מהנדסי KLA  מלמדים ילדים מהחברה הערבית לבנות מיקרוסקופ אופטי

חברת KLA ממגדל העמק ומשרד החינוך משתפים פעולה לקידום לימודי STEM  בפריפריה. צילום: יח"צ

החינוך ל-   STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics)  תופס יותר ויותר מקום בבתי הספר בעולם וגם בישראל. לימודי STEM מהווים זרז בהכשרת דור ההייטק הבא ומסייעים בצמצום פערים חברתיים והענקת בסיס משותף לתלמידים על מנת שיוכלו לתפקד כאזרחי העתיד בהצלחה, בעולם שממשיך להתפתח טכנולוגית.
ממחקר שערכה KLA בשיתוף עם חברת המחקר הגלובלית  IPSOS עולה כי  65% מהמשתתפים, בהם מהנדסים  וסטודנטים להנדסה, למדו הנדסה מתוך שאיפה לעסוק בתחום שיכול לשנות חיים של אנשים. על רקע מימצאים אלה ורבים אחרים, יזמו במשרד החינוך את התכנית הלאומית  למצוינות – STEM בפריפריה – אשר נועדה לעודד את התלמידים לבחור במקצועות ה- STEM במסגרת לימודיהם.
KLA עומדת בקשר צמוד עם התוכנית STEM בפריפריה ויחד הן יוזמות פעילויות חינוכיות מעוררות השראה. לאחרונה  עובדי KLA מהחברה הערבית התחילו להתנדב בחטיבת ביניים ובתיכון בישובים שפרעם ומשהד ונפגשים עם קבוצה של כ- 20 תלמידים אחת לחודש. "המפגשים עוסקים בתכנים מתחום העיסוק של KLA כמו אלקטרואופטיקה וכוללים פעילויות חווייתיות  כגון הרכבה של מיקרוסקופ אופטי מדף נייר ועדשה" אומר ראמי סאלח, מהנדס תוכנה ואוטומציה, ומוביל פעילות המתנדבים של פורום החברה הערבית ב- KLA. "בהמשך אנחנו מתכוונים לארח עמיתים שלנו – עובדי ועובדות KLA מהחברה הערבית – שיבואו לספר לתלמידים את הסיפורים האישיים שלהם, איך הגיעו להייטק, ובמיוחד ל- KLA, במטרה לספק לנערים ולנערות מודלים להזדהות ולחיקוי."
בנוסף תומכת  KLA כלכלית בקבוצת הרובוטיקה של בית הספר בכפר אכסאל. מהנדס אלקטרוניקה בכיר בחברה – וואסים נמרי – משמש כמנטור של הקבוצה, אשר זכתה במקום השני בארץ וצפויה לנסוע לתחרות בארה"ב בחודש מאי.
היום עובדת התכנית הלאומית של משרד החינוך עם 26 רשויות, 16 בצפון ו- 10 בדרום, כאשר מחצית הרשויות בצפון משתייכות לחברה הערבית.