מחריפים את המאבק: השבתה מלאה בביה״ס "יהלום" ברובע יזרעאל בעפולה

כלל תלמידי בית הספר הפגינו היום במחאה על אי הפיצול בכיתה ה׳ ולאחר כשעתיים, שבו לביתם מבלי שלמדו. ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ הגיע להביע תמיכה בהורים ובמאבקם. ביום ראשון צפוי להיערך מפגש משולש של ההורים עם נציגי מנהל החינוך בעירייה ומשרד החינוך במטרה למצוא פתרון לנושא

"זה לא כל כל נעים לראות בית ספר סגור": הורי התלמידים בבית הספר "יהלום" ברובע יזרעאל ממשיכים במאבקם הנחוש במטרה לפצל את כיתת ה׳ שמונה כרגע 38 תלמידים. כזכור, ההורים החלו ביום שלישי השבוע במאבק שכלל הפגנה של תלמידי הכיתה. דרישת ההורים היא לפצל את הכיתה למרות שהתקן של משרד החינוך מאפשר למידה של עד 41 תלמידים.
לדברי ההורים העומס והצפיפות פוגעים קשות בתלמידים, ושבעקבותיו נוצרים פיגורים לימודיים וסביבת למידה לא נעימה בלשון המעטה.
היום החריפה כאמור הנהגת ההורים בבית הספר בראשותו של אסף זילכה את המאבק, כשהובילה השבתה של כלל הכיתות – החל מתלמידי כיתה א׳ ועד כיתה ה׳.
לאחר כשעתיים בהם הפגינו התלמידים, הם שוחררו לביתם בהחלטה שתואמה בין ההורים להנהגת בית הספר. לעת עתה לא פועלת בבית הספר כיתה ו׳ היות ומדובר בבית ספר צומח.

תלמידי ביה"ס הצטרפו להורים המפגינים
תלמידי ביה"ס הצטרפו להורים המפגינים

התלמידים וההורים תלו שלטים בכל אזור בית הספר עליהם נכתב ״בית ספר צומח-כיתה נובלת", "כשצפוף אני שקוף", "אנחנו לא סרדינים" ועוד.
"המסר שאנחנו רוצים להעביר למקבלי ההחלטות הוא שאנחנו נחושים ולא מתכוונים להתפשר ולוותר במאבק הזה", אמר היום זילכה, "יש פה קונצנזוס סביב המאבק הזה של כלל ההורים בכל הכיתות וכולנו מאוחדים תחת מטרה אחת שהיא רצון ליצור ולייצר סביבת לימודים אופטימלית עבור ילדנו, מה שלא קורה בעת הנוכחית.
במשרד החינוך הציעו לנו לקדם תהליך של פיצול מערכת שעות של הכיתה, אבל לתפיסתנו זה לא פותר את הבעיה כלל וכלל. נוכח זאת בכוונתנו להמשיך במאבק וכבר ביום ראשון נמשיך אותו עם עיצומים של כיתה ה׳. כולי תקווה שנציגי משרד החינוך יתעשתו במהרה וימצאו פתרון הולם לנושא- ויפה שעה אחת קודם". במהלך ההפגנה זכו ההורים המוחים לתמיכה מצד ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ, שהגיע לשמוע מהם על המאבק שהם מנהלים.
במסגרת תהליך ההידברות בין ההורים למשרד החינוך, צפויה להיערך ביום ראשון הקרוב פגישה משולשת בה ישתתפו נציגים של ההורים, מנהל החינוך בעיריית עפולה ומשרד החינוך. בפגישה ינסו הצדדים להגיע לפתרון העומס בכיתה.