מוות מיותר: פוענח רצח אחיינו של ניצב חכרוש

כתב אישום הוגש נגד קטין בן 17 בגין רצח ענאן חכרוש, אחיינו של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש התכנית להתעצמות המשטרה ביישובים הערביים.
בתכב האישום נכתב כי מסיבה שאינה ידועה, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את חכרוש, מבלי שקדמה לכך התגרות מצדו. צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד קטין, תושב האזור, בגין רצח ענאן חכרוש וכן ביצוע עבירות של נשיאת והחזקת נשק, יריות באזור מגורים והיזק בזדון לרכב. ענאן חכרוש, הוא אחיינו של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש התכנית להתעצמות המשטרה ביישובים הערביים.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אור עולה כי בזמן הרלוונטי לכתב האישום, התגורר הנאשם יחד עם אמו (שהינה אלמנה) ואחיו בקומה התחתונה בבית סבו – אביה של אמו בשכונת ח'לה בכפר כנא.
חכרוש התגורר אף הוא בשכונת ח'לה. ענאן שהיה חשמלאי במקצועו, נהג לעזור למשפחה, ובין היתר ביצע עבודות חשמל בביתם ללא תמורה.
בתאריך 19.11.16, בשעות הבוקר, הגיע ענאן לבית על מנת להתקין מונה לדוד החשמל של הבית. חכרוש התקין את המונה, בסיועו של הנאשם ולאחר שסיים, התקשר לבתו והודיע לה שהוא יוצא לדרך לאסוף אותה מביתם. בשלב כלשהו, ומסיבה שאינה ידועה למאשימה, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את חכרוש, מבלי שקדמה לכך התגרות מצדו. על מנת לממש את זממו, הצטייד הנאשם באקדח אותו החזיק ללא רישיון. בזמן שיצא חכרוש מהבית, ארב לו הנאשם במטע הזיתים, אשר נמצא בסמוך לבית ומשקיף על הדרך היחידה המובילה מביתו לביתו של חכרוש.

זירת הרצח של ענאן חכרוש
זירת הרצח של ענאן חכרוש

סמוך לשעה 10:20, יצא חכרוש מהבית ברכבו, וחלף בכביש הסמוך למטע. הנאשם שהבחין בו נוהג ברכבו, ירה לעברו שלוש יריות מן האקדח במטרה לגרום למותו.
אחת היריות שירה הנאשם פגעה בחכרוש, בחלק האחורי של ראשו. רסיסי הקליע חדרו למוחו של חכרוש וגרמו למותו, בו במקום.
ירייה נוספת פגעה בדלת הרכב וירייה שלישית חדרה דרך חלון הנוסע הפתוח ופגעה בשמשה הקדמית של הרכב. לאחר הדברים האמורים נמלט הנאשם מן המקום רגלית, ובדרכו הסתיר את האקדח. לאחר כשעה ומחצה במהלכה הנאשם נע והסתתר באיזור כפר כנא, התקשר הנאשם לאמו, אשר באה ואספה אותו ברכבה משכונת "בנה ביתך" בכפר אל זירת הרצח, שם העמיד פנים כי הוא אחד מעוברי האורח שנקלעו למקום.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הקטין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.