מוא"ז גלבוע: 9 עובדים קיבלו הזמנה לשימוע לפני פיטורין

בוועד העובדים של המועצה האזורית גלבוע זועמים על מסירת 9 מכתבי שימוע לעובדים לפני פיטורין, במהלך חג החנוכה. לדברי מובילי הועד ההליך לא חוקי, חד צדדי ונעשה שלא בתום לב ולכן הם מתכוונים להכריז כבר בקרוב על עיצומים ואף שביתה. ביום חמישי צפויה להיערך פגישה מכרעת בין הצדדים. במועצה אומרים בתגובה: "לעובדים הוסבר על ההכרח בנקיטת צעדים מידיים להתייעלות"

הסערה בגלבוע על רקע סכסוך העבודה בין ההנהלה לעובדים ממשיכה להכות גלים. במהלך היומיים האחרונים הוגשו מכתבי שימוע לפני פיטורין לתשעה עובדים במועצה, מהלך שהוביל לזעם עצום בקרב חברי הוועדים ובקולות לוחמניים הרבה יותר מאלו שנשמעו עד עכשיו. במכתבי השימוע נרשם כי לנוכח המצב הכלכלי של המועצה היא מבצעת תכנית התייעלות הכוללת בין השאר פיטורי עובדים ושוקלת להפסיק את העסקת העובד. אחד מעובדי המועצה אמר היום לעמקניוז כי תשעת העובדים קיבלו מתנה מראש המועצה לחג החנוכה: "מכתבי שימוע לפני פיטורין".

• אפרת מלכה: "אנחנו אמורים להיות שמחים בחנוכה, אבל אני עצובה"

"זהו יום עצוב מאוד לעובדים במועצה אזורית גלבוע", אמרה אפרת מלכה, יו"ר ועד העובדים במועצה, "מיותר לציין שהמהלך של הגשת מכתבי השימוע בוצע באופן חד צדדי ושלא בתום לב, על אחת כמה וכמה כשאנו נמצאים בעיצומו של סכסוך עבודה. כרגע אנחנו נמצאים עדיין בתוך 15 ימי ההידברות, אבל בפועל לא נערכה שום הידברות. אף אחד מאיתנו נציגי הוועדים לא זומן להידברות מול הנהלת המועצה. הוועדים יפעלו בכל הכלים שעומדים לרשותו על פי חוק".


אנחנו נתחיל בתקופה הקרובה בעיצומים וכן בהשבתה, ונעשה שימוש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו – כמובן על פי מה שהחוק מתיר לנו. זה יקרה מיד בתום 15 ימי ההידברות. מדובר בעובדים שמרוויחים שכר מינימום, חלקם עם וותק של שנים רבות, של 14 ואפילו 20 שנה. ההסתדרות מאחורינו ואנו זוכים לתמיכה מלאה. דיברתי היום עם העובדים שקיבלו מכתבים וכולם נשמעו מדוכדכים, חלקם אף מיררו בבכי לנוכח החשש לפרנסתם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מלכה הוסיפה ואמרה: "זה לא פשוט לעובדים שעובדים שני עשורים במועצה לקבל מכתב כזה, חלקם בני ארבעים פלוס שיתקשו מאוד למצוא עבודה. זה לא שממתינה להם מחר משרה נחשקת במפעל הייטק כזה או אחר. גם כך אפשרויות התעסוקה בעמק מוגבלות. מעבר לכך גם העיתוי של שליחת המכתבים כואב מאוד. זה חג שכל המשפחות יחד, חוגגות, מבלות ועתה העובדים הללו צריכים להתמודד עם מכתבי השימוע. אנחנו אמורים להיות שמחים, אבל אני עצובה".

גם חי סורקה, יו"ר עובדי המתנ"ס במועצה התייחס למכתבי השימוע ואמר: "צר לנו שראש המועצה בחר לשלוח את מכתבי השימוע במהלך חג האורים. מדובר בעובדים עם משכורות לא גבוהות בלשון המעטה. המהלך הזה נעשה בחד צדדיות ובניגוד לסעיף 82 לחוקת העבודה. אנו לא נרתע מלפעול ונשתמש בכל הכלים הארגונים שעומדים לרשותנו".

יו"ר הסתדרות העובדים זאב ליברמן, פנה היום במכתב ובשיחה לעובד נור, ראש המועצה, במטרה לדון במכתבי השימוע. לדברי ליברמן, הוא הבהיר לנור שמכתבי השימוע נשלחו בעת שהצדדים מצויים בתהליך של סכסוך עובדה ובעת בקשה לוועדה פריטטית. "נור ביקש לבדוק את הנושא", אמר ליברמן והוסיף: "במקביל, ניפגש עם הנהלת המועצה ביום חמישי הקרוב לפגישה מכרעת ובסופה נדע לאן פנינו מועדות", סיכם ליברמן.

• תגובת המועצה: לעובדים הוסבר ההכרח בנקיטת צעדים מידיים להתייעלות המערכת

"עובד נור ממשיך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת שהמועצה תוכל לשרת את הציבור כנדרש. ראש המועצה ממשיך בביצוע תכנית התייעלות, כפי שנחתמה עם  משרד הפנים. בשבוע שעבר נערכה שיחה עם העובדים והוסבר להם ההכרח בנקיטת צעדים מידיים להתייעלות המערכת. בתחילת השבוע פנתה המועצה למנהל המחוז בהסתדרות, וציינה בפניו בכתב כי לאחר מספר מפגשים שנערכו עמו ועם הוועד, הוצע להם להגיש הצעה להתייעלות מטעמם. לצערנו, לא הוצעה הצעה חלופית כאמור, והם בחרו להכריז באופן חד צדדי על סכסוך עבודה.
במכתב שיצא השבוע אף התבקש מנהל המחוז להביא את הדברים לידיעת כלל העובדים והוועד, על מנת שאלו ישקלו את עמדתם פעם נוספת. לעובדים יצאו דרישות להחזרת רכבים ומספר עובדים זומנו לשימוע. פעולות חסכון נוספות שינקטו, בין היתר, הן בקשה לעובדים לוותר על יום חופש אחד בשנה למשתכרים עד שכר מסוים ועל שני ימי עבודה, למשתכרים מעבר לכך. ראש המועצה ממשיך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת שהמועצה תוכל לשרת את הציבור כנדרש ובדרך הטובה ביותר. היום (שלישי 8.12) נקבעה פגישה נוספת עם מנהל המחוז, ונמשיך לפעול תוך שיתוף ההסתדרות והעובדים".
 

 

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|