מחווה מוניציפלית: מסר מפתיע מעיריית עפולה לעיריית נצרת

לסגן ראש עיריית עפולה, משה לוי, היכרות ארוכה עם עלי סלאם, ראש עיריית נצרת שתקף אמש בחריפות את יו״ר הרשימה המשותפת איימן עודה, ״חיזקתי אותו ואמרתי לו שהוא אמיץ", סיפר לוי

השבוע האחרון היה אחד מהשבועות הקשים, המתוחים והרגישים בעפולה על רקע אירועי הטרור בעיר ותחושת חוסר הביטחון הטבעית של תושבי בירת העמק וגם האזור.

על רקע המתיחות הקשה בין המגזרים, החליט משה לוי, סגן ראש העיר עפולה להנמיך מעט את הלהבות ולחזק את ידיו של עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, שזכה השבוע לתמיכה אדירה מהמגזר היהודי וגם בחלק מהאוכלוסייה הערבית, בעקבות העימות החריף שלו עם איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת.

• סלאם לעודה: "לך תחפש עניינים במקום אחר, לך תעוף!"

כזכור, עודה עמד להתראיין לכתב חדשות 2 בנצרת, פוראת' נסאר (אותו כתב שהותקף עם צוותו ביום ה' בעפולה),  כשסלאם חלף לידו ברכבו – וקרא לו להסתלק מיד מהעיר: "איימן, לך תחפש עניינים במקום אחר, הרסתם לנו את העיר", דרש

סגן ראש עיריית עפולה, משה לוי
סגן ראש עיריית עפולה, משה לוי
ראש עיריית נצרת, עלי סלאם
ראש עיריית נצרת, עלי סלאם

סלאם בנחישות מעודה המופתע, "לך מפה, די עם הראיונות. אני ראש העיר, תגיד להם שיעשו משהו. לא היה פה היום אפילו יהודי אחד. אפילו לא אחד. על מה אתה מתראיין? מה אתה עושה בשבילנו? אתה לא עושה כלום! שרפתם את העולם".

לסגן ראש עיריית עפולה היכרות ארוכה עם עלי סלאם, מהתקופה בה עבד כבכיר במס הכנסה וכממונה על הרשויות הערביות באזור, ובין היתר העיר נצרת: "עלי הוא ידיד שלי שנים רבות", סיפר השבוע לוי, "מצאתי לנכון לחזק את ידיו בימים מתוחים אלה מכיוון שלדעתי לשנינו ולעוד רבים יש מטרה משותפת והיא השבת השקט והשלווה לאזור. מרבית התושבים בעפולה, נצרת ובכל האזור לא מעוניינים באירועים החריגים והאלימות הזו. בסופו של דבר כולנו מפסידים מכך. זה המסר שהעברתי גם לעלי ידידי. היה חשוב לי מאוד לחזק את ידיו ולומר לו שהוא אמיץ וכן שנעבור את התקופה הזו באחווה ואהבה, כפי שהיה בעבר".

• המון מבקרים ומנגד המון תומכים

לוי המשיך ואמר: "הוא (סלאם) בתגובה התוודה בפניי והודה שהמון אנשים באוכלוסייה הערבית מבקרים אותו על הדברים שהטיח בפני איימן עודה, אבל מצד שני המון עודדו ותמכו בו וזה מבורך. שנינו יודעים שהאירועים הללו גרמו וגורמים לנזקים אדירים גם למרקם החיים והחברה בכלל  ובאספקט הכלכלי והמסחרי בפרט. המון עסקים בערים שלנו נותרו חסרי עבודה וגם אחרי שהמצב יירגע ייקח עוד הרבה זמן לשקם את האמון והיחסים. כולי תקווה שנחזור לשגרה בהקדם", סיכם לוי.