מוקירים ומעריכים את מחנכי העמק

במועצה האזורית עמק יזרעאל חוגגים את חג 'מחנכי העמק'-כל מי שעשייתו חינוך או תמיכה בו

החינוך היזרעאלי מושתת על חזרה ליסודות החינוך ההתיישבותי וליסודות החברה המחנכת, יסודות שקיימים בעמק יזרעאל כבר 100 שנה. כל אחד מהדמויות המחנכות שפוגשות את ילדי העמק במהלך שעות היממה, הוא חלק מחברה מחנכת זו.
'חג מחנכי העמק' נועד להנכיח את העשייה החינוכית בכל המסגרות החינוכיות ולהוקיר אותה. יום זה נועד לכל הדמויות המחנכות בחינוך הפורמלי והחברתי, במוסדות החינוך וביישובים, לצוותי המנהלה והלוגיסטיקה – לסייעות, מנהלי החינוך, רכזי הנוער – כל מי שעשייתו חינוך או תמיכה בו. מטרת יום זה, היא להוקיר כל אחד ואחת מהדמויות המשמעותיות בחייהם של ילדי העמק, במיוחד לאחר שנה מורכבת ומשמעותית כמו שנת הקורונה שחלפה וזו שצפויה לבוא.
אירוע ההוקרה למחנכי העמק יתקיים ב-13/9/2021, כאשר הכוונה היא ליצור אירוע שיהפוך למסורת, במסגרתו יתקיים יום שלם שכולו הערכה למחנכי העמק: בשעות הבוקר תתקיים 'למידה אחרת' בבתי הספר. בכל אחד מבתי הספר תתקיים פעילות שונה, בהובלת הנהגות ההורים. בצהרים יתקיים כנס חינוך עיוני – "יצירת הזדמנויות בחברה מחנכת", מפגש של תוכן, למידה, השראה ופיתוח, בארבעה מושבים שהם בליבת העשייה של מערכת החינוך היזרעאלית: חברה מחנכת- בשיתוף מכללת אורנים- מושב שיעסוק בתפקיד המחנכים בחברה מחנכת בעמק יזרעאל. חינוך ליזמות וטכנולוגיה- בשיתוף 'ירוק – מרכז יזמות רובוטיקה וקהילה' –המושב יתמקד בחינוך טכנולוגי וטכנולוגיה. חיים משותפים- בשיתוף קרן יוזמות אברהם- המושב יעסוק בחינוך לחיים משותפים בין החברה היהודית והערבית, כפי שמתבקש שישתקף ממרקם החיים בעמק. למידת חקר ולמידה חוץ כיתתית- בשיתוף מרכז יזמות כנרת- המושב יעסוק בחשיבות למידה מחוץ לכתה ולמידת חקר בחברה מחנכת ובשינויים המתאפשרים בדמות המחנכים כתוצאה מהן. בערב יתקיים מופע הצדעה למחנכי העמק, לאה שבת בהופעה עם האחיינים מנור ואביהו שבת, באמפי נהלל. "אנו שואפים שכל מחנכי העמק יהיו דמויות משמעותיות שמשאירות חותם על הילדים שלנו, שרואות אותם, משפיעות, מלוות ותורמות לצמיחתם", אמר ראש המועצה האזורית אייל בצר.