מזעזע: גזר דין לצעיר מעפולה שביצע מעשים מגונים בניצולת שואה בת 85

בית המשפט גזר 15 שנות מאסר בפועל על הצעיר שתקף פיזית ומינית קשישה. בית המשפט ציין בגזר הדין: ״מדובר במעשה תקיפה ומעשים מיניים קשים, מזעזעים ומצמררים. המחשה: צילום ע"י pexels

בית המשפט המחוזי בנצרת התיר לפרסם לבקשת פרקליטות מחוז צפון –פלילי את גזר הדין שניתן לאחרונה כנגד צעיר כבן עשרים, תושב עפולה, שהורשע בחודש מרץ האחרון לאחר ניהול התיק בביצוע עבירות של ניסיון למעשה סדום, מעשה מגונה, תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בית המשפט השית עליו 15 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי למתלוננת.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד אלינה קאפמן עולה כי הנאשם, בן 20, מתגורר עם הוריו ומשפחתו בעפולה. ביום שבת ה- 31.8.19 חזר הנאשם, בסביבות השעה 06:00 לביתו והחל לצעוק ולהשתולל, תקף את אביו ואף השליך לעברו כhסא וגרם לו לשבר באצבע. הנאשם נמלט מהדירה לאחר הגעת שוטרים.
בהמשך באותו בוקר, בסמוך לשעה 09:15, הגיע הנאשם למסדרון בבניין הפונה אל חצר שבה ישבה קשישה כבת 85. בעת שחזרה לדירתה ובהגיעה סמוך לנאשם, התנפל עליה הנאשם וביצע בה מעשים מגונים.
לאחר מכן, הכה אותה בחוזקה בראשה, דחף אותה לרצפה והפילה על ברכיה, תוך שהוא ממשיך להכותה באגרופים בראשה עד ששכבה על בטנה. עוד עולה כי  בעודה שוכבת המתלוננת על הרצפה הוא ניסה לבצע בה מעשה סדום.
כאשר המתלוננת צעקה לעזרה הטיח הנאשם את ראשה ברצפה. לאחר ביצוע מעשיו נמלט הנאשם מן המקום בהותירו את המתלוננת שוכבת על הרצפה, בוכה וקוראת בשארית כוחותיה לעזרה.
בטעונים לעונש ציינה התובעת בתיק, עו"ד אלינה קאפמן: ""בחירתו של הנאשם לתקוף אישה קשישה, חייבת לבוא לידי ביטוי בענישה שתוטל עליו. ביהמ"ש נדרש לא פעם לתופעות אלימות קשות המכוונות נגד אלה הנתפסים כחלשים יותר, דוגמת אוכלוסיית הקשישים, גינה מעשים אלה בכל פה וקבע כי מעשים מסוג זה מחייבים תגובה עונשית הולמת. העבירות שבוצעו ע"י הנאשם מפליגות בחומרתן- אישה באה בימים, חלושה וחולנית, אשר בערוב ימיה נופלת קרבן לתאוותו הבלתי מרוסנת של הנאשם, אשר תקף אותה באלימות יצרית בלתי מובנת, ותוך התעלמות ממצבה, גילה המתקדם ומקריאותיה לעזרה, פגע בצורה אנושה בגופה ובנפשה, כל זאת למען סיפוק יצריו האפלים."
בית המשפט ציין בגזר הדין: "הנאשם התעלל באישה קשישה בערוב ימיה, השפילה עד עפר ורמס את כבודה ופרטיותה. מעשיו של הנאשם פגעו באוטונומיה של המתלוננת על גופה ובזכותה לשלמות גופה ונפשה. מדובר במעשה תקיפה ומעשים מיניים קשים, מזעזעים ומצמררים כל בן אנוש, אשר בוצעו בקשישה, ניצולת שואה ובשל כך מחייבים סלידה והוקעה. המחוקק רואה בעבירות המין כמו מעשי סדום ומעשים מגונים כעבירות הפוגעות לא רק בגוף, אלא גם בצלם האדם. יש לראות באותם מעשים, פגיעה חמורה בזכויות החוקתיות של האדם. העובדה שהעבירה לא הושלמה, ומדובר בניסיון למעשה סדום, איננה מקהה מחומרת המעשה."