מחאה במגידו: ישיבה מיוחדת בעמק השלום על הכוונה לבנות נדל"ן במקום

 ישיבת מועצה מיוחדת של מוא"ז מגידו התקיימה בלב עמק השלום במחאה על הכוונה להעביר את השטחים ליקנעם עלית לטובת בניית שכונות. חולבסקי: "לא יעלה על הדעת שבמקום המדהים הזה יהיה נדל"ן". צילום: מוא"ז מגידו

ישיבת מליאת מועצה מיוחדת ויוצאת דופן של מ.א מגידו התקיימה הערב בלב עמק השלום במחאה כנגד הכוונה לבנות שכונות מגורים במקום מצד ראש העיר יקנעם עלית סימון אלפסי.
כזכור, לאחרונה המליצה הוועדה הגאוגרפית של משרד הפנים כי שטחים בעמק השלום, מהמקומות היפים והירוקים בישראל, בלב המרחב הביוספרי של מגידו, ימסרו ליקנעם עלית לטובת בניית שכונות מגורים בלב האזור הירוק הייחודי.
הדבר עדיין טעון אישור שר הפנים ולאחריו, אם אכן יוחלט למסור את השטחים, תפנה המועצה האזורית מגידו בעתירה לבג"צ. עד עתה חתמו עשרות אלפים על העצומה כנגד הכוונה לבנות על השטח, בתוכם מאות רבות מתושבי יקנעם עלית. לפני כשבועיים התקיימה הפגנה מול עיריית יקנעם עלית והיום, כאמור, התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת של מגידובמקום הלא שגרתי.
במהלך ישיבת המועצה אמר ראש המועצה איציק חולבסקי, כי מדובר בהחלטה בלתי מתקבלת על הדעת: "בסוף השבוע ביקרו כאן עשרות אלפי תושבי מדינת ישראל שבאו לנשום אוויר ולטייל באחד המקומות היפים בישראל. בלתי סביר שבעוד כמה שנים נראה כאן נדל"ן, דחפורים ובתים שיחריבו את כל הירוק הזה מסביבנו. הצגנו חלופות ולפיהן יקנעם עלית יכולה להתרחב לגדול ולצמוח מבלי להיכנס לעמק השלום, עליו אנחנו שומרים עבור כל תושבי מדינת ישראל".