מהאיטי לעפולה

ד"ר עופר בלומנפלד, מי שהיה ראש צוות במשלחת החילוץ באסון בהאיטי, יצטרף לצוות הרופאים של מכבי שירותי בריאות בעפולה

ד"ר עופר בלומנפלד (43), נשוי  פלוס ארבעה ילדים,  תושב המועצה המקומית מגידו, מצטרף לצוות הרפואי של מכבי בעיר עפולה-  החל מתחילת חודש יוני.  בלומנפלד רופא משפחה, החל את לימודיו בטכניון שסיים בהצטיינות כדוקטור לרפואה. הוא החל את תפקידו לפני 17 שנים בחיל הרפואה שם שימש כרופא קרבי בגדודי החטיבות ופיקד על מרפאות כרופא משפחה של פיקוד מרכז.
במסגרת שירותו הצבאי, בלומנפלד היה חלק מהמשלחת הצבאית שנשלחה להאיטי לאחר רעידת האדמה ב2010. במשך שבועיים הוא היה אחראי על אוהל רפואה ענק שהקימה המשלחת הישראלית. הוא טיפל בפצועים במעל ל 1000 פצועים, תושבי האזור שנפגעו. המשלחת הישראלית הייתה הראשונה שהגיע לסייע, תוך כדי שלאחר 72 שעות מתחילת האסון והקימה שירותי רפואה מתקדמים באופן שאף מדינה, כולל ארה"ב, לא הספיקה להציע.


כחלק ממסקנותיו העיקריים, הוא סבור כי יש פרטי ידע שגורמים למעשנים לעבור תהליך של שינוי.. מעשנים צעירים לא רוצים לשקול הפסקה בגלל שעדיין לא הגיע לנקודה שבה הם ניזוקו בתור מטפל אתה רוצה למנוע זאת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך האירוע העוצמתי, המשלחת הישראלית הפכה לבורג מרכזי בסיוע ולדבריו של בלומנפלד, רשתות התקשורת מכל העולם דרשו לראיין את הצוות שלו בזה אחר זה.
מומחיותו הרפואית משלבת את רפואת המערב והמזרח. שיטת הטיפול בה הוא נעזר, נועדה להקל על כאבי שרירים. הדיקור המערבי הוא סוג של טיפול בבעיות שריר ושלד בצוואר, גב, עורף, שריר בשוקיים וכתפיים. הטיפול מתאפיין ביכולת להפוך כאבים על ידי דיקור בנקודות ספציפיות. בלומנפלד מצהיר על עצמו כרופא שמביא אתו מצוינות ועומק. לטענתו, יחס אנושי והסתכלות רחבה והוליסטית על האדם ולא על המחלה זאת הגישה הנכונה לטיפול בבעיות.

• "אני נרגש לקראת התפקיד בעיר עפולה"

בנוסף, הוא חקר במשך שנים את תחום הגמילה מעישון לאחר עבודת מחקר שביצע במהלך השנים. כחלק ממסקנותיו העיקריים, הוא סבור כי יש פרטי ידע שגורמים למעשנים לעבור תהליך של שינוי. לדבריו, מעשנים צעירים לא רוצים לשקול הפסקה בגלל שעדיין לא הגיע לנקודה שבה הם ניזוקו בתור מטפל אתה רוצה למנוע זאת. מטרתו הייתה לאתר פרטי מידע שישנו גישה במחשבתם.
בלומנפלד מעיד על עצמו כחובב ספורט מושבע. בזמנו הפרטי הוא לעיתים קרובות משתתף בתחרותיות ריצה. "אני נרגש לקראת התפקיד בעיר עפולה. אני גר במרחב ולמעשה זה מרכז חיי. כסטודנט למדתי רפואת משפחה בעפולה ואחרי 20 שנה מבחינתי זו סגירת מעגל. מבחינתי להעניק למקום כמו עפולה שירותי רפואה זו זכות גם בכדי לתרום לאזורי הפריפריה שצריכים את זה וכמובן ולהעלות את שירותי ואיכות הרפואה בצפון הן מבחינת זמינות, איכות וניסיון רב".