מוטי כהן: "אני איש של אנשים"

מוטי כהן המתמודד על ראשות המועצה האזורית הגלבוע רוצה לעשות במועצה האזורית את מה שעשה בהקמת הישוב גן נר ובהרחבות ישובים כמו מגן שאול, תל עדשים ניר דוד ויערה.
כהן מאמין שמערכת הקשרים שצבר במשך השנים עם האנשים המרכזיים ביותר במערכת ההנהגה של מדינת ישראל, תהיה מערכת היחסים שתאפשר לו להוביל את מוא"ז הגלבוע לשיאים להם היא ראויה.
כהן מעריך מאד את שני המתמודדים הנוספים אבל מציין כי ההבדל הגדול בינו לבינם הוא בעובדה שהם מבטיחים שיעשו, הוא כבר הוכיח שעשה. להם יש הבטחות לו יש קבלות.
ועם הקבלות האלה הוא מאמין שיקבל את המנדט מהתושבים להוביל את המועצה.

מוטי כהן מתכנן כבר את הימים הראשונים אחרי שיבחר לראשות המועצה האזורית הגלבוע. כהן אדם פרקטי מאד שמכיר את המועצה לפני ולפנים, מקים בימים אלה את צוות 100 הימים הראשונים שיסייעו לו להתחיל בהנעת התהליכים שהוא רוצה להוביל במועצה מיד עם כניסתו לתפקיד. השבוע שוחחתי עם כהן, שמסתובב בחודשים האחרונים ערב ערב ביישובי המועצה ומתקבל בחום ע"י התושבים שמבקשים ממנו להיות זה שיעמוד בראש המועצה, לאחר עזיבת דני עטר, ולהוביל את המועצה להישגים לה היא ראויה.

 

• "אצלי ב-20 השנים האחרונות ביקרו ראשי ממשלות"

מוטי כהן ביקר בשבוע החולף בבית השיטה שם שמע כי שני גני ילדים הנחוצים להורי הקיבוץ וההרחבה תקועים זמן רב בגלל בעיות בירוקרטיות המונעות העברת תקציבים לגנים. כהן הבטיח לתושבי בית השיטה כי בדיוק במקומות האלה, לניסיון שצבר ולמערכת היחסים האישית שבנה לאורך השנים תהיה השפעה אדירה: "אני איש של אנשים. אני אוהב לעבוד עם אנשים ואנשים יודעים שיש לי פתרונות לבעיות שהם מציבים ואני יודע מי יכול לטפל ואיך אפשר לטפל בבעיות. כשאני שומע על הבעיה של הגנים בבית השיטה אני כבר יודע מה אעשה ולמי אפנה.

אני אפנה למנהל המחוז במשרד השיכון, חברי הטוב שלמה פריבלוביץ', שצמח איתי מלמטה ואומר לו מצא לי פיתרון, ושלמה יכול להגיד לי, מוטי, תיפנה לחברתנו הטובה בירושלים אוסנת קימחי, ראש מינהל פיתוח של משרד השיכון וזרוק לה מילה. ככה פותרים בעיות. כאשר אתה מחובר למנכ"לים ולמנהלים הבכירים במשרדי הממשלה, אתה מניע תהליכים.

כאשר אתה צעיר ואין לך שום קשר לשום גורם ואין לך מושג אפילו איך להגיע לשם יש לך בעיה. אצלי ב-20 השנים האחרונות ביקרו ראשי ממשלות. יש לי קשר אישי לראש הממשלה ושרים בכירים מכל המפלגות בערוץ פתוח.

הקשר הוא לא מעסקנות פוליטית אלא כתוצאה מההצלחה שלי בעשייה הציבורית בגלבוע וביישובים האחרים שליוויתי. כל שר, מנכ"ל, מנהל מחוז שמזהה הצלחה רוצה להיות חלק ממנה, וההצלחות שלי פותחות לי את הדלת לכל האנשים והגופים שמנהלים את המדינה, והדלתות האלה תהיינה פתוחות לכל תושבי הגלבוע כשאבחר לראשות המועצה".

עם השר גלעד ארדן. "כאשר אתה מחובר למנכ"לים ולמנהלים הבכירים במשרדי הממשלה, אתה מניע תהליכים"
עם השר גלעד ארדן. "כאשר אתה מחובר למנכ"לים ולמנהלים הבכירים במשרדי הממשלה, אתה מניע תהליכים"

• "מגן שאול הפך מבית אבות למושב משגשג"

כששומעים את השם של מוטי כהן בהקשר של הגלבוע מייד עולה העבודה המדהימה שעשה כהן בגן נר, אותה הקים מאפס ליישוב של כ – 700 משפחות הכולל מבני ציבור מוסדות חינוך וחיי קהילה תוססים. לא רבים מודעים לכך  כי את המודל של גן נר ביקשו חברי מגן שאול ממוטי ליישם במושב שלהם והוא יישם בהצלחה רבה.

מוטי מספר על פעילותו במגן שאול: "בין שנת 2000 – 2005 נתבקשתי ע"י ועד מגן שאול להגיע ולעזור להם למנף את היישוב. חברי הוועד פנו אלי ואמרו 'מוטי אנחנו הופכים להיות בית אבות. הצעירים עזבו אותנו אף אחד לא רוצה להישאר. יש פה מגרשים לבניה בעלות של 50 אלף שקל למגרש ואין מי שיקנה אותם'. שאלתי למה? אמרו לי כי אין עתיד אצלנו במושב, גני ילדים נסגרו, מעונות יום נסגרו, מכולת נסגרה, בריכת השחיה יצאה משימוש, בקושי יש לנו מניין לבית כנסת.

אמרתי להם: אני מוכן לבוא לארבע שנים בתנאי שלא יפריעו לי לעבוד. לקחתי על עצמי את המשימה. פניתי לאלוף במיל', ידידי הטוב, אורי שגיא. הוא סיפר שהוא מתעסק בהבאת יזמים. הוא עזר לי להביא קבוצה של קנדים ציונים להקים מפעל במגן שאול ובית ספר ליד המפעל.

הבאנו אותם והקמנו מפעל עתיר ידע למטוסים ולנאס"א וכן למסכות אב"כ. פניתי לחברי הטוב ראש מערך המכללות בתמ"ת שלום בן משה, שהיה גם קצין חינוך, אמרתי לו שלום אני מבקש להקים כיתת לימוד יחד עם מארק בן עזרא.

לא יאומן. בני המושב חזרו אחד אחד למושב, נפתחו גנים, נבנו גנים חדשים, המכולת חזרה לפעול, הבריכה שופצה וחזרה לתפקד וכמעט בכל משפחה אחד מבני הזוג עובד במפעל. המושב הפך מבית אבות למושב משגשג. אין היום בהישג יד מגרשים לבניה במושב מגן שאול. את מה שעשיתי במגן שאול ובמקומות אחרים אעשה מייד לאחר שאבחר במועצה האזורית שלנו".

moti (2)
מוטי כהן – איש של אנשים

 

• "חייבים לייצר פרנסה לתושבים"

למוטי כהן ברור כי המועצה האזורית הגלבוע נמצאת בצומת משמעותית  להתפתחות הגלבוע וככל שחולף הזמן, הצרכים נעשים קשים יותר. הישובים החקלאיים של המועצה הפכו ליישובים מוניציפאליים. לולים אין, רפתות אין, חקלאות אין. כל הענפים קרסו, למעט כמה חקלאיים ורפתנים גדולים שרכשו את המכסות מהאחרים.

לדברי מוטי יש לפעול במלוא העוצמה, ראש המועצה וצוות המועצה, מול רשויות המינהל, משרד הפנים, וועדה המחוזית, כדי לתרגם את הנכסים שיש במשקים החקלאיים בקיבוצים, לנכסים מניבים, כדי שתהיה פרנסה, כדי שתהיה כלכלה. מוטי מסביר: "זה יכול להיות צימרים, זה יכול להיות מחסנים, זה יכול להיות כל דבר אחר. חייבים לייצר פרנסה לתושבים. אנשים בני 50 ו-60. לאן ילכו, איפה הם יעבדו. הייתה חקלאות, היה לול, הייתה רפת, הכול קרס אנשים נותרו בלי כל. לא יעלה על הדעת שכל המדינה תרדוף אחרי החקלאים האלה, גם בקיבוצים וגם במושבים.

הורינו היקרים שייבשו ביצות פה בעמק הזה, שומעים עכשיו שהם עושקי קרקעות ע"ח הקשת המזרחית וכל מיני גופים כאלה. הדבר הזה לא יעלה על הדעת.

החקלאים והחקלאות חיוניים לא רק לגלבוע אלא לכלל המשק. יש כאן היבטים כלכליים, בטחוניים וערכיים. האנשים האלה בנו את המדינה ואנחנו חייבים לשמור עליהם".

כפי שכבר ציינתי, מוטי לא מחכה לכניסתו לתפקיד ויש לו כבר תוכנית סדורה למשימות שהמועצה צריכה לבצע כדי לשמור על היישובים החקלאיים: "תפקידו של ראש המועצה, להקים ועדה חקלאית במועצה. מטובי החקלאים במשק להתארגן ולעמוד איתנים מול כל הגופים האימתניים האלה שרוצים לבלוע את מה שנשאר, המעט שנשאר לקיבוצים והמושבים.

קח את הקיבוצים. תראה איזה מדורי גיהינום הם עוברים כדי לבנות בתים. קח את קיבוץ בית השיטה. רוצים לבנות 20-30 יחידות דיור בתוך המשבצת, בקו הכחול של המשק לבנים. מתעסקים עם זה כבר 5 שנים. זה תפקידו של ראש המועצה. אני יודע לעשות את הדברים האלה, להתמודד מול הבירוקרטיה ולנצח! הרקורד שלי ברור ויש לי קבלות.

• "במקום בו נמצא היום הגלבוע אין לנו פריווילגיה של תקופת למידה"

לסיום שב מוטי כהן ומדגיש את ההבדל העיקרי והיתרון העיקרי שיש לו על שני המתמודדים האחרים לראשות המועצה: "אני יודע איך לפתור את הבעיות. כאשר אני בא למוסדות החינוך, וועדה מחוזית, מינהל או כל גוף אחר, כל משרדי הממשלה, אני בא ומציע להם פתרונות. במקום בו נמצא היום הגלבוע אין לנו פריווילגיה של תקופת למידה ואין לנו אפשרות לחזור על טעויות העבר.

אני מאמין בתבונתם ושיקול דעתם של תושבי הגלבוע. אני בטוח שבין מנהיגות מפלגת וחסרת ניסיון מחד, ובין עסקנות עייפה מאידך הם יבחרו במנהיגות אחראית, מחברת ומנוסה. המועמדים האחרים מספרים על מה שהם יעשו.

אני לא בא עם הבטחות אלא עם  קבלות. עשיתי, אני עושה בהווה ויודע מה לעשות יום אחרי שאבחר".

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|