מחזירים אהבה לקשישים במגדל העמק

במגדל העמק ממשיכים יוזמה מרגשת תחת השם "מחזירים אהבה" במסגרתה מקיימים ביקורי בית בקרב קשישים בודדים ובמטרה להתמודד עם תופעת הבדידות

"אל תשליכני לעת זיקנה ככלות כוחי אל תעזבני" זהו אחד הערכים המרכזיים שמוביל ראש העיר אלי ברדה ובמדור לאזרח הוותיק באגף לשירותים חברתיים ברשות החליטו לתרגם את המסר הערכי לפעולות מרגשות לא פחות. כידוע, אחת התופעות המרכזיות והקשות בקרב האוכלוסייה המבוגרת הינה הבדידות המובילה לדיכאון וירידה רצינית בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית. אחד המיזמים המרגשים ביותר המכוון לאותם קשישים בודדים הוא "מחזירים אהבה" במסגרתה מקיימים אנשי המקצוע של האגף ביקורי בית בבתי קשישים בודדים במטרה להתמודד עם תופעת הבדידות בקרב קשישים ולעלות את מודעות הציבור לכך. במהלך הביקורים דואגים אנשי המקצוע לחזק את הקשישים, לשאול לשלומם, לחבק, ליהנות מחוכמת החיים ובעיקר להחזיר אהבה לנכבדי העיר ומייסדיה.

ראש העיר אלי ברדה מקפיד להצטרף לכל סיור ולפני כשבוע נרשם הסבב השישי במסגרתו ביקרה המשלחת בביתם של שלושה אזרחים וותיקים הגב' יפה בוזגלו, גב' מרים וייס ובבית משפחת בן חיים משה ואליס. הביקורים המרגשים החלו בשיח לשלומם של הקשישים, חיבוק חם והרבה אהבה ובסיום העניק להם ברדה, שלווה על ידי סגנו דורון אלחרר מחזיק תיק הרווחה ברשות, מנהל האגף מומי בן סימון ומנהלת המדור ברכה בן סדון, זר פרחים.

מנהלת המדור לאזרחים ותיקים שמוביל את היוזמה, ברכה בן סדון אמרה: "אנו מודים לראש העיר אלי ברדה על השליחות ולעודד את התושבים לבקר בבתי קשישים. מאז החל המיזם בהשתתפות ראש העיר, פונים אלינו יותר ויותר אנשים המבקשים להצטרף".

יועץ ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים ומנהל האגף לשירותים חברתיים, מומי בן סימון אמר: "לנו כרשות יש חובה לבטא הערכה וכבוד כלפי הדור המבוגר, דור המייסדים של המדינה בכלל ומגדל העמק בפרט". ראש העיר ברדה אמר: "אני קורא לתושבים לחזק את הקשר עם קרובכם, לבקר את ההורים, הסבים והסבתות וגם את השכן/שכנה שממול ולהעניק להם ביקור קטן ולגרום להם לאושר גדול ולכם אושר עוד יותר גדול".