"מחוז צפון שרים ב – English"

הכנס, אותו הוביל מחוז הצפון, הוא במסגרת התכנית הלאומית של משרד החינוך לקידום השפה האנגלית בבתי הספר היסודיים, תכנית המעודדת לימוד אנגלית באמצעות שירים. צילום: דוברות משרד החינוך

אירוע "מחוז צפון שרים ב- English" התקיים אמש באמפיתיאטרון בית שאן וסיכם תהליך למידה שנתי, בינתחומי, בין מקצועות האנגלית והמוזיקה.
הכנס, אותו הוביל מחוז הצפון, הוא במסגרת התכנית הלאומית של משרד החינוך לקידום השפה האנגלית בבתי הספר היסודיים, תכנית המעודדת לימוד אנגלית באמצעות שירים.
יתרונה של תכנית זו הוא בהיותה פעילות מהנה לתלמידים, שמשלבת עולמות תוכן, מצמצמת פערי ידע שפתי, מטביעה זיכרון חיובי לגבי רכישת אנגלית, במיוחד מיומנות הדיבור ואוצר מילים, בבתי הספר היסודיים.
תכנית הלימוד היא פרי שיתוף פעולה של מפמ״ר אנגלית במשרד החינוך, ד"ר ציונה לוי ומפמ"ר מוסיקה, בצלאל קופרווסר.
המורים למוזיקה השלימו ברובד נוסף את עבודת המורים לאנגלית וביססו תרבות שירה, מיומנות הקשבה, העשירו בידע אודות השיר ולימדו על מאפייני התזמורת ותפקיד המנצח. כ- 2400 תלמידים נרגשים מ-55 בתי ספר מרחבי המחוז מכל המגזרים, נפגשו לשיר יחד באנגלית ולהאזין לקטעי תזמורת נבחרים.
האירוע התקיים במעמד מנהלת המחוז, ד״ר אורנה שמחון, אשר גם הצטרפה לתלמידים בשירתם המרגשת ושרה עמם את השירים, לקול תשואות הקהל ובמעמד ראש עיריית בית שאן ז׳קי לוי , משרד התרבות, בכירי מערכת החינוך ובהשתתפות תזמורת סימפונט רעננה, בניצוחו של דודי זבה.
מנהלת המחוז, ד״ר אורנה שמחון: ״אני מברכת על שיתופי הפעולה הפוריים בין מורי האנגלית ומורי המוסיקה, המאפשרים הוראה ולמידה בינתחומית, שהיא הלמידה המתקדמת ביותר ותוצאותיה מעידות על איכותה. אני מודה לראש העיר המארחת, ז׳קי לוי, על קיום הכנס באמפיתאטרון המרהיב בעיר, לד״ר ציונה לוי, מפמ״רית האנגלית, לבצלאל קופרווסר, מפמ״ר המוזיקה על הובלת התכנית ועל שיתוף הפעולה עם המחוז, למפקחות על האנגלית והמוסיקה, ותודה מיוחדת לזוהר ולנסי על ארגון הכנס. תודה לכל נציגי המחוז, בהובלת סגן מנהלת המחוז, מאיר גבאי, שנרתמו לעשייה ופעלו להצלחת הכנס המוצלח

משתתפי כנס  "English" התקיים אמש באמפיתיאטרון בית שאן
משתתפי כנס "English" התקיים אמש באמפיתיאטרון בית שאן

ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי: ״אנחנו שמחים לארח כנס בסדר גודל כזה בתיאטרון הרומי בגן הלאומי בית שאן, אחד האתרים היפים בארץ ומקום שאירח את המוסיקאים המובילים בארץ ויחזור לעשות כן בשנים הקרובות. מוסיקה מחברת אנשים ואנחנו שמחים להיות שותפים לתכנית יוצאת מהכלל שמשתלבת בצורה נהדרת בתכניות החינוכיות שאנו מקדמים בשנים האחרונות עם משרד החינוך למצוינות בתחום המוסיקה והשפה האנגלית בבית שאן".