיה ברשותו והושלך במהלך המרדף אותר.
בסיוםחקירתו ל הנער על ידי שוטרי משטרת ישראל בשיתוף פרקליטות מחוז צפון הגישו כנגד החשוד כתב אישום בגין נשיאה והובלת נשק ושיבוש מהלכי משפט ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.
מהמשטרה נמסר כי פעילות זו מתווספת לפעילות רחבת היקף במחוז הצפוני למיגור תופעת האלימות בחברה הערבית, במהלך פעילויות אלו מתחילת השנה ועד היום, נתפסו מעל 1500 אמצעי לחימה שונים ביניהם מאות רובים ואקדחים ועשרות נשקי איירסופט, עשרות רימוני יד ומטענים, 14 לבנות חבלה, עשרות בקבוקי תבערה ומאות זיקוקים .
מהמשטרה נמסר עוד כי הנשק שנתפס היום לא יהרוג מחר – שוטרי מחוז צפון נלחמים מלחמת חורמה כנגד תופעת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית זאת על פי מדיניות מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא ״לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים״ השוטרים שנמצאים בחזית המאבק חותרים למגע ונאבקים על כל תפיסת כלי נשק ופועלים במגוון אמצעים מתקדמים לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ולתפוס אותם על חם.