מחוברים: יהודה אלמקייס, דני אסולין ואיציק כהן בראיון משולש

ליהודה אלמקייס, דני אסולין ואיציק כהן עשרות שנים של עשייה ציבורית במצטבר. בבחירות הקרובות הם החליטו לאחד כוחות ברשימת "למען עפולה- צדק חברתי". בראיון משולש הם מדברים על עתיד העיר, סוגיית הציביון, על ההחלטה לתמוך בראש העיר יצחק מירון וגם על הרצון העז שלהם להשכין שלום ולהרגיע את הרוחות הסוערות בעיר וברשתות החברתיות. צילום: שיר רותם

שבועיים וחצי לפני פתיחת הקלפיות בבחירות למועצת העיר נפל "האסימון נפל" ליהודה אלמקייס, חבר מועצת העיר שהבין הלכה למעשה שהגיע העת להעביר הילוך לקמפיין שלו- במסגרת התמודדותו למועצת העיר בסיעת "למען עפולה- צדק חברתי", אותה הוא מוביל. זה קרה במוצ"ש האחרון כשאלמקייס, 56, נשוי, אב לחמישה ילדים ושלושה נכדים שוחח עם אשתו וזו הדגישה בפניו שהגיע הזמן להיערך ליום הבוחר – או כפי שהיא אמרה לו בהלצה: “תתעורר".
אלמקייס, עם חיוך קטן אומר שהייתה זו נקודת מפנה עבורו, "הבנתי שהזמן קצר והמלאכה מרובה. אני לא מככב על שלטי רחוב ובחודשים האחרונים הייתי עסוק במה שמעסיק אותי כל השנה, בעבודה עם הציבור בעפולה. אז אחרי השיחה עם אשתי באמת התחלתי להעביר הילוך. חשוב לי לומר שמעולם לא ביקשתי שיבחרו בי וגם בבחירות הקרובות לא אעשה זאת. אני חש שיש לי השגחה ואם לא אבחר סימן שלא פעלתי נכון. אני חושב שההשגחה לצד העשיה שלי יעמדו לזכותי".

מחובר לעיר

אלמקייס עומד בראש סיעת "למען עפולה- צדק חברתי". מזה ארבע כהונות הוא יושב במועצת העיר עפולה, על טיקט הפעיל החברתי, אבל לא רק. את תחילת דרכו הציבורית עשה במיזם ייחודי לפני כשלושה עשורים בדמות מכוני כושר שהפעיל בהתנדבות בעפולה עלית, גבעת המורה ועפולה תחתית. “הייתי בוגר של ויינגייט ורציתי להגשים חלום ולמצוא מסגרת ראויה עבור נערים שמסתובבים ברחוב, בחוסר מעש, כאלה שמחפשים את עצמם", חוזר אלמקייס במנהרת הזמן. "קידמתי את חדרי הכושר בהתנדבות מלאה בכדי שאותם נערים לא יילכו לאיבוד. עשיתי את זה במשך שנים ארוכות בהן עברו דרכי מאות נערים. אני גאה היום לומר שמהמועדונים הללו צמחו שני טייסים לתפארת מדינת  ישראל וחיילים רבים ביחידות המובחרות של צה”ל. עד היום אני נפגש איתם ומתרפק איתם בערגה על זכרונות העבר". העבודה עם הנערים הובילה את אלמקייס להעמיק בפעילות הציבורית והוא החל לסייע גם למשפחות בכל רחבי העיר.


 יהודה אלמקייס: "נכון שאני איש ימין, ודני הוא איש של מפלגת העבודה, אבל ברמה המקומית תמיד הייתה לנו תמימות דמים בנוגע לנושאים רבים ואת החיבור הזה סגרנו בפגישה אחת"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יהודה אלמקייס
יהודה אלמקייס

"אני לא מוצא צורך בחשיפה"

בשני העשורים האחרונים, לצד חברותו במועצת העיר מסייע אלמקייס לתושבים בליווי לבתי משפט, לבתי כלא, מסייע לנזקקים בחגים, לילדים בפתיחת שנת הלימודים בבתי הספר ועוד. את פעילותו ההתנדבותית מקיים אלמקייס בצנעה, “אני סולד מחשיפה בכל הנוגע לתרומה שלי לקהילה", אומר אלמקייס, “אני גם לא אוהב לעשות שימוש במילים כמו מבצע התרמה. תרומה צריכה להתבצע בסתר, גם מכיוון התורם ובטח ובטח לאוכלוסיית היעד המוחלשת. אני לא מוצא צורך בחשיפה. מנקודת ראותי אני שליח של תורמים בסתר". בבחירות הקרובות מוביל אלמקייס משולש פוליטי- חברתי- ציבורי שכולל אותו יחד עם דני אסולין שמזוהה אף הוא עם השכונות והספורט בעיר והוצב במקום השני ברשימה. את המקום השלישי תופס איציק כהן, דמות מוכרת ומוערכת בעפולה מהתחום הכלכלי.

במה אתה מתכוון להתמקד בקמפיין בזמן שנותר עד פתיחת הקלפיות?

יהודה: "אנחנו נדבר על העשייה שלנו בעבר ומה שאנחנו רוצים לעשות בעתיד עבור העיר. על סמך העשייה שלנו נבקש את תמיכת הציבור. מן הסתם אנחנו מדברים בעיקר על תחומים ספציפיים שקרובים לליבנו והם הרווחה, השכונות, הספורט, החינוך וגם הסיוע המשפטי לאזרח הפשוט. לא פעם אני מוצא את עצמי מלווה תושבים בבתי משפט, בתיקי הוצאה לפועל, בתביעות אזרחיות, בתחום הפלילי, כמליץ יושר, או בבקשה להקלה על חומרת העונש. חשוב לי לסייע לחלשים שידם אינה משגת. אני רוצה לפתח את הנושא הזה. כמובן שיש לנו דגשים גם בנושא השכונות. ראש העיר עשה מהפכה בתחום פיתוח השכונות ואני חושב שזו מהפכה תודעתית. כל השנים לאחור הייתה תחושה שזו החצר האחורית של עפולה ומירון שם את השכונות בפרונט. אני פה בכדי לדאוג שהמגמה הזו תימשך, שבעת ששכונות חדשות יקומו בעיר, השכונות הישנות לא יוזנחו. במקביל נעשה הכול שהתושב יהיה במרכז ולא רק כסיסמא".


"אחת הסיבות שחזרתי לפוליטיקה זה בכדי לדאוג לרגיעה ולהשיב את השלווה והחיבור לעיר, זו אחת המשימות החשובות שלי. מעבר לכך אני בטוח שכבר בכהונה הקרובה נעלה את הפועל עפולה לליגת העל לראשונה בהיסטוריה. זה יהיה החלום שלי. התשתיות כבר הונחו וזה יקרה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דני אסולין
דני אסולין

"סגרנו את החיבור בפגישה אחת"

במהלך חגי תשרי הודיעו אלמקייס ואסולין על חיבור בינהם. אסולין, 65, נשוי ואב לארבעה, וסב לשישה נכדים משמש בשנים האחרונות כיו"ר מועדון הכדורגל הפועל עפולה, וכסגן יו"ר מרחב בהסתדרות. לדברי השניים, למרות שהם מזוהים עם מפלגות אחרות ברמה הארצית, החיבור בינהם היה טבעי לחלוטין.
"נכון שאני איש ימין, ודני הוא איש של מפלגת העבודה, אבל ברמה המקומית תמיד הייתה לנו תמימות דמים בנוגע לנושאים רבים ואת החיבור הזה סגרנו בפגישה אחת", אומר אלמקייס, “שנינו אנשי שכונות מובהקים וחושבים באותו קו ברמה המקומית. לפני כל מערכת אנחנו נפגשים והחיבור ביננו לא הבשיל. הפעם זה קרה לשמחתי. לעיתים בגלל התמיכה שלנו במתמודדים וסיבות אחרות. ככל שהזמן עובר אני מבין שהחיבור הזה ראוי ומוצלח. לדני יש את הציבור שמאמין בו, ולי יש את שלי. אני מאמין שיהיה מכפיל כוח עבור הסיעה שלנו”.
אסולין מחזק את דבריו של אלמקייס ואומר: “אני איש מפלגת העבודה, אבל ברמה המקומית אני ויהודה מאוד מחוברים בדעות שלנו ובסופו של יום לשנינו מטרת על בסיסית: לתרום לקהילה ולעזור וזה מה שאנחנו עושים כבר עשורים רבים. אנחנו לא מחפשים ג'ובים ושנינו נטולי אינטרסים. מקום עבודה יש לי וגם יהודה לא מתמודד בכדי להשיג משרה. אחת המטרות שלי היא לדאוג לאוכלוסיה הוותיקה בעיר, להיות הקול שלה במועצה ואל מול הנהלת העירייה. שנים אני משרת ציבור ואני אוהב לעזור, לתת ולשנות על מנת שהחיים בעפולה יהיו יותר טובים ושהציבור יהיה מאוחד. מלבד הותיקים והגמלאים בכוונתי להמשיך לפעול כמובן בנושא הספורט. אני מאוד מעורה בנושאים הללו לאורך השנים ואני גם מכיר היטב את העבודה המוניצפאלית נוכח העובדה כי שימשתי כחבר מועצת העיר במשך 4 כהונות. החלטתי לחזור ולהתמודד כי זה סוג של חיידק. חונכתי מגיל צעיר לעזור לקהילה וזה מה שעשיתי כל חיי".

רבות דובר ונכתב על סוגיית הציביון. מה דעתכם בנושא?

יהודה: "אני לא רואה את הציביון משתנה בעשורים הקרובים ובכלל. אני סמוך ובטוח גם שמירון יידאג שהציביון יישאר בדיוק כפי שהוא עכשיו. זה שיש ספינים פוליטיים לא אומר שיש כל שינוי. יש כאלה שמספרים סיפורים אבל לא צריך לייחס להם חשיבות. אגב, אני מבין בציביון יותר מכל אחד אחר".

דני: "עפולה לא עיר מעורבת ולא בדרך לשם. מי שמדבר על כך מטעה את הציבור. זה פופוליזם זול. מירון לא משנה את הצביון וכל הטענות כלפיו הן סיסמאות של אנשים שיודעים כי הם הולכים להפסיד בבחירות. אותן סיסמאות, בין היתר ברשתות החברתיות, הכניסו שנאה בין התושבים ויצרו שסעים. אני בכלל נגד כל ההשמצות הללו, זה חורה לי ואני רואה זאת מסוכן מאוד. הייתי שמח שהמועמדים יבואו עם העשייה שלהם, עם האג'נדה שלהם ופחות עם סיסמאות ותסריטי אימה והפחדה. השיח הזה חלחל לצערי גם ממועצת העיר לתושבים. אחת הסיבות שחזרתי לפוליטיקה זה בכדי לדאוג לרגיעה ולהשיב את החיבור והשלווה לעיר, זו אחת המשימות החשובות שלי. נכון שלא הכול מושלם בעפולה- אבל בדיוק בשביל זה נבחרים נבחרי הציבור- לקדם את העיר. היום זו גאווה לגור בעפולה".

דני, במה שונה מערכת הבחירות הנוכחית ממערכות שנערכו בעיר בעבר?

"לדעתי המערכת הזו יותר אישית מאשר עניינית.  היא טעונה יתר על המידה וזו בלשון המעטה. זה לא צריך להיות ככה. מה שצריך להנחות את התושבים זה מה שטוב לעפולה ולתושבים שלה”.

בבחירות הנוכחיות ירוצו מספר רשימות על ה'טיקט' החברתי. מלבד אלמקייס, אסולין וכהן שמזוהים רבות עם העשיה החברתית, רשימות אחרות ינסו ל"גנוב" קולות אחת מהשנייה. "המצב כפי שהוא היום מצביע על תחרות גדולה", אומר אלמקייס, “אנחנו נעשה הכול על מנת להשיג כל קל אופציונאלי. יש  הרבה שטחים אפורים בבחירות הללו ובמקום לנבא אני מעדיף לפעול בשטח". אסולין לעומת אלמקייס פרקטי יותר ואומר: "להערכתי מנדט ראשון מובטח לנו. המטרה שלנו כגע היא לעבוד על המנדט שני והשלישי. זו הפוליטיקה. אבל שוב, אני בטוח שהעשייה שלנו תבוא לידי ביטוי בהבעת אמון בקלפיות. יש כאלה שעשו ועושים ויש כאלה שמבטיחים לעשות. עליהם מוטלת חובת ההוכחה".

מה דעתכם בסוגיית ההתפתחות הגדולה של העיר והצפי להפיכתה בעתיד למטרופולין. יש כאלה הטוענים שהם מעוניינים לראות את עפולה מתפתחת בקצב איטי הרבה יותר?

יהודה: "אני חושב שראש העיר מתכנן בקפידה את סוגיית עתידה של העיר כחלק מהחזון שלו. מתוקף זה נגזרת גם ההתפתחות העתידית. הוא יחד עם חברי המועצה יידאגו למענה לתשתיות, מבני חינוך ותעסוקה איכותית- בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה"

דני: "אני מאוד בעד הפיתוח. עברנו את השלב שהגדירו את עפולה בעבר החור בקצה הסרגל. הפיתוח הזה לא החל מהשנה האחרונה אלא הוא נגזרת של תכנון רב שנים. כמובן שצריך לפתח בתבונה, עם דגשים על כל תחומי החיים, אבל אני בטוח ואני יודע שמירון עושה את זה. בסופו של יום כולנו רוצים לראות את בנינו ממשיכים לחיות בעיר – ובמקביל לראות את ילדינו חוזרים להתגורר בעיר אחרי שעזבו אות בעבר. לעיר יש הרבה מה להציע בכל תחום וההגירה החיובית של אלפי תושבים לעפולה מדברת בעד עצמה".

דני, כמי שמעורה ומעורב בספורט שנים רבות אתה חולם על עלייה לליגת העל עם הקבוצה?

"זה עובר בראש וזו תהיה סגירת מעגל עבורי. מבחינת מתקנים ומחלקות נוער אנחנו כבר שם וכל מי שמגיע אלינו מתרשם עמוקות. מבחינת תקציבים אנחנו לא מצויים כרגע במקום שמאפשר לנו להחזיק קבוצה בליגת העל, בין היתר בשל העובדה שאין לנו ספונסר פרטי חזק ועתיר ממון. אני בטוח שכבר בשנים הקרובות נראה קבוצה בליגת העל, בתמיכה של מירון שמקדם את הספורט בעיר. כפי שאמרתי, אם נעלה לליגת העל זה יהיה החלום שלי. התשתיות כבר הונחו, עתה נותר לחלום, אבל גם זה יקרה".


איציק כהן: "דלתי תמיד הייתה פתוחה לתושבי עפולה בכל בקשה ועזרה. החלטתי להצטרף ליהודה ודני מכיוון ששניהם עוסקים בתחומים בעלי חשיבות רבה בעיניי"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"נשמח שכולם יהיו שותפים לדרך שאני, יהודה ודני  מובילים כבר עשורים רבים"

את המשולש ברשימה משלים איציק כהן, 65, נשוי, אב לשלושה וסב לארבעה נכדים. כהן הוא מנהל בנק בכיר בבנק הפועלים ובעבר שימש חבר דירקטוריון בחברה הכלכלית בעפולה, וחבר ועדת ארונה. "כתושב העיר וחבר מפלגת העבודה עסקתי לאורך שנים ארוכות, בתחום הפוליטי לצד הציבורי", אומר כהן, "דלתי תמיד הייתה פתוחה לתושבי עפולה בכל בקשה ועזרה. החלטתי להצטרף ליהודה ודני מכיוון ששניהם עוסקים בתחומים בעלי חשיבות רבה בעיניי, ובין היתר בטיפול בתחום הספורט העממי והישגי, המענה לתושב, וכן בתשומת לב באוכלוסייה הוותיקה וגיל הזהב. זה תחום חשוב לאין שיעור בעיניי ולא תמיד זוכה לחשיפה הנדרשת מכיוון שהוא פחות פופולארי. לצד זה, כחלק מהעולם ממנו אני בא חשוב לי גם שנושא ההייטק יתקדם וישגשג בעיר וכך גם הנושא הכלכלי. נשמח שכולם יהיו שותפים לדרך שאני, יהודה ודני מובילים כבר עשורים רבים”.

איציק כהן
איציק כהן

 

 

 

 

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|