"מה מאתגר אותי בעבודה? תיקי משפחה סבוכים שמחייבים אסטרטגיה וחשיבה רבה"

עו"ד אדר בן גיגי מעפולה עומדת בראש משרד עורכי דין ייחודי עם "רוח נשית" בו לצד מקצועיות וחוסר התפשרות על טובת הלקוח- באים לידי ביטוי בצורה מובהקת תכונות כמו חמלה, הכלה ורגישות יוצאת דופן בכל תיק. בראיון לעמקניוז חושפת עו"ד בן גיגי מה מניע אותה, על האג'נדה והתרבות הארגונית הייחודית שהיא הטמיעה במשרד, השילוב בין קריירה למשפחה, הרגעים המורכבים, הטעונים והמספקים וגם: איזו דמות מהווה בעבורה מקור להשראה

העיסוק בעריכת דין טומן בחובו אינספור אתגרים, מורכבויות, דעות קדומות, התמודדויות טעונות ולצד אלה גם עבודה תובענית, מספקת ומתגמלת, עם לוחות זמנים קשוחים, בעיקר לאמהות שלצד הקריירה והרצון לנפץ כל פעם מחדש תקרת זכוכית, נדרשות לא פעם ללהטט בין המשימות המסורתיות שלהן כאמהות.
מתוקף ראייה זו, עורכת הדין אדר בן גיגי מעפולה קיבלה החלטה מודעת, כחלק מאג'נדה, שהמשרד שבבעלותה יפעל לשלב בין עבודה משפטית מקצועית לבין ניהול חיי משפחה בריאים ותקינים. כיום עובדות במשרד המצליח שלה 3 נשים, שתי עורכות דין ולצידן מנהלת משרד שמוכיחות שהכל אפשרי. כל הנשים אגב אמהות לילדים.
כראייה לאג'נדה המדוברת, מספרת עו"ד בן גיגי על אחת מעורכות הדין במשרד שהתקבלה לעבודה תוך ידיעה שהיא בהריון לתאומים. אותה עורכת הדין יצאה להליך שמירת הריון בתום סה"כ שני חודשי עבודה ושבה לאחרונה בדיוק לאותה משרה – באותו היקף שעות.
"המשרד מעודד נשים ובפרט אמהות מתוך תחושת אמפתיה והעברת מסר שהריון הוא לא מגבלה אלא הוא ברכה", אומרת עו"ד בן גיגי, יש כאלה שמאמינים ב'קארמה' אני מאמינה בעקרון מוסרי דתי בבחינת 'מידה כנגד מידה'".
אגב, עורכת הדין שהחליפה את הקולגה שלה לטובת חופשת הלידה ממשיכה לעבוד במשרד עורכי הדין של אדר בן גיגי, כתוצאה מהתרחבות היקף העבודה.


"אני מאמינה באמונה שלמה שאם בזכותי זוגות נותרו יחד לאחר שהיו בצומת דרכים ולמעשה הם חיים כיום "בשלום בית" בורא עולם יעניק לי מכל הטוב שלו בחזרה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

בעת הנוכחית, עורכות הדין במשרד, בעלות ותק של שנים, אמונות על סיוע וטיפול בתחומי המשרד העיקריים וכן בקידום ועבודה במחלקה החדשה במשרד שמתמחה בתחום האזרחי-הוצאה לפועל, תביעות כספיות, ביטוח לאומי, דיני עבודה ונזיקין.
בן גיגי מדגישה כי המשרד בנוי על הון אנושי איכותי מהמגדר הנשי מתוך רצון לשלב אמהות מוכשרות בעולם התעסוקה – לצד גידול וטיפוח חיי משפחה במקביל. לכן, כך היא החליטה, שעות העבודה במשרד נעות בין השעה 8:30 בבוקר ועד 16 אחה"צ. "יום למחרת אני מקבלת עובדות רעננות ונמרצות יותר", אומרת אדר בחיוך ומוסיפה: "הלקוחות שלי יודעים עוד בפגישה הראשונה, בהנחה והם שוכרים את שירותיי כי אני עובדת עד השעה 16:00. החל משעה זו אני מפנה את עצמי לבנותיי ולבעלי. במקרים אקוטיים כמובן שיש מענה. ברגע שאני נכנסת הביתה העבודה שלי נשארת מחוץ לדלת. חד משמעית. זה דבר שחייבים ללמוד, בפרט כשיש משפחה".

למרות המוכוונות הנשית, איך את מסבירה ש-70 אחוזים מלקוחות המשרד שלך גברים?

"אני יכולה להניח שאותם לקוחות מהמין הגברי שהגיעו למשרד הם אותם לקוחות שחשתי שאם לא אכנס לתמונה ואלחם למענם הם יופלו לרעה. אין ספק שרוח הפסיקה משתנה – אך הדרך אל השוויון המהותי עדיין רחוקה".

• "ההבנה והרצון העז לסייע לשכבות החלשות הוביל אותי לעסוק בעריכת דין"

היא בת 34. נשואה למיכאל איש סייבר בחברת "צים" ואמא לאביגיל ואדל בנות שנתיים ושלוש. את שרותה הצבאי בצה"ל עשתה כמש"קית ת"ש. ממדי הזית של צה"ל היא נפרדה לא לפני שקיבלה אות הוקרה כמצטיינת אלוף. ברזומה שלה תואר שני במשפטים L.L.M. לצד עריכת הדין בן גיגי היא גם מגשרת משפחה מוסמכת. מזה שבע שנים היא עוסקת בתחום המשפטים כשהמשרד שבבעלותה מתמחה בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין.
לדבריה, כבר מגיל צעיר היא נמשכה לסייע לצעירים ובוגרים כאחד: "ההבנה והרצון העז לסייע לשכבות החלשות לרבות האוכלוסיה המבוגרת, קטינים וחסויים שקולם בד"כ אינו נשמע ונתונים להשפעה ניכרת הוביל אותי לעסוק בעריכת דין", היא אומרת בראשית הראיון,

• "הייתה לי אישיות מגובשת כבר בשנות העשרה לחיי, אולי אפילו לפני

אני זוכרת שבעת שלמדתי בכיתה א' הייתי מקובלת חברתית. לאורך השנה היו מקרים בהם הייתי עדה למצבים של ילדים שסבלו מדחיה חברתית ע"י אלימות והצקות חוזרות וכבר אז שימשתי כמגן האנושי שלהם מול אותם ילדים. הייתי לוקחת אותם כפרוייקט אישי להרים אותם חברתית וכך היה".

• "בעת שלקוח מגיע אליי אני יכולה ממש ל'נבא' את התהליך"

את המשרד שהיא מובילה בנתה עו"ד בן גיגי בעבודה קשה וקפדנית לאורך שנים, ב'עשר אצבעות' כפי שרבים נוהגים לומר בשפה פשוטה. מהוריה היא בחרה לקחת "סט כלים", כפי שהיא מגדירה בגאווה, "הכלים הללו לא חומריים אבל הם שווים הרבה יותר. הכלים הם סוג של ירושה, סט של ערכים וכישורים שקיבלתי מההורים שלי לכל החיים. הם מאפשרים לי להתמודד עם סיטואציות ותרחישים בהצלחה יצירתית ומיטבית. על כך אני תמיד מודה להם".


"עורכות הדין במשרד ואני מתעדכנות מידי יום בחוק ובפסיקות המתחדשות. במקביל אני מוצאת חשיבות רבה לחדשנות ויצירתיות בניהול התיקים כשברור לנו שתחום המשפחה מאוד דינאמי בפסיקותיו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

הניסיון והמוניטין המרשים שצברה לאורך שנותיה בעבודה בתחום המשפט הוביל את עו"ד בן גיגי לבחור בתיקים מסועפים, רגישים ומורכבים. לשאלה מה מאתגר אותה בעבודתה היא עונה בנחרצות: "תיקי משפחה סבוכים שמחייבים אסטרטגיה וחשיבה רבה ויותר מהכל התוצאה הסופית שייחלתי לה בתחילת הדרך. כל זאת מתוך מקום מכיל וקשוב לצרכי הלקוח ולא רק לתוצאה-כאן לדעתי נמדד עו"ד".

עורכת הדין אדר בן גיגי
עורכת הדין אדר בן גיגי

אותו ניסיון מדובר אפשר ומאפשר לעו"ד בן גיגי להגיע ללא מעט תובנות והכרת דרך הפעולה של הנפשות הפועלות בכל תיק, "בעת שלקוח מגיע אליי אני יכולה ממש ל'נבא' את התהליך והתוצאה – משעה של שיחה והבנה. אני גם יכולה להעריך בסבירות גבוהה לאין שיעור אם זה ילך למקום מפשר גישורי או למלחמת עולם. אין פה כמובן 'גארנטי' והבטחה כזו או אחרת מכיוון שבתחום העיסוק שלנו אני יודעת איך אנחנו נכנסים – אבל לא תמיד יודעת איך נצא – בפרט כשההחלטה תלויה בצד ג'".

• איפה את נפגשת עם הרגעים המורכבים והרגישים יותר בעבודה?

"בעיקר כשאני מקבלת תסקירים קשים של קטינים במצב רגשי מורכב ורגיש. קיימים תיקים במשרד של ילדים בני -7 -8 עם מחשבות אובדניות, חלקם אף ניסו לא אחת להתאבד. ילדה בת 9 ברגרסיה שחזרה ליטול מוצץ, ילדים בני 11,13 עם הרטבות לילה ועוד אלו הם המקרים שחייב לעצור, לעורר את הלקוח ולהבהיר לו שילדיו לא במצב טוב וצריך להוריד את הרגל מהגז, למרות ה"דם הרע". אנחנו מתחילים בד"כ בהליכים המשפטיים כשאין רצון להגיע להסכמות, ממש ישר בהילוך גבוה. חלק מהטיפול הוא להנמיך להבות ולנסות למצוא פתרון מול הצד השני בתקווה כמובן שיש עם מי לדבר – ובהנחה שלא מבקשים את מלוא הכלים המצויים לפתחו של ביהמ"ש – כל זאת בכדי שלא נאבד בדרך את הילדים".

• התחום האפור

כחלק מהרצון לבדל את המשרד מקפידה עו"ד בן גיגי על תודעת שירות גבוהה לצד קנאות למקצועיות בתחומי התמחותו. "עורכות הדין במשרד ואני מתעדכנות מידי יום בחוק ובפסיקות המתחדשות", היא מסבירה, "חשוב לצוות העובדות ולי להקפיד על רמה גבוהה של  מקצועיות לצד טיפול אישי לכל לקוח ולקוח. במקביל אני מוצאת חשיבות רבה לחדשנות ויצירתיות בניהול התיקים כשברור לנו שתחום המשפחה מאוד דינאמי בפסיקותיו. זהו התחום האפור בתחום עריכת הדין כשכל תיק מנוהל באופן שונה מהיסוד, וישנה אסטרטגיה אישית ממקרה למקרה – ללא נוסחא אחידה".

כמגשרת מוסמכת, איזה חשיבות את מוצאת לתהליך הגישור ביישוב סכסוכים בין בני זוג?

"חשיבות עליונה. אני תמיד נוהגת לומר בפגישת הייעוץ הראשונה שזו מבחינתי דרך המלך. המחיר שתהליך גירושין גובה הוא גדול הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הרגשי נפשי של הזוג ובפרט של הילדים".

מנסיונך, מה הסיכוי שבני זוג יתגרשו בגישור בלי ביקורים בבתי משפט?

"הניסיון שלי והעבודה לאורך שנים מוכיחה שהסיכוי הוא גדול. אני יכולה לומר ש-90 אחוזים מהתיקים שהגיעו אלינו צלחו בגישור. כמובן בעת שבני הזוג מוכנים לתהליך".


"מנקודת ראותי החשיבות של עורך דין מקצועי בתחום המקרקעין גדולה מאוד ואני אומרת את זה עם סימן קריאה מובהק. 90% מתביעות רשלנות במקצוע עורכי הדין הוא בתחום הנדל"ן"


איך את מנטרלת את רעשי הרקע והרגשות לטובת המקצועיות בתיקים מורכבים, בעיקר בהם מעורבים בני זוג וילדים?

"לא צריך לנטרל לחלוטין היות ודווקא כשאתה מגלה אמפתיה למקרה ולילדים זה נותן לך תמריץ להלחם על התיק יותר".

כמי שמתמחה בתחום דיני המשפחה מהי התפיסה שלך בנוגע להסכמי ממון מוקדמים – טרום נישואין?

"זה ישמע הכי מוזר אבל אני נגד. אני אישית לא עשיתי. אבל לצד זה אני בהחלט יכולה להבין זוגות רבים שעשו. כל מקרה נבחן לגופו. כפי שציינתי, תחום המשפחה זהו התחום האפור ביותר במשפט".

האם האצבע של בני זוג בדרך לגירושין בעת הנוכחית "קלה יותר על ההדק", לעומת שנים עברו בהם ערך הנישואין היה מקודש יותר?

"חד משמעית כן. וזה קשה לי כי אני בשנים האחרונות מנסה להתחזק יותר בזכות בעלי ומבחינתי ערך מוסד הנישואין הוא מקודש בבחינת ערך עליון. יש לי עניין שכאשר זוג או אחד מבני הזוג מגיע אליי – ואני מרגישה שזה לא המקום לגירושין – אני מפנה אותם לטיפול זוגי או רב לבחירת הזוג. אם הם בוחרים שלא אני מבקשת מהם לשקול שוב ולנסות לעבוד על הנישואין כי לטעמי הם לא מיצו עדיין את מלוא הכלים שברשותם. הרבה מהמקרים זה עניין של חוסר תקשורת ואגו. אני בטוחה שקולגות בתחום יקראו את האמירה הזו ויחשבו שהשתגעתי כאילו אני מבקשת לא להרוויח אבל ערכית ומצפונית אני לא יכולה להרגיש שעבור הפרנסה שלי הרסתי חיים של אנשים. אני מאמינה באמונה שלמה שאם בזכותי זוגות נותרו יחד לאחר שהיו בצומת דרכים ולמעשה הם חיים כיום "בשלום בית" בורא עולם יעניק לי מכל הטוב שלו בחזרה, תודה לאל כך זה קורה במקרים שאין יותר סיכוי לשיקום".

מה החשיבות של עורך דין מקצועי בתחום דיני המשפחה?

"חשובה מאוד. זהו תחום שמחייב אסטרטגיה מובנית  וברורה עוד לפני שצד פתח בהליך כלשהו. מהלך שגוי אחד יכול להרוס ללקוח את התיק".
לצד ההתמחות והניסיון עתיר השנים שלה בתחום המשפחה, עו"ד בן גיגי מתמחה גם בתחום הנדל"ן. לתפיסתה, החשיבות של קבלת ייעוץ וליווי משפטי בכל עסקה בתחום היא רבת משמעות,. –פחות רלוונטי לנדל"ן מנקודת ראותי החשיבות של עורך דין מקצועי בתחום המקרקעין גדולה מאוד ואני אומרת את זה עם סימן קריאה מובהק. 90% מתביעות רשלנות במקצוע עורכי הדין הוא בתחום הנדל"ן. על כן מוטלת אחריות רבה על כתפי עורכי הדין ועו"ד לא מיומן – מוטב שלא יעסוק בתחום כלל".

לסיום: יש דמות שמהווה עבורך מודל להשראה?

איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר. אישה חריפת שכל, פרפורמרית אדירה, מובילה מהלכים ללא כל התלהמות ומתוך יישוב הדעת, פשוט מעוררת השראה"

 

 ה"כוח הנשי" של משרד עורכי הדין אדר בן גיגי
ה"כוח הנשי" של משרד עורכי הדין אדר בן גיגי

מה מייחד את העבודה במשרד שלכן, מה התרבות הארגונית שמה במרכז?

עו"ד יפית פנסטר זלהיית

התרבות הארגונית מבוססת על ערכי היסוד ונרקמה עם הקמת המשרד – כנגזרת של הערכים המשותפים למייסדת עו"ד אדר בן גיגי. ערכי היסוד של המשרד הינם הגינות, יושר, מוסר ושימת צרכי הלקוח במשרד. לאור ערכים אלה אנו מנהלים את התיקים במשרד בנחישות, מקצועיות, מצוינות, יושרה ומחויבות. אלו הם למעשה הערכים שלאורם פועל המשרד.

עו"ד יפית פנסטר זלהיית
עו"ד יפית פנסטר זלהיית

בפן האישי העבודה במשרד עו"ד בן גיגי הינה באווירת שיתוף פעולה בין צוות עורכות הדין, הפריה הדדית ושילוב כל תחומי הידע לטובת הלקוח. נוסף על כך יש יתרון עצום בכך שהמשרד כולל אך ורק נשים- הן הצוות האדמניסטרטיבי והן צוות עורכות הדין מגויסות לטובת כל לקוח ולקוח. עו"ד בן גיגי שמה דגש על ניהול קפדני של המשרד בד בבד עם הבנת צורכי העובדות כאימהות לילדים. נוסף על כך אנו מאמינות כי תרומה לקהילה הינה ערך ראשון במעלה ולכן כל עורכת דין במשרד מנהלת תיקי פרו בונו ללא עלות".

עו"ד שלומית אסרף שניידר
עו"ד שלומית אסרף שניידר

עו"ד שלומית אסרף שניידר
הכוח הטמון במשרד הינו העוצמה הנשית שמתקיימת בו, תוך שימוש ביכולות הייחודיות לעורכות דין לרבות מולטי- טאסקינג, ראיה מרחבית של התיקים בכללותם, דקדקנות וירידה לפרטים, אנושיות והמון חמלה.
כל לקוחות משרדינו מקבלים יחס אישי בפרט כאשר מדובר בדיני נפשות ומעורבות ילדים. העובדה שעורכות הדין במשרד הינן אימהות מאפשרת להן לראות את צרכי הילדים בהליך הגירושין ושימת צרכי הילדים בראש סדרי העדיפויות – תוך ראית טובתם הבלעדית. משרדנו מתאפיין באווירה חברית נעימה, תוך השגת יעדים ולחימה על זכויותיו של כל לקוח. בפן האישי, עוה"ד בן גיגי מיישמת הלכה למעשה את ערכי היסוד של המשרד לרבות ההעצמה הנשית שבו, כאשר הסכימה לקבל אותי לעבודה במהלך חודשי הריון ראשונים מתוך ידיעה ברורה כי בתוך מספר חודשים אצא לחופשת לידה ואף על פי כן, האמינה ביכולותיי ובניסיון המקצועי שרכשתי".

 

הדר ורדי, מנהלת המשרד

"כמנהלת משרד עו"ד בן גיגי מזה מספר רב של שנים אני יכולה לספר כי משרדנו מתאפיין באווירה משפחתית, פרגון ותמיכה הדדית.
הייחוד במשרד הינו בניהול תיקים מורכבים וניהול פרויקטים ביסודיות ומקצועיות אך מבלי לוותר על יחס אישי לכל לקוח.

הדר ורדי, מנהלת המשרד
הדר ורדי, מנהלת המשרד

במשרד אנו מתמחים במציאת פתרונות יצירתיים לכל בעיה שמתעוררת במהלך ניהול תיק. כמנהלת המשרד אני מקפידה על כך שכל פנייה של לקוח תענה במהירות וביעילות מירבית וזאת כחלק מה"אני מאמין" של עו"ד בן גיגי".

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|