מחוז צפון: שב"ס נאבק בהתפשטות נגיף קורונה בתוך מתקניו

אוהל "היבדק וסע" של שירות בתי הסוהר הוקם במחוז הצפוני ונעשות בו בדיקות קורונה לאנשי סגל בכדי למנוע את התפשטות הנגיף בתוך מתקני הכליאה. רב כלאי ד״ר אהרון וייס – רופא השיניים של בית סוהר 'שטה' עורך את הבדיקות באוהל הבידוק

שב״ס שם לו למטרה להפוך ככל הניתן לעצמאי בכל נושא החקר האפידמיולוגי ובדיקות לנגיף קורונה מתוך ראייה חברתית, לאומית והבנת המשאבים הנדרשים למאבק בהתפשטות נגיף קורונה בקהילה.
רב כלאי ד"ר אהרון וייס רופא השיניים של בית סוהר 'שטה' שעורך את הבדיקות באוהל הבידוק משתף: ״היכולת שלי לתרום ולקחת חלק במאבק העולמי הכללי הזה ובמאבק של שב״ס בפרט, נותן לי תחושת סיפוק ושליחות עצומה.״
בשל ההתמודדות המורכבת אליה נקלענו בגל השני, ביסס שב"ס בחודשים האחרונים מערך של חוקרים אפידמיולוגים המורכב מאנשי סגל שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות. הם מקיימים חקירה אפידמיולוגית פנימית בכל מקרה של כלוא או איש סגל מאומת.
לאחר החקירה, גם לקיחת הבדיקות מכל הבאים במעגלי הקירבה הרלוונטים נעשית על ידי הסגל הרפואי של שב"ס.
לשם כך נבנה אוהל בידוק במחוז הצפוני אליו מגיעים אנשי הסגל המשרתים ביחידות הצפוניות ואנשי סגל הגרים באזור הצפון.
בנוסף, מתבצעות מדי יום בדיקות סקר של כלואים וסגל בתוך מתקני הכליאה. בסך הכל נלקחות בשב"ס בין 2,600 ל-3,000 דגימות מדי שבוע ועד כה נעשו מעל 39,000 בדיקות.
את הדגימות מסיעים לוחמי יחידת 'נחשון' למעבדות חיצוניות המבצעות בקביעות ובמהירות את הבדיקות של שב"ס.
מדוברות שב״ס נמסר: ״שירות בתי הסוהר פועל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי להמשיך ולהיאבק בהתפשטות נגיף קורונה בתוך מתקניו ולשמור על בריאות הכלואים ואנשי הסגל, בסיוע למערכת הבריאות בישראל והציבור כולו במאבק המשותף בנגיף".