מזון חדשני ופורץ דרך המורכב מחלבון העתיד לכלבים עם רגישות למזון

'צמח ישראפט' חברת הבת של מפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן משיקה לראשונה בישראל. צילום: צמח ישראפט

רגישות למזון הינה אחת הבעיות המרכזיות בבריאות הכלב. לאחר מחקר של שנתיים, במעבדות הפיתוח של 'צמח תערובות', משיקה חברת 'צמח-ישראפט', חברת הבת של מפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן- מזון חדש 'קאנל היפר סנסיטיב' Kennel Select Hyper Sensitive המיוצר לראשונה בישראל ומבוסס על חלבון העתיד ה- BSF לכלבים בעלי רגישות לחלבונים מן החי.
צמח תערובות משקיעה מעל למיליון שקלים בשנה, במחקר ופיתוח מוצרים וחומרי גלם חדשים ובשנים האחרונות נמצא חלבון ה-BSF במוקד המחקר. 'קאנל היפר סנסיטיב', הינו מזון לכלבים ברמת סופר פרימיום, הראשון העושה שימוש בחלבון ה- BSF, והראשון המיוצר בארץ במפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן, ואינו מיובא מחו"ל. המזון החדש ישווק בישראל לחנויות חיות המחמד המתמחות ובמקביל החל שיווקו לאירופה, בשל הביקוש הרב הנרשם ביבשת למוצר החדשני.
בשל ייחודו, נחשב החלבון להיפו-אלרגני, קל לעיכול, ומתאים גם לכלבים ללא רגישות למזון. בנוסף, המזון החדש מועשר בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, על מנת לשמור על בריאות הכלב, ואינו מכיל חיטה, סויה או תירס. שילוב חלבון BSF במזון, הינו חלק ממגמה עולמית בעולם המחקר, לחיפוש אחר מקורות חלבון חלופיים הן לבני האדם והן לבעלי החיים.
על פי תחזיות האו"ם, בעוד 30 שנה, אוכלוסיית העולם צפויה להגיע ל-10 מיליארד בני אדם, מה שיעמיד את יכולת אספקת המזון במבחן, כתוצאה משינויי האקלים העולמי. המרוץ במכוני המחקר בעולם, הביא לקדמת הבמה את חלבון BSF שנמצא, כי הוא היעיל ביותר כמקור חלבון חלופי עשיר ובריא, בעל ערך תזונתי גבוה של חלבון ושומן. במהלך הפקת החלבון, לרוות הזבוב צורכים שאריות של מזון צמחי והופכים אותו ביעילות רבה למסת גוף של חלבון ושומן, בה ניתן להשתמש למאכל.
בנוסף, תהליך הפקת החלבון ידידותי לסביבה, חוסך אנרגיה ומים וניתן לנצל את מצע הגידול של הלרוות כדשן לחקלאות. אדי בם, מנכ"ל 'צמח ישראפט':"'קאנל היפר סנסיטיב', הינו מוצר פורץ דרך בתחום ההזנה לכלבים, כחלק ממגמת החדשנות במדע, ומהווה את ההוכחה לכך שבשנים הקרובות הביקוש והמודעות למזונות לבעלי חיים המבוססים על החלבון החלופי, צפויים להתרחב, תוך הבנה בקרב הצרכנים, כי מדובר במקור חלבון איכותי, בריא ואקולוגי".