מדור בריאות- משנכנס אדר מרבים בשמחה – איך עושים שמח?

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, מטפלת בהתמכרות לסוכר, עורכת סדנאות קבוצתיות ותכנית ליווי אישי, מרחיבה בטור אישי על ההתמודדות עם חודשי החגים ואיך הופכים אותם לבאמת שמחים

הנה אנחנו בפתח תקופת החגים – פורים והופס מגיע פסח. זאת תקופה של שמחות. איך אתם חוגגים? מה זאת שמחה? האם באמת כדי לחגוג חייבים קולה, מיצים ושתיה קלה על השולחן? הם מיותרים. הם גורמים לילדים להשתגע מרוב סוכר שנכנס לגופם בבת אחת. שתיה ממותקת משמינה יותר משומן ומזיקה לכבד.

כל האוכל ה"היפר-טעים" הזה – עוגות, ממתקים, חטיפים וכדו' – אכן גורם לעונג, אבל הוא לא מביא אושר וגם לא שמחה. הוא גורם לטעם טוב של רגע ולנזק בריאותי וגם לפגיעה בתפקוד. אנשים שמפסיקים לאכול סוכרים, לאחר תקופת הסתגלות, חווים בהירות מחשבתית ואנרגיות שלא היו להם קודם. המאכלים האלו גורמים לעייפות ולערפול המחשבות (foggy brain באנגלית). רובנו, ובמיוחד הילדים ונערים, אוכלים מהם כמות גדולה, הרבה מעבר למה שחושבים, מכיוון שסוכרים, קמחים ועמילנים נמצאים ברוב המאכלים המתועשים.  

ד"ר רוברט לוסטיג, רופא אנודוקרינולוג ילדים, יצא במלחמה נגד הסוכר בעקבות הנזק שהוא רואה ממנו בילדים ובאוכלוסיה בכלל. הוא תיאר את ההבדל בין העונג לאושר:

אני מאחלת לכולנו המון אושר, ועונג במידה הטבעית והנכונה – באוכל ובחיים בכלל. באהבה, ציפי.

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, מטפלת בהתמכרות לסוכר, עורכת סדנאות קבוצתיות ותכנית ליווי אישי. מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי". כנסו לאתר zlivneh.com

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|