תכירו את המולטי- מתנדב מעמק יזרעאל

כפיר אטל, תלמיד בכפר הנוער נווה עמיאל במושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל מתנדב בעמותת סח"י המחלקת מזון לנזקקים, בעמותת "שמחה לילד" שם הוא מסייע לילדים חולים ובני משפחותיהם, וב"תכנית מעוף" המחלקת עוגות לקשישים. גם בכפר הנוער בו הוא מתחנך כפיר לוקח חלק בקבוצת המנהיגות ופועל לרווחת התלמידים. עתה המינהל לחינוך התיישבותי בחר בו לקבל אות מחוזי לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ז"ל

המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך בחר בכפיר אטל (י"ב), תלמיד כפר הנוער נווה עמיאל, לקבל אות מחוזי לנוער מתנדב לשנת תשפ"א על תרומתו המשמעותית למען החברה והקהילה.
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך: "כפיר נבחר לקבל את האות על יוזמה ומנהיגות חברתית בתוך כפר הנוער ומחוצה לו בסיוע לקשישים ולנזקקים. מרשים לראות את היקף העשיה והמוטיבציה שלו. הוא מהווה דוגמא לנוער ערכי ומחויב שמוביל שינוי חברתי בישראל".
"כפיר החליט לראות בהתנדבות כלי בעזרתו יחולל שינוי אישי משמעותי והוא הצליח לעשות זאת ולחולל שינוי לטובה גם בסביבתו" מספרים עדיאל בר שלום, מנהל כפר הנוער נווה עמיאל, ושלומית ברק, מנהלת בית הספר. "הוא מתנדב כבר שלוש שנים בעמותת סח"י, המחלקת מזון לנזקקים, ומשמש כאחראי קו חלוקה. כמו כן הוא מתנדב בעמותת "שמחה לילד", בסיוע לילדים חולים ובני משפחותיהם. מדי יום שישי מתנדב כפיר ב"תכנית מעוף" המחלקת עוגות לקשישים ולמשפחות נזקקות. גם בכפר הנוער בו הוא מתחנך כפיר לוקח חלק בקבוצת המנהיגות ופועל לרווחת התלמידים. הוא מתנדב ראשון לכל משימה מבצע הכל בשמחה ובאהבה וסוחף אחריו תלמידים רבים".
אות המתנדב נקרא על שמו של הנער אלעד ריבן ז"ל, שהתנדב ב"צופי האש" ונספה באסון הכרמל בשנת 2010 ומוענק מידי שנה לבני נוער מצטיינים בתרומה לקהילה. הוועדה בודקת את הייחודיות, היצירתיות והיזמות שבעשייה התנדבותית של המועמדים, ואת גבולות ההשפעה של ההתנדבות שלהם על האחרים ועל הסביבה.
כפיר אטל: "חשוב שבני נוער ידעו שיש להם כוח לשנות ולעשות טוב בקהילה ובחברה. הפרס הזה מרגש, אך הוא שייך לא רק לי אלא לקהילת הכפר המחבקת והמעצימה, למשפחה שלי ולכל בני הנוער המתנדבים באשר הם".