מוא"ז הגלבוע: בסדרת פעולות מידיות לשיפור הניקיון והתברואה

נור: "בעוד כל הרשויות באזורנו מיהרו להסדיר את המצב, הפכו השטחים הפתוחים בגלבוע לפח אשפה אחד גדול, בו נזרקת אשפה גושית, ביתית ויבשה, גם ע"י גורמים מחוץ לגלבוע"

תכנית ההבראה שהשיתה על עצמה המועצה האזורית גלבוע נושאת בשורות ערכיות חשובות, שאינן נובעות מקשיים כלכלים, אלא מרצון ליצירת רשות מוניציפלית בריאה, בעלת תרבות ארגונית פרודוקטיבית, המונעת את הישנותם של משברים מחזוריים. כנגזרת ישירה לכך, מתגאים במוא"ז הגלבוע על השלמת מהלך ארוך טווח לסגירת כל תחנות המעבר שהפכו למפגע תברואתי ברחבי המועצה.
הדבר נעשה לאחר למידת צרכי הציבור, והיכרות השטח, ולאחר זיהוי סכנה ברורה ומוחשית לבריאות התושבים, יחד עם הבנה של ניצול בעלי עסקים מתוך ומחוץ למועצה את כיס תושבי הגלבוע.
"בעוד כל הרשויות באזורנו מיהרו להסדיר את המצב, הפכו השטחים הפתוחים בגלבוע לפח אשפה אחד גדול, בו נזרקת אשפה גושית, ביתית ויבשה, גם ע"י גורמים מחוץ לגלבוע", אומר עובד נור, ראש המועצה.
"זה חייב אותנו להחלטה לנצל את ההזדמנות שלפתחנו, ולייצר עבור כולנו עתיד טוב יותר. בשיתוף פעולה עם משרדי החקלאות ואיכות הסביבה, יצאנו למבצע נרחב שסופו הבטחת הגלבוע כמקום בטוח, נקי ובריא יותר". אומר ראש המועצה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך לכך הקצתה המועצה לישובים תקציבי תברואה ייעודים המוערכים בכ-1.7 מיליון ש', והכשירה פקחי איכות סביבה נוספים מעבר לקיים, שיפעלו להבטחת איכות החיים בגלבוע. לאחר שניקתה את תחנות המעבר, מעמידה המועצה (לטובת כל ישוב), מכולות אשפה ייעודית, מסייעת בהתקשרות עם גורמי פינוי במחיר מופחת, ומעניקה לישובים את הסמכויות הנדרשות על מנת להבטיח כי כל המטמנות ותחנות המעבר, יפעלו בכפוף לחוקי איכות הסביבה ובכך לא יגרמו למטרדי רעש, ריחות, ותחבורה לתושבים.

 

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|