מהפך משפחתי

מאיה, מתבגרת בת 15,5 הצטרפה למרכז לבריאות וספורט לילדים ובני נוער שבמרכז הרפואי פוריה והצליחה ליצור שינוי משמעותי בחייה. לאחר שירדה במשקל וסיגלה אורח חיים בריא ומאוזן,  אביה עאטף התלהב והחליט לעשות מעשה הוא עבר לאורח חיים בריא והצליח להשיל 20 ק"ג ממשקלו.
צילום: פוריה

השמנה בילדים היא מגפה שסיבות שכיחותה הן: אורח חיים לא בריא, היעדר פעילות גופנית מספקת ושעות רבות מול מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפון הנייד.
בכדי לתת מענה לבעיה השכיחה במיוחד באזורנו, נפתח  לפני חמש שנים במרכז הרפואי פדה-פוריה, מיזם יוצא דופן- המרכז לבריאות וספורט, לילדים ובני נוער. מדובר בתוכנית ייחודית, שילוב רב תחומי וייחודי, אשר כולל פעילות גופנית, תזונה נבונה ותמיכה נפשית. המטרה היא שינוי אורח חיים, אימוץ אורח בריא ופעיל וירידה במשקל. צוות מרכז הבריאות והספורט כולל רופאה, מאמני כושר, עו"ס, דיאטנים, ויועצת משפחתית אשר נפגשים אישית וקבוצתית עם הילדים ועם הוריהם.

'למה שגם אני לא אנסה?'

מאיה כראם(15.5) צעירה מהצפון, הצטרפה לתוכנית של 6 חודשים והיא מתארת בהתרגשות את השינוי שעברה: "חשבתי שיגידו לי לאכול הרבה פירות וירקות ויריצו אותי עד שאתעייף. שאלתי את חגי התזונאי, איפה התפריט הדיאטטי? הוא צחק ואמר שאין מגבלות על סוגי האוכל יש רק הבנה והכרה של מהו אוכל בריא ואורח חיים בריא. אבל תזונה נכונה זה רק חלק מהתהליך. פעמיים בשבוע למשך שעה התאמנתי בקבוצה עם מדריך הכושר. לאט לאט השתפרתי והתקדמתי. הסוד, כך למדתי, הוא לא לנסות להשיג יותר מדי בבת אחת אלא לבצע אימונים מגוונים בקצב אישי עם הרבה תמיכה, עזרה ודחיפה מהקבוצה".
אבא של מאיה, עאטף, מוסיף, "יום אחד נכנסתי לחדר שלה וראיתי  שהיא תלתה על הארון  דפים עם משימות ויעדים: חברתיים, לימודיים, תזונתיים. ראיתי איך היא מתמידה בתוכנית שהיא הציבה לעצמה ועומדת ביעד אחר יעד. זה ריגש אותי מאוד". השינוי המשמעותי שמאיה עברה הביא את עאטף ליזום שינוי משמעותי בעצמו.
עאטף: "באותה תקופה היה גם לי משקל עודף עד כדי כך שהייתי מועמד לניתוח לקיצור קיבה. הסתכלתי על מאיה ואמרתי לעצמי 'אם שינוי לאורח חיים בריא עשה לה כל כך טוב, למה שגם אני לא אנסה?'. היום אני מקפיד לעשות  צעידות, אני מקפיד על תזונה נכונה, מאוזנת ומגוונת. כבר הורדתי 20 קילו, בארבעה חודשים ואני באמצע התהליך".