הלך עם הלב: תכירו את מגשים החלומות

לזיו בן משה הייתה מאז ומעולם משיכה טבעית לעולם העיצוב ושיפוץ הבית. אחרי שנים ארוכות של עבודה כבכיר בחברות מובילות בתחום המכירות הוא החליט להפוך את המשיכה הזו למקור פרנסה ופתח את "קרמיקס סנטר" באזור התעשייה בעפולה – מרכז המתמחה במכירת קרמיקה ופורצלן, מקלחונים, כלים סניטריים, אבזירים לאמבט ועוד. היום, כשהעסק שבבעלותו כבר הפך למותג מוביל, הוא פותח צוהר לעולם העיצוב והשיפוצים, וחושף מי "מקבל את ההחלטות" בבית

הסיפור של זיו בן משה מנצרת עילית מתכתב היטב עם המושג "הגשמה עצמית", ביטוי שנוכח מאוד בעידן המואץ בו אנו חיים.
כשהיה בתחילת שנות השלושים לחייו, עם רזומה מרשים ומשרה בכירה בענף המכירות, החליט בן משה לעשות סוויץ' תעסוקתי וללכת עם הלב שלו שמשך לכיוון העיצוב. לאחר שיקולים ולבטים הפור נפל על התמחות בתחום הקרמיקה. היום, 7 שנים לאחר קבלת ההחלטה כבדת המשקל, עומד זיו מאחורי "קרמיקס", מותג המתמחה במכירת קרמיקה ואביזרים לאמבטיה באזור התעשייה בעפולה.

• "הרצון לעבוד בתחום עיצוב הבית היה כל הזמן בסביבה"

זיו, 38, מתגורר בנצרת עילית. הוא נשוי לאנה ואב למאור בן 10, אייל 4, ואסף בן השנתיים. "בכל צומת בחיים שלי הייתה לי נגיעה לעולם עיצוב ושיפוץ הבית, יחד עם עולם הנדל"ן", מספר זיו בראשית הראיון, “החיים הובילו אותי לעסוק בתחום המכירות במשך שנים ארוכות אבל הרצון לעסוק בתחום עיצוב הבית היה כל הזמן בסביבה. זה מעין חיידק שתמיד קינן בי איפשהו".
לתחום בו הוא עוסק בשש השנים האחרונות הגיע זיו בתיווך של חבר קרוב של אביו מיכאל ז"ל, יבואן קרמיקה עם פעילות עסקית רחבת היקף. בכדי להתמקצע בענף נצמד זיו לקולגה שלו ולמד את התחום לעומק – לאורך ולרוחב- במשך שנה תמימה, עד לרזולוציות הקטנות ביותר.

כיורים מעוצבים בתצוגה
כיורים מעוצבים בתצוגה

בשלב הבא הוא קיבל החלטה לפתוח את העסק באזור התעשייה בעפולה ומכאן היתר כבר היסטוריה. “זיהיתי את הפוטנציאל העסקי בעפולה בירת העמק וההחלטה לפתוח את קרמיקס בעיר הייתה די פשוטה עבורי", אומר זיו, “פתחתי את קרמיקס בתקופת השיא והפריחה של הנדל"ן בעיר, עם המון דירות חדשות שנבנו ברובע יזרעאל ובעיר והמגמה הזו נמשכת עד לימים אלה. מעבר לכך אני חושב שיש בעיר אוכלוסייה איכותית עם 'אופן מיינד', אנשים שמחפשים מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. לי יש את הזכות להגשים להם את הפנטזיות".

• קרמיקס- הולכים על בטוח

מרכז "קרמיקס סנטר" משתרע של שטח של 180 מטרים. במקום אולם תצוגה אסתטי, מעוצב ומרשים ביותר עם למעלה מ-400 דגמים של חיפויי מקלחות, 500 דגמים של ריצופים גרניט פורצלן, דמויי פרקט, דמויי דק ועוד. מלבד אלו תוכלו גם להתרשם במקום ממגוון כלים סניטריים, אריחי ריצוף, חיפויי קירות, מקלחונים, ארונות אמבט, ברזים, כיורים, ואביזרי אמבט.

עולם שלם של עיצובים ואפשרויות ב"קרמיקס"
עולם שלם של עיצובים ואפשרויות ב"קרמיקס"

"אנחנו למעשה מחברים בחנות בין איכות לסגנון", מסביר זיו, “המוצרים שאנו מוכרים הם הכי איכותיים שיש בשוק אבל מצד שני הם נמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. יש לנו פה מעין מוטו, שאצלנו פשוט באים לסגור- הלכה למעשה. בכדי שזה יתקיים אנחנו דואגים להיות הכי שירותיים, הכי מגוונים, הכי שווים ללקוח והכי אטרקטיביים במחיר".

• “אנחנו לא מאמינים בשגר ושכח"

קהלי היעד שעובדים עם קרמיקס מגוונים: החל מלקוחות קבועים ומזדמנים, מעצבים ואדריכלים וכלה בקבלנים ויזמי נדל"ן.
בכדי ליצור בידול ונקודות חוזק דואג זיו לכל לקוח כמו שכתוב בספר- כמאמר הקלישאה: “אנחנו לא מאמינים בשגר ושכח, זו לא שיטת מכירה ראויה בעיניי. הכי קל זה למכור. מנקודת ראותי יותר חשוב לשמור על הלקוח, לדאוג שיהיה מרוצה ולראות אותו בחנות בעתיד שוב, וכמובן גם את חבריו ובני משפחתו. כך אנחנו יוצרים מעגלי לקוחות פוטנציאליים עבור העסק. בכדי שהתהליך הזה אכן יתקיים הלקוחות שלנו יקבלו החל מכניסתם לאולם התצוגה ועד לתום המכירה וקבלת המוצרים ליווי צמוד, ייעוץ, הסברים מקיפים, התאמה של תקציבים ושירות בכל דילמה או בעיה כזו אחרת. כבר קרה שנסעתי במיוחד למרכז הארץ במיוחד עבור לקוח שנתקע עם כמה אריחים חסרים, אחרי שסיימנו כבר את המכירה ויום העבודה".

• "תופרים חליפה"

בשיחה עם זיו ניתן לזהות די בקלות את האהבה שלו לעיצוב, ואת הרצון להעניק ללקוח את המיטב. “חשוב לי שהלקוחות שלי יחשבו בתום התהליך- שיש להם את הבית הכי יפה שיש", הוא מסביר, "בדיוק למטרה זו אני פה עבורם. לאורך השנים הרבות שלי בתחום גם צברתי ניסיון ואני יכול להמליץ בעבורם על בחירה כזו או אחרת. אם צריך אני גם אהיה בקשר מול הקבלן המבצע, מעצבי הפנים או מול כל גורם רלוונטי אחר. תמיד ברור לי שהלקוחות לא נכנסים לתהליך של שיפוץ או לדירה חדשה בתדירות גבוהה, לכן חשוב שהם יהיו שלמים ומאושרים עם העיצובים הנבחרים. בהתאם לכך אני גם פועל מול בני הזוג, ובעיקר מול הנשים שלהן יש את המילה האחרונה בכל מה שנוגע לעיצוב הבית. בתהליך הדי מובנה הזו אנחנו 'תופרים' בעבורם את החליפה המתאימה ביותר. אני באופן אישי לא אדחוף ללקוח משהו שהוא לא צריך. אחרי שאציג לו את המגוון ואעניק לו ייעוץ מקצועי אתן לו בסוף להחליט. בסופו של דבר זה הבית שלו. בשורה התחתונה אצלנו הוא יקבל כמו שציינתי את המוצרים האיכותיים ביותר, עם המגוון הנרחב ביותר והשירות הכי טוב- במחיר הטוב ביותר".

זיו עם עוד לקוח מרוצה בחנות
זיו עם עוד לקוח מרוצה בחנות

איך אתה מתמודד עם "שיגעונות" העיצוב של הלקוחות?

אני חושב ששגעונת עיצוביים זה בעיניי המתבונן ואינדיבדואלי לכל לקוח ולקוח. מה שנראה ללקוח אחד צעקני יכול להיתפס בעיניי לקוח אחר כקו הרמוני ונקי. לי חשוב שללקוחות תהיה את האפשרות לראות כמה שיותר אופציות ומתוכן לבחור את זו המתאימה להן ביותר. זה כמו לונה פארק קטן שבו אפשר לשחק ולבחור את האפשרות המתאימה ביותר"

שאלה אחרונה לסיום. מי אחראי על עיצוב הבית שלך?

"זו שאלה מיותרת. ברור שאשתי, אבל זה בסדר מבחינתי כי יש לה סגנון משובח ומוקפד, בדיוק כמו שאני אוהב”.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|