"מהיום בני נוער לא יחכו חודשים עד לטסט המיוחל"

אחרי מאבק ממושך אותו הוביל אליאב בטיטו מעפולה, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יחד עם חבריו למועצה וח"כ יפעת שאשא-ביטון יתווספו 20 תקנים של בוחני נהיגה, מה שיביא לקיצור זמני ההמתנה למבחן נהיגה מעשי באופן משמעותי

לאחר מאבק ממושך של מועצת התלמידים והנוער הארצית בשיתוף ח"כ יפעת שאשא – ביטון, יו"ר הועדה לזכויות הילד, נמצא פיתרון למצוקת הטסטים של בני הנוער.
שלשום, בעקבות המאבק, התקיימה פגישה בין שר התחבורה ישראל כ"ץ ויו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, 17, תושב עפולה – זאת, כאמור, בנוגע למצוקת מבחני הנהיגה המעשיים של בני הנוער.
הישיבה התקיימה על רקע מצוקת הטסטים של בני הנוער, מצוקת התקנים לבוחני נהיגה, מה שהביא לכך שזמן ההמתנה לטסט נע בין שלושה חודשים לחצי שנה. כ"ץ ובטיטו הודיעו בסיום הפגישה על פיתרון ביניים למצוקה לפיו עד ה-1.3.16 ייצא המכרז להפרטת מבחני הנהיגה המעשיים ותחל תקופת הביניים במהלכה יגויסו עוד לפחות 20 בוחני נהיגה עד סוף שנת 2016, אז תצא לדרך ההפרטה.

• ח"כ יפעת שאשא – ביטון, יצרה את שיתופי הפעולה בכנסת

מור הובילה את המהלך ונרתמה לעזרת בני הנוער היא יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא – ביטון, שיצרה את שיתופי הפעולה בין התלמידים ומשרד התחבורה ומשרד האוצר. לפי המתווה שסוכם, עד שהליך ההפרטה של משרד התחבורה בעניין ייצא לפועל, יתווספו תקנים זמניים של בוחני נהיגה מקרב מורי הנהיגה או פנסיונרים בעלי הרישוי לכך, דבר שיקצר את זמני ההמתנה למבחן הנהיגה המעשי.
בשורה התחתונה, מהרגע בו ייצא המכרז לדרך יהיו 150 בוחנים.
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו מסר: "אני רוצה להודות לח"כ שאשא – ביטון, שנרתמה לעזרה, הובילה את המהלך לפתרון והוכיחה פעם נוספת שבני הנוער בישראל עומדים בראש מעיינה. תודה גם לשר כ"ץ על אימוץ הפתרון וההבנה של חשיבות הנושא. כולי תקווה שעל פי המתווה החדש, זמן ההמתנה יקוצר באופן משמעותי, על מנת למנוע מצב בו בני נוער מחכים חודשים רבים עד לטסט המיוחל. אני שמח וגאה על הצלחתנו במאבק זה. כפי שהוכחנו בעבר, נמשיך לדאוג לרווח בני הנוער והתלמידים בישראל".

חברי מועצת התלמידים והנוער הארצית עם השר כ"ץ
חברי מועצת התלמידים והנוער הארצית עם השר כ"ץ

שאשא – ביטון אמרה: "לאחר מאבק משותף עם מועצת התלמידים והנוער הארצית, אני שמחה שמצוקת הטסטים של בני הנוער הגיעה הערב לסיומה. יש חשיבות רבה בעיניי במתן הזדמנות לצעירים לסיים את רישיון הנהיגה ולעבור טסט ללא סחבת מיותרת, שכן מדובר בהמתנה מורטת עצבים והוצאה כלכלית לא פשוטה להורים ולילדים. מהרגע בו פנה אליי אליאב בטיטו בעניין, הובלתי את המגעים בסוגיה מול משרד האוצר ומשרד התחבורה ואני שמחה שהדברים באו לידי פיתרון".
כזכור, בשל מצוקת התקנים לבוחני הנהיגה, הגיש בטיטו עתירה לבית המשפט העליון נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ ומשרדו בתאריך ה-14 בינואר. הדיון, אגב, יתקיים ב-29 לחודש. באותו יום בו הוגשה העתירה אף התלוו לבטיטו מאות בני נוער, שהפגינו נגד השר ומשרדו בשל מצוקת הטסטים. בטיטו העלה תחילה את הנושא בוועדת הכלכלה והוועדה לפנויות הציבור בכנסת ובחודשים הקרובים אף קיים מפגשים עם נציגים במשרד התחבורה. פנייה בנושא אף התבצעה לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עפולה: סינגל שני ליוצר אורי דנינו

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|