מושב היוגב: פוענח רצח העובד התאילנדי – נרצח במצ'טה בלהב של כ-40 ס"מ

כתוצאה מקטטה העובד שנרצח נפל על הארץ כאשר לפתע הגיח למקום החשוד, כשהוא מצוייד במצ'טה בעלת להב באורך של כ-40 ס"מ המשמשת אותו לכריתת ענפי התמרים וחבט בו באזור הבטן, חבטה שגרמה למותו

המשטרה פענחה את רצח סרמסק ריאוקיאפון, עובד זר מתאילנד, שנדקר למוות בתחילת החודש בקטטה במושב היוגב לפני כשלושה שבועות.
בתאריך (02.02.18 יום שישי) בשעות הערב התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על קטטה במושב היוגב בין עובדים זרים מתאילנד.
שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ושם בסמוך לאחד המשקים הבחינו באזרח שלצידו כ -10 תאילינדים שעובדים במקום. בסמוך איליהם שכב אדם כאשר דם ניגר מגופו.
הצוות הרפואי שהגיע למקום ביצע בקורבן פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו במקום.

מקום המגורים בו פרצה הקטטה הקטלנית במושב היוגבה
הזירה בה בה פרצה הקטטה הקטלנית במושב היוגב

השוטרים שחשו לזירה סגרו אותה ופינו מהמקום את הסקרנים. במקביל הם החלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות. לזירה הוזעקו כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדת זיהוי ניידת, חוקרי זירה, צוות פיקוד המרחב והמחוז והחקירה הועברה למחלק הרצח של ימ"ר צפון. במחלק, צוות החקירה גילה כי בזירת האירוע- (מטבח ששימש את כל העובדים הזרים שעבדו בחממות המושב)- התפתחה קטטה והעובד נפצע מדקירה באזור הבטן אשר ככל הנראה גרמה למותו.
במקום נעצרו 11 תאילנדים והחוקרים בסיוע של מתורגמנית דוברת השפה החלו חוקרים את העצורים במשך כל הלילה.

• החשוד שהבחין בשוטרים מגיעים נמלט מיד מהמקום

מחקירה זו הם הבינו כי קיים עובד זר אחר אשר לא נכח במקום הארוע בעת הגעת השוטרים והוא זה אשר ככל הנראה גרם למותו של העובד.
בשעות הבוקר המוקדמות הצוות המבצעי חזר למושב והתחיל לבצע סריקות ותישאול של תושבי המקום – עד אשר החשוד במעשה אותר מסתתר בחממה.
מהחקירה עלה כי בין הנרצח לתאילנדי אחר היה קיים סכסוך. בשעות הערב נכנסו למטבח ופתחו בשתיה חריפה של אלכוהול כאשר לפתע נכנס למקום העובד שנרצח. בשלב מסוים התפתחה ביניהם קטטה כאשר הרקע לכך הוא הסכסוך הקודם בין המנוח לתאילנדי האחר.
כתוצאה מהקטטה העובד נפל על הארץ כאשר לפתע הגיח למקום החשוד כשהוא מצוייד במצ'טה בעלת להב באורך של כ-40 ס"מ המשמשת אותו לכריתת ענפי התמרים וחבט בו באזור הבטן, חבטה שגרמה למותו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רב"ש המושב הזעיק את המשטרה והחשוד שהבחין בשוטרים מגיעים נמלט מיד מהמקום ובהמשך כאמור נעצר. במהלך החקירה התברר גם כי אשרת הכניסה שלו פגה בסוף השנה אשתקד ולא חודשה.
לאחר חקירה אינטנסיבית ומאומצת שבה נחקרו למעלה מ- 20 אנשים כאשר רובם דוברי השפה התאילנדית, גובשה תשתית ראייתית כנגד החשוד ופרקליטות מחוז צפון שליוותה את החקירה הגישה לבית משפט השלום בנצרת הצהרת תובע לפיה יוגש כנגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין חשד לרצח.
בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד עד מחר- אז יוגש כנגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.