מטרופולין חמישי? תכנית המתאר של עפולה – 185 אלף תושבים בשנת 2040

יותר שטחים ירוקים, בחינה של שימוש בתחבורה ציבורית חשמלית, הקמת פארקים ואטרקציות, סלילת רשת כבישים עוקפים ופנימיים, וגם…בנייה של קניון נוסף. תושבי בירת העמק והנהלת העירייה דנו בסוגיית עתידה של העיר ותכנית המתאר בשני העשורים הבאים.

עשרות תושבים הגיעו ביום ראשון בערב לבית יד לבנים בעפולה והשמיעו את דעתם באשר לתוכנית המתאר של העיר לשנת 2040. הנוכחים העלו מספר סוגיות באשר לצורה שבה הם רואים את העיר, שעל פי הצפי אמורה להכיל 185 אלף תושבים בשנת 2040.
תוכנית המתאר הנוכחית של עפולה תסתיים בשנת 2020. לפיכך, החלו עיריית עפולה ומנהל התכנון במשרד האוצר לקדם תוכנית חדשה כשהיעד הוא 2040. מטרת התוכנית: ליצור סדר והתוויה כוללת של התפתחות העיר בעתיד. לאחר שתאושר תהפוך התכנית למסמך חוקי מחייב, שינחה את התפתחות העיר לטווח ארוך.
ראש העיר יצחק מירון פתח והסביר על ההיסטוריה של עפולה, על תכניות התכנון שלה שנהגו עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת, ועל התפתחות של העיר במשך השנים שחלפו מאז.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"על אף העובדה שזו הייתה תקופת המנדט והמוסדות לא היו כל כך מאורגנים, העיר תוכננה מראש. זה מרשים שהדברים נעשו בצורה מסודרת. למעשה, עד היום, אנחנו עובדים על פי חלק מתכנית זו", אמר מירון בפתיחת הכנס.
לאחר דברי הפתיחה וההסברים, חולקו הנוכחים לקבוצות ובהן הביעו את דעתם כיצד צריכה להיראות עפולה ב-2040. בין היתר, ציינו התושבים את רצונם בשטחים ירוקים, תחבורה ציבורית חשמלית, פארקים, אטרקציות, הפיכת כיכר העיר למקום מפגש מרכזי, הקמת רשת כבישים עוקפים ופנימיים, שיתוף פעולה עם רשויות הסובבות את העיר בשל היותה של עפולה בירת העמק, וגם היו כאלה שפשוט ביקשו להקים בעפולה קניון נוסף.

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|

אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל- 2024: יעמוד על 400,084 מיליון שקלים

|