"מחדשים את תל-יוסף הישנה"

רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ומוא"ז הגלבוע סיימו עבודות לשיקום וטיפוח אתר תל-יוסף הישנה

בימים אלו הסתיימו עבודות שיקום וטיפוח אינטנסיביות שנעשו באתר תל-יוסף הישנה, כך שהמקום יעמוד לרשות תושבי הגלבוע ולרשות הציבור הרב הצפוי להגיע ולטייל באזור במהלך תקופת החגים הקרבים. העבודות הנעשות בשטח כוללות ניקיון וגיזום אינטנסיבי באתר, ובפרט סביב האנדרטה. בנוסף, סודרה חנייה, שביל הליכה ופינות ישיבה, וכן הוכשר מקום התכנסות. גם השילוט באתר יחודש בזמן הקרוב.
מטרת עבודת הטיפוח של המקום, הוא ביצירת מקום לפעילויות נופש בחיק הטבע בדגש על רוח המקום, תוך חיבור המבקר אל הנוף, הטבע, העבר והמורשת ההתיישבותית בעמק-חרוד. הפעילות במקום הם נדבך ראשון, כאשר במהלך חודשי החורף תמשכנה עבודות טיפוח האזור ונטיעת צמחיה חדשה. את העבודות באתר ביצעה רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, בתמיכת קיבוץ תל-יוסף וקק"ל, ובהובלת מוא"ז הגלבוע המקדמת את פיתוח ההיבט התיירותי בתחומה תוך הישענות על ערכי הנוף חקלאי וטבעי, ואתרי המורשת המפוארים המאפיינים את אזור הגלבוע.

• חלק מטיפוח המורשת ופיתוח ציר התיירות בגלבוע

עובד נור, ראש המועצה: "מחדשים את תל-יוסף הישנה, כחלק מטיפוח המורשת ופיתוח אינטנסיבי של ציר תיירות בכל אזור הגלבוע. ציר זה יתכתב עם אתרי מורשת שהם ערש ההתיישבות בארץ ישראל, ולא פחות מכך יתכתבו עם נופיו המרהיבים של ההר ויערותיו, העמק ושדותיו".
אתר תל יוסף הישנה, הוא המקום בו הקימה פלוגת גדוד העבודה על שם יוסף טרומפלדור ישוב זמני, אשר בהמשך הועתק למקום מושבו הנוכחי של קיבוץ תל יוסף. הקיבוץ אשר הוקם בשנת 1921 ישב בתחילה בסמוך למעיין חרוד, אך בהמשך עבר כ-5 ק"מ משם, לתל שיח'-חסן שלמרגלות הר הגלבוע, לנקודה הנקראת עד היום "תל יוסף הישנה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• נקודת תצפית מרהיבה לכל עמק חרוד

כאמור המקום נעזב לבסוף, ובמקום נמצא שרידי בית הביטחון ואנדרטה לזכרם של הנופלים הראשונים. המקום הוא נקודת תצפית מרהיבה לכל עמק חרוד, ובכלל זה ניתן לצפות על גבעת יזרעאל, הרי הגלעד ותל בית-שאן, וכן אל רמת יששכר, הר תבור, גבעת המורה, וכמובן על גבעות קומי וקיבוץ תל-יוסף הנוכחי.
הפעילות במקום משקפת אלמנט מרגש בו חברו יחדיו אנשי קיבוץ תל-יוסף, לרשות ניקוז ירדן דרומי, לפעילות משותפת של השבת "הרוח החיה" לאתר. מספר על כך עובד יבין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי: "קהילת תל יוסף היוותה גורם מרכזי בהתנעת התהליך של חיזוק הזיקה ותחושת השייכות של אנשי תל יוסף וילדיהם למקום, לצד שימורו ותחזוקתו כאתר נגיש, נעים לביקור ופעיל. נשמח להמשך שיתוף פעולה עם הקהילות בגלבוע, במטרה לייצר פעילות חינוכית-חווייתית מתמשכת לצד פעילויות לחיזוק הקשר של הקהילה עם הטבע הסובב".