מומי כהן: "אנשים שלא מבינים בכדורגל מנהלים את הקבוצה"

מבקר בחריפות את התנהלות הקבוצה, רוצה לראות על המגרש יותר שחקנים מקומיים וחושב ששלומי דורה הוא מאמן מצוין. מומי כהן, מי ששימש במשך חמש שנים כמנהל קבוצת הכדורגל של הפועל עפולה עולה להתקפה ולא חוסך בביקורת- אבל עדיין מאמין שהקבוצה יכולה לשרוד. מאת: יובל יוספי

ימים לא קלים עוברים על אוהדיה של הפועל עפולה. המועדון, שבמהלך השנים האחרונות התרגל להיאבק בעיקר במאבקי הצמרת, שרוי עמוק עמוק בירכתי הליגה הלאומית, והקבוצה נחשבת למועמדת עיקרית לירידת ליגה.
אלו גם ימים לא קלים, עבור מנהל הקבוצה לשעבר, מומי כהן, מי ששימש בתפקיד בין השנים 2014-2019.
"כואב לי מאוד, הפועל עפולה היא חלק ממני", אומר כהן, "היא חשובה לי בתור תושב, ובתור אחד שניהל אותה, ביחד עם ששי יעקב ודני אסולין, וביחד הובלנו את הקבוצות למקומות גבוהים. ששי ודני ידעו להוביל מועדון שיתחרה בצמרת וייתן כבוד לעיר, וחורה לי שהיום ששום דבר לא מתנהל כמו שצריך. החתימו שחקני רכש הרבה פחות טובים משחקני הבית שנמצאים במועדון, ומאמנים שלא מתאימים להפועל עפולה. קבלת ההחלטות של מי שמנהל את הפועל עפולה פוגעת במועדון, ובמקום להביא מאמנים לא מתאימים, ולשלם להם פיצויים, היה אפשר לחסוך את הכסף על שחקנים איכותיים שיעזרו לקבוצה".

• "אני מחזיק אצבעות שבסוף יקרה נס"

כהן ממשיך ומפרט על מה לדעותיו הסיבות לקריסת המועדון: "היו"ר עמיר נוי לא קיבל מספיק גיבוי. התערבו לו בקבלת ההחלטות ובגלל זה הוא קם והלך. אם ממנים יו"ר צריך לתת לו את המושכות ואת השקט התעשייתי לעבוד. עמיר התנהל נכון, וחבל שלא נתנו לו מספיק את הגב שהוא היה צריך. לצערי, מנהלים את הקבוצה אנשים שלא מבינים בכדורגל, וזה פוגע קשות במועדון. עם זאת, אני מקווה ומאחל שהקבוצה תשרוד בליגה הלאומית. בסוף, המועדון מעל הכל."
בעונה האחרונה נשמעה לא מעט ביקורות על אי שילובם של שחקני בית צעירים, ואובדן הצביון העפולאי בקבוצה, ולדברי כהן הוא חושש שהביקורות מוצדקות .


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"קיימת בעיה קשה בהפועל עפולה, והיא העובדה ששחקני הבית הצעירים שיש בקבוצה לא מקבלים מספיק קרדיט. אפיק כהן, שחקן מוכשר, שאני הבאתי אותו לקבוצה, ובעונה שעברה היה בורג חשוב ואפילו ענד את סרט הקפטן, נדחק לספסל. יש מישהו בתוך המערכת שהוא נגד השילוב של אפיק, ואני חושב שזו הסיבה העיקרית לכך. הוא לבטח לא הבעיה של הפועל עפולה, ובמצב הנוכחי של הקבוצה, הוא גם בין היחידים שיכולים להציל אותה. הקבוצה לא נותנת מספיק כבוד לשחקני בית, והחליפו אותם בשחקנים הרבה פחות טובים מבחוץ. גל ברזני הוא אופציה טובה לעמדת השוער הראשון, ובמקומו פותח שוער זר ששיאו מאחוריו, וזה לא נראה לי הגיוני. אותו הדבר גם במקרה של אלמוג שנקור, עוד ילד מוכשר, שעושים טובה אם בכלל שמים אותו בסגל. האוהדים רוצים לראות את שחקני הבית, וכשזה יקרה אני בטוח שיגיע הרבה יותר קהל לעודד את הקבוצה."
למרות הפסימיות סביב הקבוצה כהן מסרב לאבד תקווה ומתפלל לנס בדמות הישרדות בליגה הלאומית. "שלומי דורה מאמן מצוין, וחבל שהוא הגיע רק עכשיו. אם הקבוצה תאסוף מספיק נק' במשחקים הקרובים, המגמה תשתנה. צריך להאמין עד הדקה האחרונה, ואני מחזיק אצבעות שבסוף יקרה נס".