מחאת ההורים של ילדי כפר יחזקאל וגדעונה: מתנגדים שילמדו בבית הספר "גלבוע" בבית אלפא בשנה הבאה

לטענת ההורים המעבר לבית ספר אחר יגרום לילדיהם העתידים לעלות לכיתה א' ניתוק מאחיהם הבוגרים – ויגרור השלכות משמעותיות בשנה הראשונה שלהם בבית הספר החדש. "אנו מקווים שראש המועצה יבין שנעשתה כאן טעות וישנה את ההחלטה", אמרו ההורים השבוע. מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בתהליך שהוביל צוות חברי המליאה המסור, ובאופן השקוף שבו התקבלה ההחלטה"

הורים במושבים כפר יחזקאל וגדעונה שבגלבוע פנו לאחרונה לראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור ודרשו ממנו לבטל את ההחלטה להעביר ילדיהם העולים לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה, לבית ספר "גלבוע" בבית אלפא, במקום לבית הספר היסודי הממוקם בעמק חרוד, אליו הם מופנים כיום. מדובר בכ-25 ילדים העתידים לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה.
לדברי ההורים, העברת הילדים לבית ספר "גלבוע" היא טעות שתפגע בילדים רבים. הורים נוספים ציינו כי הם התייעצו עם אנשי מקצוע שציינו בפניהם כי המעבר לבית ספר אחר יגרום לילדים ניתוק מאחיהם הבוגרים ומבני משפחותיהם ולנזק לילדים המתחילים בשנה הבאה את לימודיהם בבית הספר היסודי.
ההורים הוסיפו כי הנסיעה לבית הספר בבית אלפא נמשכת זמן רב דבר שעלול להכביד על התלמידים הצעירים המתמודדים עם נסיעות לבית הספר זאת השנה הראשונה.
"המבנה החברתי של המושב ייפגע עקב פיצול הילדים לבתי ספר שונים המרוחקים זה מזה והניתוק מילדים אחרים משכבות גיל שונות ועוד", הוסיף הורה לילד במושב.
הורי הילדים התכנסו השבוע והחליטו שלא לקבל את ההחלטה המנוגדת לדבריהם להיגיון בריא ומנוגדת לחוות דעת מקצועית שקיבלו לידם, ולכן החליטו כי הם יירשמו עוד השנה ולקראת השנה הבאה לבית הספר בעין חרוד. בנוסף לכך ציינו כי הם מקווים שראש המועצה יבין שנעשתה כאן טעות וישנה את ההחלטה על מנת שלא יזדקקו לצאת לפעילויות מחאה שונות.


מוא"ז הגלבוע: מליאת המועצה הקימה צוות שנועד לבחון לעומק מי יהיו הישובים החדשים שיצטרפו לביה"ס"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מוא"ז הגלבוע: "המצוקה הקשה בביה"ס היסודי עמק-חרוד נוכח אכלוס ייתר, ייצרה עומס קשה על התלמידים, הצוותים המקצועיים, ואף קשיים תשתיתיים. לפיכך, הנחה משרד החינוך למצוא מענה לילדי הגלבוע. נזכיר כי הקמת ביה"ס מתבססת על תכנית אב לבינוי מוסדות חינוך במועצה, שערך ד"ר שי כנעני (לשעבר מנהל הפיתוח במשרד החינוך), שלוותה בהמלצה חד-משמעית להקמת ביה"ס חדש בגלבוע, בצד המזרחי.
מליאת המועצה הקימה צוות מיוחד, שנועד לבחון לעומק מי יהיו הישובים החדשים שיצטרפו לביה"ס שבבית אלפא. מדובר בוועדה בלתי תלויה שהתבססה על נתוני אמת בלבד. ישיבת המליאה הייתה פתוחה לציבור ועשרות המתנגדים שהגיעו, יכלו להשמיע את דברם. ההחלטה התקבלה רק בסיום ישיבת המליאה שעסקה בעניין.
לגבי מרחק הנסיעה, מדובר על מרחק נוסף של 7 ק"מ בלבד, שאינם פקוקים. מעבר לכך, ההסעות הן חלק בלתי נפרד מחיי כ-1200 תלמידי הגלבוע, והתלמידים במרחב הכפרי כולו. ביה"ס החדש בבית אלפא נבנה מתוך התאמה לצרכים הפדגוגים של התלמידים והצוות, לרבות מרחבי למידה מיטביים. אנחנו גאים בתהליך שהוביל צוות חברי המליאה המסור, ובאופן השקוף שבו התקבלה ההחלטה".